RPI2 Openelec Kodi - refreshrate problem

Permalänk
Medlem

RPI2 Openelec Kodi - refreshrate problem

Hej,

Har ett skumt problem med refreshrate ändringar i Openelec 5.0.5.

Kör jag i 60 eller 50hz så krävs det att jag gör en ny hdmi handshake på receivern (byta ingång fram och tillbaka) för att få bild efter exempelvis en reboot eller efter en refreshrate ändring till under 30hz. Den kan helt enkelt inte synca tillbaka när jag befinner mig i GUI't.

Om jag har Kodi inställd på att ändra refreshrate efter video så funkar det fint att gå från 60/50hz GUI -> 23.976 video men bilden tappas när man går tillbaka från videon till UI't. Men ställer jag in GUI't på 30hz, så kan jag inte ändra tillbaka till 60hz utan forca en ny hdmi handshake på receivern. MEN spelar jag istället upp en youtube video så ändras refreshraten till 60hz utan problem.

Får mig att tro att synkningen som sker när man sätter igång en video sker på ett annat sätt än den som sker i gui't. Då jag kan gå från 30hz->60hz när jag startar en video, men inte från 30hz->60hz när jag befinner mig i GUI't.

Någon som vart med om något liknande?

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Det är nog bättre om du håller dig i: http://www.sweclockers.com/forum/141-enkortsdatorer/

Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatteN:

Tycker nog den passar bättre här. De som använder sin PI som en HTPC med Openelec (linuxdist med Kodi) håller sig nog i den här delen av forumet.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Visa signatur

HTPC: Silverstone Sugo SG05W Vit, Asus H110I-Plus, G4560, Corsair Vengeance LPX 2133 MHz 2x4GB, Samsung 870 EVO 500GB, Toshiba N300 2x10TB, MSI GeForce GT 1030 Passive OC 2GB, (& 16 enkortsdatorer med div användningsområden). Har ett "par" andra stationära datorer åxå. LG OLED 65CX. Shield 2019 Pro.