Liten enkel HTPC med AC wifi

Permalänk

Liten enkel HTPC med AC wifi

Hemma hos svärföräldrarna var jag tvungen att flytta routern och därmed lägre wifikapasitet till befintlig Raspberry med KODI. Laggar fruktansvärt på 2,4 Ghz-bandet. Istället för att dra trådat funderar jag om det finns en billig enkel NUC eller liknande som kan köra AC-standard (på 5 Ghz)? HDMI och 1080P är ett krav. Kör sannolikt Openelec på den.

Permalänk
Skrivet av danielsan123:

Hemma hos svärföräldrarna var jag tvungen att flytta routern och därmed lägre wifikapasitet till befintlig Raspberry med KODI. Laggar fruktansvärt på 2,4 Ghz-bandet. Istället för att dra trådat funderar jag om det finns en billig enkel NUC eller liknande som kan köra AC-standard (på 5 Ghz)? HDMI och 1080P är ett krav. Kör sannolikt Openelec på den.

5Ghz är inte så bra (tappar fart på längre avstånd), billigaste är att skaffa repeater. Om du har möjlighet att placera den med kabel nära nog att Raspberry inte laggar. Annars borde ju en separat antenn vara en idé på Raspberry (om det är möjligt).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar