Permalänk
Avstängd

Inspelning för spel?

Tjenare. Har precis börjat spela in lite av mina spel via Fraps, men tycker Fraps sinkar ner hela datorn oerhört mycket.
Spelade senast in Far Cry 3, med Fraps utan problem. Men nu de senaste dagarna har jag helt sjuka frame drops.

Vet ni något bra inspelningsprogram som inte tar för mycket på datorn?

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Du spelar inte in till samma hårddisk? Om du spelar in på samma hårddisk som spelet är installerat på så brukar frameraten droppa helt och hållet.

Permalänk
Medlem

Kan verkligen rekommendera Dxtory.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Du spelar inte in till samma hårddisk? Om du spelar in på samma hårddisk som spelet är installerat på så brukar frameraten droppa helt och hållet.

Detta fick en gilla av mig med, då det är exakt så det är! Sen kvittar det vilket prog det är, ligger det på samma disk blir det som att gå i cement!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Har du ett Radeon-kort kan du använda RadeonPro för att spela in. Använder det själv och man kan ställa in så att bilden eller prestandan blir som man vill.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk

Jag kör med MSI Afterburners egna inspelningsfunktion men har, som tidigare skrivit, upplevt kraftig dropp i FPS. Ska testa att skriva till annan disk.

Tack för det!!

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blomman1337:

Jag kör med MSI Afterburners egna inspelningsfunktion men har, som tidigare skrivit, upplevt kraftig dropp i FPS. Ska testa att skriva till annan disk.

Tack för det!!

En liten uppdatering här då. Jag använder själv Afterburner, helt klart ett prog jag trivs med då det är så komplett och klarar av att ge så mycket info. (älskar fläktkurvan )

Men skulle inte denna tråden passa bättre i Forum/Spel/Shooters (Battlefield) (typ alla som spelar B F t e x spelar in genom mjukvara och där finns det jättemånga (typ 200+ ) bra svar på frågan. Tror du får fler svar om du söker lyckan där!!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Locnox:

Kan verkligen rekommendera Dxtory.

Köpte det nu. Men har ett problem, det spelar in och så som det ska. Men när jag spelar upp klippet in windows media player så hörs inte micken, endast gameplay.

Och när jag laddar upp till youtube så är det exakt samma sak. Trodde först att det var för att media playern inte kunde läsa 2 olika typer av ljudfiler.

Har du något förslag på hur man fixar det?

Btw, extractade filerna och då gick dem var för sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quantin:

Köpte det nu. Men har ett problem, det spelar in och så som det ska. Men när jag spelar upp klippet in windows media player så hörs inte micken, endast gameplay.

Och när jag laddar upp till youtube så är det exakt samma sak. Trodde först att det var för att media playern inte kunde läsa 2 olika typer av ljudfiler.

Har du något förslag på hur man fixar det?

Btw, extractade filerna och då gick dem var för sig.

Jag rekommenderar av erfarenhet att när du spelar in röst så använder du dig av Audacity eller liknande. Vill man höja eller sänka volymen på sin röst är det enklare med två olika ljudfiler!

Visa signatur

Citera för svar!
CPU: i5 7600K GPU: Gigabyte Windforce 780 RAM: Corsair 16GB CL16 Vengeance

Permalänk
Medlem

Fraps använder jag och det är väldigt enkelt

Visa signatur

Prisa Solen.