Mediaspelare som klarar av viaplay/tv3play/netflix så billigt som möjligt

Permalänk
Medlem

Mediaspelare som klarar av viaplay/tv3play/netflix så billigt som möjligt

Är på jakt efter en mediaspelare utan höga krav alls.
Den ska kunna primärt spela upp tv3 play / netflix med inloggsuppgifter osv.

Kikat på netonnets egna andersson android sticka som fått värdelösa recensioner men kanske räcker med tanke på det låga kravet.

Chromecast går bort eftersom svärfar som ska ha den har en nokia 3310....

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd

Apple TV fungerar ganska bra för min morsa och den är ju rätt billig nu. Personligen skulle jag inte köpa den dock, för begränsad och jag föredrar produkter som man kan anpassa i alla fall en aning, men för morsan och de så funkar det bra. Fjärren är väldigt begränsad men den räcker ganska långt ändå, lite segt att skriva in användarkonton och sånt bara men det gör man ju ändå bara en gång per konto liksom.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av blaze101:

Är på jakt efter en mediaspelare utan höga krav alls.
Den ska kunna primärt spela upp tv3 play / netflix med inloggsuppgifter osv.

Kikat på netonnets egna andersson android sticka som fått värdelösa recensioner men kanske räcker med tanke på det låga kravet.

Chromecast går bort eftersom svärfar som ska ha den har en nokia 3310....

Chromecast plus den billigaste androidsurfplattan du hittar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Chromecast plus den billigaste androidsurfplattan du hittar.

Funkade skitbra! Tråkigt att tv3play appen inte har stöd för chromecast!

Får väl åkatillbaka med prylarna igen då

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Apple TV fungerar ganska bra för min morsa och den är ju rätt billig nu. Personligen skulle jag inte köpa den dock, för begränsad och jag föredrar produkter som man kan anpassa i alla fall en aning, men för morsan och de så funkar det bra. Fjärren är väldigt begränsad men den räcker ganska långt ändå, lite segt att skriva in användarkonton och sånt bara men det gör man ju ändå bara en gång per konto liksom.

Hur ska han kunna titta på tv3play och viaplay med en apple tv och en nokia 3310 hade du tänkt dig ?

Permalänk
Medlem

Svärfar hade en gammal android platta i nåt hörn att damma av men tv3 play har som sagt inte chromecast stöd..

Men den är ju rätt nyutkommen i sverige så det kommer väl antar jag?

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Hur ska han kunna titta på tv3play och viaplay med en apple tv och en nokia 3310 hade du tänkt dig ?

Det är inte så svårt, alla de tjänsterna stöds av ATV och den går utmärkt att styra med den medföljande fjärrkontrollen. Min morsa har ju som sagt en och visserligen en Iphone också men hon skulle aldrig använda telefonen till att styra Apple TV:n och den fungerar ändå utmärkt just för play-tjänster, Netflix och så.

Det tar emot att rekommendera den men i denna situation så passar den mycket bättre än CC som många rekommenderar och Android-stickor och liknande är för det mesta knappt användbara utan en smartphone som fjärr. Varför skulle TS inte skaffa den enheten som stöder det han vill ha direkt och enkelt när det är till hans föräldrar med små behov?

Sen hade jag som sagt aldrig skaffat en själv men jag har ju mer behov än play-tjänster och svenska Netflix liksom så det är inte så konstigt.

Permalänk
Medlem

Testat lite på morgonen nu och plex i kombination med chromecast och deras gamla android platta kommer funka kanon! Finns ju playkanalerna, viaplay plugin och även lokal media uppspelning.

Kanoners!

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av snajk:

Det är inte så svårt, alla de tjänsterna stöds av ATV och den går utmärkt att styra med den medföljande fjärrkontrollen

Viaplay och TV3Play finns inte i en appletv.

Skrivet av snajk:

Varför skulle TS inte skaffa den enheten som stöder det han vill ha direkt och enkelt när det är till hans föräldrar med små behov?

Ja det är nog bäst dvs INTE en atv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Viaplay och TV3Play finns inte i en appletv.

Ja det är nog bäst dvs INTE en atv.

Blev en chromecast + plex som sagt
Verkar funka fint här hemma, kanske ska gå från xbmc till plex här hemma också om skiten funkar som det ska dvs

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av blaze101:

Blev en chromecast + plex som sagt
Verkar funka fint här hemma, kanske ska gå från xbmc till plex här hemma också om skiten funkar som det ska dvs

Och vart kör du plex media servern?

Permalänk
Medlem

Kör det sig totalt är kanske en billig HTPC en lösning?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluser:

Och vart kör du plex media servern?

De har ju en stationär dator och en laptop. Kör igång den där så får de allt de behöver.

problemet de har nu är att de inte vill släpa en laptop fram till tvn hela tiden sen när de vill kolla på play.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Viaplay och TV3Play finns inte i en appletv.

Ja det är nog bäst dvs INTE en atv.

Yes, jag missade att det var endast via airplay som det fungerade. Alla snackar om att det funkar så bra så jag antog helt enkelt att det faktiskt funkade. Då är det förstås inget bra alternativ. Jag vet inte om att köpa en CC och en billig Android-platta är det heller dock. Då kanske det är bättre att investera i något mer konsumentinriktat typ som en separat "Smart-TV"-modul med bra appstöd eller så.