Permalänk
Medlem

Få betyg på dina bilder

Som jag redan har nämnt i programmeringsforumet så har jag skapat en site där man kan ladda upp sina bilder och få dem betygsatta av andra. Dock är den här delen av forumet kanske lite mer passande att berätta om sidan

Lite som ett kul experiment eftersom jag själv gillar att vara med i bild/foto-tävlingar där man får reda på vad andra tycker om ens bilder. Tanken är att om sidan får många användare så kommer även priser att delas ut bland de som placerar sig i topplistan.

http://bildtoppen.se/

Hoppas att ni laddar upp era bilder!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Snygg sida! Ska se om jag kan ladda upp lite senare idag

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Härligt initiativ! Bidrog med en bild nyss

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Medlem

Bra sida. Men ordentligt "underhåll" och marknadsföring tror jag sidan kan bli riktigt stor!

En topplista baserat på Dag, vecka, månad, år är något jag rekommenderar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack!

Tar åt mig av topplistans uppbyggnad där. Just nu är det bara top-50, men ska nog dela in i månad/vecka som du säger så att man kan även få till eventuell prisutdelning lite lättare.

OM sidan blir stor så överväger jag att placera en banner långt ner på sidan och dela ut intäkterna i pris till vinnare varje vecka. Men som sagt, då måste sidan bli stor först, tills dess, ingen reklam.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av lallassu:

Tack!

Tar åt mig av topplistans uppbyggnad där. Just nu är det bara top-50, men ska nog dela in i månad/vecka som du säger så att man kan även få till eventuell prisutdelning lite lättare.

OM sidan blir stor så överväger jag att placera en banner långt ner på sidan och dela ut intäkterna i pris till vinnare varje vecka. Men som sagt, då måste sidan bli stor först, tills dess, ingen reklam.

Bara ösa på!

Jag skulle gärna se Twitter/Facebook-inloggningsfunktion lite senare

Visa signatur

Monitor: C49RG90S CPU: i9-10900K GPU: GTX 3080

Permalänk
Medlem

Mm, det är möjligt att det kommer läggas in för att hålla reda på statistik lite bättre.

Allt beror på spridningen av sidan och jag vet inte riktigt hur man sprider en sådan här sida bäst. Självklart vore det ju kul om ni här inne kan sprida den! Ju fler som använder sidan desto roligare för alla som lägger upp bilder

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej kul sida, bra ide.
Men verkar vara lite buggar, jag klickar på bilderna *senast inlagda* så ser jag en vit ruta där bilden borde vart !!
Kör IE9 om det spelar någon roll.

Testade också att ladda upp en bild, ser den inte heller bland senast upladdade.
bilden var den med den fina titaln flugporr haha, ganska kraftigt redigerad men stog ju att du även tog emot renderingar ^^
okej ska nog skicka upp någon mer seriös bild senare om det fungerar

Permalänk
Medlem

Hej Alpha77,

Jag har ärligt talat bara testat den i Chrome samt Firefox. Jag ska ta tag i IE testningen snarast, utvecklar på Linux så det är väl min bortförklaring till varför jag inte testat tillräckligt för IE.

Flugbilden blev uppladdad som den skulle ser jag, den är även godkänd och ligger uppe på sidan nu. Kul att du bidrar till att sidan får liv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När jag trycker på bild 2 (just nu Blå fors), så kan jag inte stänga bilden på X, utan måste bläddra till nästa bild och stänga där. Använder Chrome.

Snygg sida!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

När jag trycker på bild 2 (just nu Blå fors), så kan jag inte stänga bilden på X, utan måste bläddra till nästa bild och stänga där. Använder Chrome.

Snygg sida!

Ah sedär. Jag antecknar detta och fixar asap. Dock kan man stänga genom att klicka utanför bilden

Tack för input!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste säga att det var en jäkligt snygg sida du har gjort där! Bra jobbat!

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Måste säga att det var en jäkligt snygg sida du har gjort där! Bra jobbat!

Tack så mycket!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klickar på 1. till 5. som visas överst på sidan, det fungerar med IE9.

men om jag klickar på dom små bilderna *senaste bidragen* då får jag bara en vit ruta.

