Efterträdaren till Boxee Box...

Permalänk
Medlem

Efterträdaren till Boxee Box...

Hej

Min Boxee har vikt hädan och nu måste jag komma på uppföljaren till denna box.

Har vart inne och kollat på lite och kommit fram till följande 2:
MiniX NEO X8-H
samt
Little black box v2

Kraven jag har är att det ska vara lika smidigt att streama filmer från min stationära dator(rarfiler) och att kunna spela upp playkanaler (Youtube, Viaplay).
Prisgränsen ligger på 2000kr, men finns det någon bättre för lite till så går det att göra något om det är motiverat.

Tips mottages med glädje.
Tack på förhand

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

En intel NUC och sen köra XBMC på den är inget alternativ för dig? då xbmc klarar rar filer galant!

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

En intel NUC och sen köra XBMC på den är inget alternativ för dig? då xbmc klarar rar filer galant!

Är som sagt öppen för förslag. Vad finns det för prisklasser på NUC?

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Kanske en Nexus Player, eller Amazons Fire TV?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Är som sagt öppen för förslag. Vad finns det för prisklasser på NUC?

http://www.inet.se/hitta?q=nuc&sort=none&x=0&y=0 dessa är priserna, men du måste köpa till hdd/ssd och ram så det blir så klart dyrare om du inte redan har nått sånt hemma som bara ligger och skräpar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av crash:

http://www.inet.se/hitta?q=nuc&sort=none&x=0&y=0 dessa är priserna, men du måste köpa till hdd/ssd och ram så det blir så klart dyrare om du inte redan har nått sånt hemma som bara ligger och skräpar..

Tack så mycket för den länken. Funderar hur jag ska lägga upp detta som motivation hemma

Tror att jag får hålla mig under 2000kr, så vad säger ni?
Är det motiverat med Minixen eller ska jag ta lillsyskonet?
Vill gärna kunna spela upp Viaplay.

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

Jag gav upp helt för lite över ett år sedan. När min Boxee Box halvdog så kastade jag bankkontot över en mITX maskin med en 4770K och ett GTX 780 och har aldrig sett bakåt... Kör PLEX och Steam och allt annat man kan tänka sig.

Inser att det inte hjälper dig med ditt problem men jag blev så jäkla störd över segheten och begränsningarna i små billiga burkar att jag hoppade helt över till en ordentlig HTPC som dessutom kan spela alla spel utan större problem.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Har vart inne och kollat på lite och kommit fram till följande 2:
MiniX NEO X8-H
samt
Little black box v2

Av dessa två hade jag valt MiniX, då man verkar få en mycket bra allround spelare för en bra peng.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Hej

Min Boxee har vikt hädan och nu måste jag komma på uppföljaren till denna box.

Har vart inne och kollat på lite och kommit fram till följande 2:
MiniX NEO X8-H
samt
Little black box v2

Kraven jag har är att det ska vara lika smidigt att streama filmer från min stationära dator(rarfiler) och att kunna spela upp playkanaler (Youtube, Viaplay).
Prisgränsen ligger på 2000kr, men finns det någon bättre för lite till så går det att göra något om det är motiverat.

Tips mottages med glädje.
Tack på förhand

Köpte en black box v2 i söndags för att ersätta min boxee och pillade lite med den då men blev ganska besviken måste jag säga . Upplevde den som relativt seg i menyerna, man får typ "trycka hårt" på fjärren var 3:e/4:e gång för att den ska orka med, känns segt helt enkelt. MEN med det sagt så, när den väl hittade min NAS efter typ 1 timme, så streamade den på utan hack eller buffering och den höll inte på att scanna källan i 1,5 timme som Boxeen gjorde när man stängt av NASen. Så för hemmastreaming kan den vara ett strå vassare än gamle Boxeen, vi får se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

Köpte en black box v2 i söndags för att ersätta min boxee och pillade lite med den då men blev ganska besviken måste jag säga . Upplevde den som relativt seg i menyerna, man får typ "trycka hårt" på fjärren var 3:e/4:e gång för att den ska orka med, känns segt helt enkelt. MEN med det sagt så, när den väl hittade min NAS efter typ 1 timme, så streamade den på utan hack eller buffering och den höll inte på att scanna källan i 1,5 timme som Boxeen gjorde när man stängt av NASen. Så för hemmastreaming kan den vara ett strå vassare än gamle Boxeen, vi får se.

Ok det känns ju inte så stabilt.
Tror att det kommer att bli MiniX Neo x8-h, har bara funderingar om Viaplay fungerar på den. Någon som kan bekräfta?

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem

köpte min minix neo x8 i lördags, hel nöjd änsålänge, hade boxee innan, helt klart roligare att greja med, då man kan göra sååå mycket mer med den, viaplay har ja dock ingen aning om tyvärr.

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrACiD:

köpte min minix neo x8 i lördags, hel nöjd änsålänge, hade boxee innan, helt klart roligare att greja med, då man kan göra sååå mycket mer med den, viaplay har ja dock ingen aning om tyvärr.

Vart ett köp igår, har inte hunnit testat min minix neo x8 fullt ut. Det ska sägas att den vart lite annat mot boxeen.
Återkommer om Viaplay fungerar fullt ut. Sen tyckte jag inte att airmousen är sån höjdare än så länge, kanske en vanesak.

Visa signatur

CPU: i7 8700K@4.3Ghz med MSI Frozl R | GPU: MSI GTX 1080 Gaming | MB: MSI Z370 Gaming+ | PSU: EVGA 650W GQ | RAM: G.Skill Ripjaws 16GB@3000Mhz | DISK:Samsung 970evo m.2 250GB | SSD Samsung 850evo 250GB | Skärm: AOC 32" 1440p@75Hz | Input: Asus Cerberus2+Razer Diamondback | Audio: Razer Megalodon

Permalänk
Medlem
Skrivet av arboC:

Vart ett köp igår, har inte hunnit testat min minix neo x8 fullt ut. Det ska sägas att den vart lite annat mot boxeen.
Återkommer om Viaplay fungerar fullt ut. Sen tyckte jag inte att airmousen är sån höjdare än så länge, kanske en vanesak.

Håller med om airmousen, va lite ovant i början, har tänkt att inskaffa en Minix A2 sen, ska tydligen va bättre + tagentbordet under som boxee hade.

Visa signatur

Data 00110011