Vilken mediastreamer ska jag köpa? HBO Nordic, Netflix, Spotify

Permalänk
Medlem

Vilken mediastreamer ska jag köpa? HBO Nordic, Netflix, Spotify

Hej!

Jag letar efter en mediastreamer som klarar HBO Nordic, Netflix, Spotify och som klarar att spela egna filmer från datorn samt har en optisk digital ljudutgång.

Jag hittar ingen som klarar dessa? Kan ni hjälpa mig?

Jag har idag en Boxee Box som kan spela egna filmer och har Spotify men saknar HBO Nordic och Netflix

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

En htpc kanske vore vettigt att spana på.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

En htpc kanske vore vettigt att spana på.

Jag vill helst bara ha en fjärkontroll som jag har till Boxee Boxen idag och en HTPC har en massa andra funktioner jag inte behöver. Jag vill bara streama som jag gör med Boxee Boxen men även kunna streama Netflix och HBO.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Google Nexus player alternativt Roku 3 kanske?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Problemet är väl HBO Nordic ?

Jag har själv testat att få igång det på en mängd olika plattformar och när det väl fungerar så visar android-appen endast SD-upplösning.

Om man vill ha HD så så är det tydligen endast appen i Samsungs TV-apparater som fungerar - alternativt webläsaren i en HTPC.

Permalänk
Medlem

Stödjer dessa HBO Nordic? Jag har förstått att de inte gör det genom HBO Nordics hemsida?

Skrivet av Rydisen:

Google Nexus player alternativt Roku 3 kanske?

Stödjer dessa HBO Nordic? Jag har förstått att de inte gör det genom HBO Nordics hemsida?

Inlägg sammanfogade, använd [Redigera] eller [Citera flera].
Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Stödjer dessa HBO Nordic? Jag har förstått att de inte gör det genom HBO Nordics hemsida?

Vet ej, släng iväg ett mail till HBO Nordic eller Amazon uk och fråga om det stödjer.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Vet ej, släng iväg ett mail till HBO Nordic eller Amazon uk och fråga om det stödjer.

Mail skickat till HBO Nordic, inväntar svar.

Har vi några HBO Nordic användare här?

Permalänk
Medlem

Har HBO och netflix, kör HBO på samsung tv... Blir väl ganska ok bild, inte mer... Netflix finns på TVn med, men blir många gånger bättre när jag streamar på ps4an...
HBO är kassa på att fixa appar till olika enheter, tyvärr! Då deras egna serier håller riktigt jäkla hög klass!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Mail skickat till HBO Nordic, inväntar svar.

Har vi några HBO Nordic användare här?

Jag använder tyvärr inte HBO. Finns det för övrigt mycket bra att titta på där?

Jag hittade hur som haver en lista över enheter varpå HBO erkänner stöd.
Pekplattor, telefoner, Samsung TV och dator verkar vara det enda.
http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag använder tyvärr inte HBO. Finns det för övrigt mycket bra att titta på där?

Jag hittade hur som haver en lista över enheter varpå HBO erkänner stöd.
Pekplattor, telefoner, Samsung TV och dator verkar vara det enda.
http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

Dom har sjukt bra serier, men som du skriver, dåligt utbut på appar till enheter... den på Samsung TV tycker jag blir sådär bild... man kan ju köra från webläsaren med om man har HTPC, men tycker det blir ryckigt, då får man antagligen ändra graffet till 23 el 24hz på vissa serier... :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Jag använder tyvärr inte HBO. Finns det för övrigt mycket bra att titta på där?

Jag hittade hur som haver en lista över enheter varpå HBO erkänner stöd.
Pekplattor, telefoner, Samsung TV och dator verkar vara det enda.
http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo

Jo jag har sett denna tidigare och det var därför jag ifrågasatte ifall de tidigare förslagen på apparater ovan verkligen stödde HBO Nordic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Dom har sjukt bra serier, men som du skriver, dåligt utbut på appar till enheter... den på Samsung TV tycker jag blir sådär bild... man kan ju köra från webläsaren med om man har HTPC, men tycker det blir ryckigt, då får man antagligen ändra graffet till 23 el 24hz på vissa serier... :/

Det låter ju som om det inte går att få Netflix och HBO Nordic i HD kvalite genom någon mediastreamer på hela marknaden???

Det har varit resultatet av min analys hittills...

HBO Nordic stödjer Xbox One, men det gör inte Netflix, Apple TV stödjer Netflix men inte HBO Nordic etc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Mail skickat till HBO Nordic, inväntar svar.

Har vi några HBO Nordic användare här?

Nu har jag fått svar från HBO Nordic:

"Hej Carl,

Tack för ditt meddelande. I dagsläget så stödjer inga av våra appar för Android eller iOS HD, utan uppspelningen sker via vanlig 480p SD. För HD i 1080p så behöver du antingen en XBOX 360 eller en Samsung Smart-TV/Samsung Blu-ray (2011-2012). Använder du tjänsten via en dator med OS X eller Windows så sker uppspelningen i 720. Vidare så har vår applikation officiellt stöd för ett antal androidenheter men inte alla. Listan hittar du på vår hemsida http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo. Övriga enheter som kör Android kan fungera men det är inget som vi kan garantera.

