Permalänk
Medlem

Telia IPTV-app

Hejsan,

Någon som vet om det är möjligt att exportera en app från en Samsung TV? Eller om man på något annat sätt skulle kunna överföra denna app från en TV som har officiellt stöd till en som inte har det.

Som utvecklare kan man på en Samsung TV logga in och installera egna apps, så det borde ju vara fullt möjligt, men någon som kan hjälpa mig lura lite på hur detta skulle kunna gå till? Har själv en Samsung PS64E8005, men just denna modell vill Telia/Samsung inte släppa på, trots att den är från 2013...

Brainstorm go!

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk

Tror kanske inte vi har samma problem, men på min Samung Smart-TV från 2012 har det aldrig gått att installera appar, har kollat runt som fan och lyckats ringa in att problemet ligger hos Samsungs "app-server". Så jag har givit upp med att få min smarta TV smart. Men du kan installera appar? Hur gör du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gojsenmojs:

Tror kanske inte vi har samma problem, men på min Samung Smart-TV från 2012 har det aldrig gått att installera appar, har kollat runt som fan och lyckats ringa in att problemet ligger hos Samsungs "app-server". Så jag har givit upp med att få min smarta TV smart. Men du kan installera appar? Hur gör du?

Kan vara så du är uppkopplat mot fel server och då går det inte installera appar. Det är restriktioner på att appar kan inte installeras om Samsung kontot är registrerat på annan region.
Testat med skapa nytt Samsung kontot och se om det funkar?

Inom EU:
https://my.eu.samsung.com/mysamsung/login?language=se

http://www.samsung.com/global/article/articleDetailView.do?atcl_id=5

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|