Permalänk
Avstängd

Minneskort M2 till SD

Hej, jag har ett gammalt minneskort med många bilder i och jag vill överföra dem till datorn. Minneskortet är dock ett M2 och tyvärr läser datorn bara SD. Hur för jag över bilderna?

Tack.

http://www.ladda-upp.se/bilder/wqyuugezycnf/

Permalänk
Medlem

M2 kortet är en liten version av Sonys Memorystick kort, den stora delen på bilden, är en adapter till Memorystick Duo standard, så har du ingen läsare som kan ta dessa, eller känner någon som råkar ha en, så får du helt enkelt köpa dig en.

Dock så kan vissa läsare i datorer ta båda formaten, men de kanske är mer ovanliga nu.

Ett annat alternativ om minneskortet tillhör någon telefon, är att skicka över dem med bluetooth eller liknade till en annan enhet för att sedan ta ut dem den vägen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av loefet:

M2 kortet är en liten version av Sonys Memorystick kort, den stora delen på bilden, är en adapter till Memorystick Duo standard, så har du ingen läsare som kan ta dessa, eller känner någon som råkar ha en, så får du helt enkelt köpa dig en.

Dock så kan vissa läsare i datorer ta båda formaten, men de kanske är mer ovanliga nu.

Ett annat alternativ om minneskortet tillhör någon telefon, är att skicka över dem med bluetooth eller liknade till en annan enhet för att sedan ta ut dem den vägen.

Jag hittade ingen Sony Ericsson mobil och inte heller någon dator som kan läsa det här minneskortet så jag fick köpa en M2->USB-adapter, då det tydligtvis inte finns någon M2 till SD.

Tack för hjälpen.

Permalänk
Medlem

Var köpte du "M2 till USB adapter" ?

Undrar var du kunde köpa "M2 till USB adapter" ?
Hittar inte själv var det finns att köpa !
Mvh