Jag kan tillägga att vi håller på att se över plattformen och hoppas att kunna bredda vårt stöd inom en snar framtid. Så snart vi har klara besked så kommer vi att meddela om detta. Håll dig gärna uppdaterad via vår facebooksida.

Återkom gärna om du har fler frågor eller om jag var oklar gällande något.

Med vänlig hälsning,
Henrik
HBO Nordic Kundtjänst
tel. 0770-455000
kundtjanst@hbonordic.com
"

Så du nämnde att bilden var "sådär" genom din Samsung TV? Här säger de att de ska vara 1080p?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Nu har jag fått svar från HBO Nordic:

"Hej Carl,

Tack för ditt meddelande. I dagsläget så stödjer inga av våra appar för Android eller iOS HD, utan uppspelningen sker via vanlig 480p SD. För HD i 1080p så behöver du antingen en XBOX 360 eller en Samsung Smart-TV/Samsung Blu-ray (2011-2012). Använder du tjänsten via en dator med OS X eller Windows så sker uppspelningen i 720. Vidare så har vår applikation officiellt stöd för ett antal androidenheter men inte alla. Listan hittar du på vår hemsida http://hbonordic.com/how-to-watch-hbo. Övriga enheter som kör Android kan fungera men det är inget som vi kan garantera.

Jag kan tillägga att vi håller på att se över plattformen och hoppas att kunna bredda vårt stöd inom en snar framtid. Så snart vi har klara besked så kommer vi att meddela om detta. Håll dig gärna uppdaterad via vår facebooksida.

Återkom gärna om du har fler frågor eller om jag var oklar gällande något.

Med vänlig hälsning,
Henrik
HBO Nordic Kundtjänst
tel. 0770-455000
kundtjanst@hbonordic.com
"

Så du nämnde att bilden var "sådär" genom din Samsung TV? Här säger de att de ska vara 1080p?

Det kan den nog vara, men uppskalad isf... hästvägar ifrån när jag kollar på BD, MKV 1080p/720p från HTPCn, eller netflix...
Ser ut som bra DVD typ...
Netflix ser bättre ut på Samsung appen, men ännu bättre från ps4an. HBO är sämre ja, en hel del sämre...
Tror nog det ser bättre ut på xbox apparna, men har inte sett det själv... någon med xbox kanske kan svara på det här...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Jag vill helst bara ha en fjärkontroll som jag har till Boxee Boxen idag och en HTPC har en massa andra funktioner jag inte behöver. Jag vill bara streama som jag gör med Boxee Boxen men även kunna streama Netflix och HBO.

Du kan fixa och konfigurera en fjärrkontroll till en HTPC.
https://www.youtube.com/watch?v=oO7gkcfEp2M

Det innebär givetvis dock lite mekande, vilket nog inte är väldigt passande om man inte har tid att lägga ned.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Det låter ju som om det inte går att få Netflix och HBO Nordic i HD kvalite genom någon mediastreamer på hela marknaden???

Det har varit resultatet av min analys hittills...

HBO Nordic stödjer Xbox One, men det gör inte Netflix, Apple TV stödjer Netflix men inte HBO Nordic etc...

Om du ser mitt första inlägg...Det är svårt att få alla saker du ber om i en media enhet, därför jag föreslog en HTPC direkt.

Däremot går det absolut att skaffa en fjärrkontroll till en HTPC. Annars ett litet tangentbord med styrplatta.

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem
Skrivet av FX9:

Om du ser mitt första inlägg...Det är svårt att få alla saker du ber om i en media enhet, därför jag föreslog en HTPC direkt.

Däremot går det absolut att skaffa en fjärrkontroll till en HTPC. Annars ett litet tangentbord med styrplatta.

Jag hade redan förstått att det var svårt att hitta en media enhet / mediastreamer, men jag vill ta reda på om det är omöjligt, om det finns någon media streamer som kan köra Spotify, Netflix och HBO Nordic eller inte.

Det verkar som att svaret på den frågan är att det inte finns en enda mediastreamer som stödjer dessa tre???

Det är även en kostnadsfråga såklart. Mediastreamers kostar under tusenlappen, HTPC börjar över 2000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Jag hade redan förstått att det var svårt att hitta en media enhet / mediastreamer, men jag vill ta reda på om det är omöjligt, om det finns någon media streamer som kan köra Spotify, Netflix och HBO Nordic eller inte.

Det verkar som att svaret på den frågan är att det inte finns en enda mediastreamer som stödjer dessa tre???

Det är även en kostnadsfråga såklart. Mediastreamers kostar under tusenlappen, HTPC börjar över 2000.