Permalänk

Nice sida. Hoppas det dröjer ett bra tag innan topplistan övertas av 16åringar som tar spegelfoto med iPhones.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Nice sida. Hoppas det dröjer ett bra tag innan topplistan övertas av 16åringar som tar spegelfoto med iPhones.

Alla bilder valideras manuellt innan de godkänns. Där med kan filtrera bort sådana som anses opassande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Temat du har använt verkar ha en del buggar. Kikade genom källkoden lite fort. Dock ingenting som du inte kan fixa när du har lite kodvana inom webbutveckling. Väldigt bra affärsidé måste jag dock säga, även om den inte är tänkt att vara vinstbringande just nu. Användarna sköter det mesta av grovjobbet samt innehållet, medans du bara behöver administrera. Vilket inte blir så bara om sidan väl tar fart.

Se till att hålla koll så att bandbredden inte sticker iväg bara. Dock har jag för mig att ipeer är frikostiga på den punkten. Bra val av hosting.

Lycka till!

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Medlem

Håller med om snygg sida! behövs nog som tidigare nämnt bättre struktur bland bilderna när de blir fler.
Sidan i sig känns "häftig" och är trotts det väldigt responsiv (finns ju mer än ett exempel på sidor som mysslyckats här).

Anyway så Tycker jag fördröjningen från att jag trycker på en blid tills att jag ser den är lite för stor. De mjuka övergångarna är bra men tycker du ska snabba up dem en aning! Detta är ju väldigt personligt men så är min åsikt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanae:

Temat du har använt verkar ha en del buggar. Kikade genom källkoden lite fort. Dock ingenting som du inte kan fixa när du har lite kodvana inom webbutveckling. Väldigt bra affärsidé måste jag dock säga, även om den inte är tänkt att vara vinstbringande just nu. Användarna sköter det mesta av grovjobbet samt innehållet, medans du bara behöver administrera. Vilket inte blir så bara om sidan väl tar fart.

Se till att hålla koll så att bandbredden inte sticker iväg bara. Dock har jag för mig att ipeer är frikostiga på den punkten. Bra val av hosting.

Lycka till!

Ja, jag har fått en del feeback på buggar. Jag ska ta tag i dem ikväll

Jag använder Elastic Cloud Server från ipeer där det ingår väldigt mycket bandbredd. Grymt bra och billig virtualiseringstjänst där jag kan styra min VMs resurser själv om siten börjar kräva mer. Skulle det bli högt tryck på bandbredd kan man alltid börja nyttja ipeer's CDN tjänst för bilderna.

Skrivet av DevilsDad:

Håller med om snygg sida! behövs nog som tidigare nämnt bättre struktur bland bilderna när de blir fler.
Sidan i sig känns "häftig" och är trotts det väldigt responsiv (finns ju mer än ett exempel på sidor som mysslyckats här).

Anyway så Tycker jag fördröjningen från att jag trycker på en blid tills att jag ser den är lite för stor. De mjuka övergångarna är bra men tycker du ska snabba up dem en aning! Detta är ju väldigt personligt men så är min åsikt

Mm, strukturen har jag funderat en hel del på. Vad jag gjort är att efter man klickat på "visa fler bilder" så räcker det att scrolla för att ladda fler bilder vilket ger ett bra flyt då man vill kolla igenom bilderna.

Angående fördröjningen så har jag faktiskt tweakat orginal lightbox för att det ska gå lite snabbare, ska se över om det behöver tweakas lite mer

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt bra jobbat! Laddade upp ett bidrag och kommer dela vidare site'n till lite vänner som är foto-tokar

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av tJev:

Riktigt bra jobbat! Laddade upp ett bidrag och kommer dela vidare site'n till lite vänner som är foto-tokar

Tack! Det låter bra, med fler som använder den desto större respons får alla som är med och tävlar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser najs ut som många sagt, men jag tror du bör vara försiktig när du sprider den, gör gärna reklam i fotoforum och dylikt men undvik kanske facebook med risk att sidan blir en instagram-wannabe... bara vad jag tror...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Se33:

Ser najs ut som många sagt, men jag tror du bör vara försiktig när du sprider den, gör gärna reklam i fotoforum och dylikt men undvik kanske facebook med risk att sidan blir en instagram-wannabe... bara vad jag tror...

