Permalänk
Medlem

HDMI-problem med BayTrail

Jag har ett Asus J1900i-c som börjat jävlas på sistone. Den fungerade bra när jag köpte den, jag har kört XBMCbuntu med HDMI men kom inte in i BIOS så jag anslöt min gamla VGA-kabel. Det fungerade bra men nu får jag inte bild i HDMI:n igen, vad jag än gör. Jag har uppgraderat bios och tänkte ominstallera XBMCbuntu men jag kan inte se installationsprogrammet!

Ni som haft problem med HDMI på BayTrail-moderkort, vad har ni gjort för att komma runt det?

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Inaktiv

Ja de där BayTrail korten är en fin huvudvärk!
Jag har ett GA-J1800N-D2H som fungerar via TVn men inte fungerar via min reciever då HDMI handshake inte följer standard. Beslöt mig att det kortet inte var värt mer av min tid, så det hamna på hyllan.

Prova att flasha ner bios nån version.. Ägare av GA-J1800N-D2H har rapporterat liknande problem som du har vid senaste bios uppdatering. Samma chipset så det lär vara samma problem.

EDIT: Testa även andra HDMI skärmar\tv.. Samsungs maskiner är tydligen väldigt snälla med att acceptera icke standard

Permalänk
Medlem

Jag vettetusan vad felet var men igår kopplade jag in datorn till tvn med HDMI och döm av min förvåning att det fungerade utan att jag behövde göra något med bios. Nu fungerar både xbmc och bios över HDMI?!

(Sen fick jag iofs installera om xbmcbuntu två gånger pga diskfel men nu verkar det fungera )

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.