Problemet ligger i HBO Nordic som limiterat stöd för enheter. Men om du är villig att roota och då är problemet minnet blott.

- Roota android enheten.
- Modifiera build.prop och ändra till en enhet som HBO stödjer, ex: Samsung Galaxy Note 10.1
http://www.techgainer.com/change-fake-android-device-model-number-and-brand-name/
eller med en root app som kan ändra automatiskt. Tror market helper kan göra det och ändra tillbaks när man vill.
- HBO Nordic upptäcker om enheten är rootad och blockerar använding. Men med ex xposed framework/wanam kan man dölja root. Eller kan man själv ladda hem HBO apk och signera den själv.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2057765

Med root kan vilken mediaspelare som helst stöjda Netflix, Spotify, HBO enkelt.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Med root kan vilken mediaspelare som helst stöjda Netflix, Spotify, HBO enkelt.

Men kan man även fixa HD-upplösning i 1080p med denna metod ?

Finns HBO Nordic överhuvudtaget i en version med HD till Android ?

Vet att det finns en lång tråd på ett forum där de försökte få Netflix i 1080p på Minix X8 men (jag tror) det slutade med att de gav upp.

God Jul förövrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Men kan man även fixa HD-upplösning i 1080p med denna metod ?

Finns HBO Nordic överhuvudtaget i en version med HD till Android ?

Vet att det finns en lång tråd på ett forum där de försökte få Netflix i 1080p på Minix X8 men (jag tror) det slutade med att de gav upp.

God Jul förövrigt

Intressant☺! Jag är så sjukt besviken dock att det inte finns en enda streamer som stödjer HBO Nordic.......

God Jul☺!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle H:

Intressant☺! Jag är så sjukt besviken dock att det inte finns en enda streamer som stödjer HBO Nordic.......

God Jul☺!!!

xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Som HBO Nordics Support skrivit ovan så stöds inte samtliga Xbox och inte ens den senaste Xbox One utan bara 360. Dessutom så är inte Xbox en Media streamer så ditt inlägg är bara störande och uppfyller Inga av kraven ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle H:

Som HBO Nordics Support skrivit ovan så stöds inte samtliga Xbox och inte ens den senaste Xbox One utan bara 360. Dessutom så är inte Xbox en Media streamer så ditt inlägg är bara störande och uppfyller Inga av kraven ovan.

Skickades från m.sweclockers.com

Xbox 360 går visst att använda som media streamer, och uppfyller samtliga kraven i första inlägget.

Om det är nåt som är störande så är det din attityd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Men kan man även fixa HD-upplösning i 1080p med denna metod ?

Nej, då måste man knäcka DRM skyddet.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Xbox 360 går visst att använda som media streamer, och uppfyller samtliga kraven i första inlägget.

Om det är nåt som är störande så är det din attityd.

Jag letar efter en Mediastreamer enhet, inte en gammal mkt dyrare spelkonsol som även går att använda som Mediastreamer. Jag reagerade på att ditt inlägg bara var ett ord långt och att Xbox 360 redan tagits upp i början av tråden och passerats av ovan orsaker.

Läs hela tråden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Calle H:

Jag letar efter en Mediastreamer enhet, inte en gammal mkt dyrare spelkonsol som även går att använda som Mediastreamer. Jag reagerade på att ditt inlägg bara var ett ord långt och att Xbox 360 redan tagits upp i början av tråden och passerats av ovan orsaker.

Läs hela tråden.

Lycka till.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calle H:

Intressant☺! Jag är så sjukt besviken dock att det inte finns en enda streamer som stödjer HBO Nordic.......

God Jul☺!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Är ute efter samma sak som du fast utan Netflix som krav. Såg att det finns ett addon till Kodi (tidigare XBMC) som ska få in HBO Nordic men utvecklingen verkar stagnerat och jag har inte kunnat testa det då min HTPC kör Linux.

Är det någon som har erfarenhet av Apple TV och HBO Nordic? Som jag förstår det kan man köra airplay from iOS/OS X vilket skulle lösa situationen för mig och samtidigt göra det möjligt att spela Spotify på högtalarna. Alternativet är att köpa en HDMI-adapter till datorn men då får man ju massa sladdar som ska dras ut och sättas in varje dag. Kan tycka att HBO Nordic får lite oförtjänt mycket skit när det faktiskt fungerar rätt bra för mig. Men deras extremt dåliga stöd för enheter och långsamma utvecklingstakt är inte försvarbart. Tur att dom har det rätta utbudet av serier att luta sig tillbaka på.

Permalänk
Avstängd

Jag använder Xtreamer media spelare. Och den stöder alla dess kriterier som du önskar.. Den funkar skit bra för mig och jag är super nöjd. Jag har Sidewinder 4 och kostar under tusingen.. Har dessutom en extra som jag köpte som jag inte använde.

http://www.xtreamer.net/SideWinder4/

http://www.xtreamer.net/SideWinder4/entertainment.html

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