Jag vet inte om så många bra fotoforum, är endast själv medlem i fotosidan.nu. Har du några tips på bra fotoforum som man kanske har missat?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Riktigt bra gjord sida, med många fina bilder som redan har kommit upp
Jag tar själv inga bilder (annat än med mobilen), men jag tycker om att kolla på dom.
något som jag skulle tycka vara intressant vore en beskrivning till bilderna.
tex: Vart bilder är tagen, möjliga inställningar på kameran osv.

Edit: Tog och laddade upp mina två bästa telefon bilder.. få se hur det går

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Sötast

Du borde snabbare än snabbt fixa ett script som automatiskt laddar nya bilder medans du skrollar neråt!

Att behöva klicka på fler var 3-10e sekund var ingen höjdare!

En annan funktion som inte är lika akut men ändå väldigt trevlig med tanke på sidans innehåll är drag-n-drop upload!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Riktigt bra gjord sida, med många fina bilder som redan har kommit upp
Jag tar själv inga bilder (annat än med mobilen), men jag tycker om att kolla på dom.
något som jag skulle tycka vara intressant vore en beskrivning till bilderna.
tex: Vart bilder är tagen, möjliga inställningar på kameran osv.

Edit: Tog och laddade upp mina två bästa telefon bilder.. få se hur det går

Kul att du laddade upp! Jag lägger med dina synpunkter på min todo-lista att tänka över inför uppdatering av sidan, tack!

Skrivet av Allexz:

Du borde snabbare än snabbt fixa ett script som automatiskt laddar nya bilder medans du skrollar neråt!

Att behöva klicka på fler var 3-10e sekund var ingen höjdare!

En annan funktion som inte är lika akut men ändå väldigt trevlig med tanke på sidans innehåll är drag-n-drop upload!

Det är faktiskt redan sådan funktionalitet MEN, du behöver klicka på "visa fler bilder" en gång, sedan räcker det att scrolla ner på sidan så laddas resterande bilder allt eftersom du scrollar. Smidigt va?

Drag-n-drop har jag på todo-listan, så vi får se när jag får tid att implementera det. Tack för dina synpunkter!

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av lallassu:

Kul att du laddade upp! Jag lägger med dina synpunkter på min todo-lista att tänka över inför uppdatering av sidan, tack!

Det är faktiskt redan sådan funktionalitet MEN, du behöver klicka på "visa fler bilder" en gång, sedan räcker det att scrolla ner på sidan så laddas resterande bilder allt eftersom du scrollar. Smidigt va?

Drag-n-drop har jag på todo-listan, så vi får se när jag får tid att implementera det. Tack för dina synpunkter!

Hmm... Första gången fick jag klicka alla gånger, men nu efter du sa det så provade jag igen och då rullade det på av sig själv, kan det ha med en långsam server att göra? Nu när de var cachade så funkade det fint!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Hmm... Första gången fick jag klicka alla gånger, men nu efter du sa det så provade jag igen och då rullade det på av sig själv, kan det ha med en långsam server att göra? Nu när de var cachade så funkade det fint!

Hm, jag vet inte vad det kan ha varit. Servern är långt ifrån långsam och har nästan ingen last på sig med konstant 5-15 besökare. Kan det ha varit att du inte scrollade hela vägen ner innan du klickade kanske? Den auto-scrollar först då man når botten på sidan.

Visa signatur
Permalänk
Sötast
Skrivet av lallassu:

Hm, jag vet inte vad det kan ha varit. Servern är långt ifrån långsam och har nästan ingen last på sig med konstant 5-15 besökare. Kan det ha varit att du inte scrollade hela vägen ner innan du klickade kanske? Den auto-scrollar först då man når botten på sidan.

Kanske kan ha varit så, kanske kan vara värt att göra så att den laddar in nya bilder lite tidigare?

Oavsett, mycket trevlig sida! Får se om min mobilkamerabild ens får en röst....... Mer än min egen!

Permalänk
Medlem

Är sidan bara till för foton eller även 3d bilder man gjort? (Om ni ens ser skillnad >:) )

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad