Sidan 32 av 32 « Första 22293031 32

Verktyg Visningsval
2014-06-22, 17:08   #931

Cybertrash

Medlem

Cybertrashs avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2009

Mätsökare hade ju vart schysst dock... Jag gillar att kunna fokusera Men då sticker väl priserna iväg rätt rejält å andra sidan.
Cybertrash är inte uppkopplad
2014-06-22, 19:59   #932

cl3mens

Medlem

cl3menss avatar

Plats: Upplands Väsby

Registrerad: jan 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cybertrash Visa inlägg
Mätsökare hade ju vart schysst dock... Jag gillar att kunna fokusera Men då sticker väl priserna iväg rätt rejält å andra sidan.
Jo, jag har för mig att jag sett Bessa 6x9r med mätsökare gå för över 1000 kronor. Zeiss Super Ikonta är inte heller så billiga, men du kanske kommer under 1000-lappen där, iaf för 6x6. Skulle tro att deras optik är rätt sjyst jämfört med de billigare 6x9-kamerorna.

Min Brownie fokuserar från ungefär 2 meter till oändlighet, eller 3-6 fot med den inbyggda porträttlinsen. Det är en 100/11-glugg. Så en bälgkamera satt på f/11 och rätt hyperfokus blir ganska P&S ändå. Med ISO 400-film blir ju inte f/11 och 1/100 något problem direkt, det är nästan Holgastandard.. :-) Du kan ju testa en enkel bälgkamera och se om det är något för dig, en 6x9:a tar ändå en del plats i fickan. Jag funderar en del över att komplettera med en 6x4,5-modell, det borde bli ungefär lika platskrävande som en 135-P&S.

Jag har inte glömt bort mitt löfte om att du skulle få låna en Holga, med lite tur är även Bessan ledig då om du är sugen.

En sådan här har jag:

Bloggeri om analogt foto
cl3mens är inte uppkopplad Folding
2014-07-20, 18:22   #933

Holck

Medlem

Registrerad: jan 2014

Har alla slängt sina fina rariteter och börjat fota digitalt?
2014-07-21, 15:58   #934

froken

Medlem

frokens avatar

Plats: Uppsala

Registrerad: mar 2007

Jodå, än tas det foton analogt. Jag beställde precis en rulle av den här filmen, får se om det blir någon skillnad mot den jag brukar använda: http://shop.lomography.com/se/lomogr...00-35mm-single
froken är inte uppkopplad
igår, 17:07   #935

Perkka

Medlem

Perkkas avatar

Plats: Sjömarken

Registrerad: aug 2002

Här kommer lite fler våtplåtsbilder, känns äntligen som vi börjat få ordning på processen.

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb