Permalänk
Medlem

Filma i 4K med din iPhone 5s

Permalänk
Frilansskribent

För 1000$ får man ju en videokamera som filmar i grymt mkt bättre kvalitet så ser inte riktigt poängen

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

För 1000$ får man ju en videokamera som filmar i grymt mkt bättre kvalitet så ser inte riktigt poängen

Nej det är det inte många som gör, även om du inte får någon 4K kamera värd namnet för under 9000 kr, tror de passar på att tjäna på pixelälskare

Permalänk

Skulle han inte tjäna jävligt mycket mer deg om han sänkte priset en smula? ;D Jag skulle inte ens köpa appen om jag var rik.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av krisljungberg:

Skulle han inte tjäna jävligt mycket mer deg om han sänkte priset en smula? ;D Jag skulle inte ens köpa appen om jag var rik.

Tänkte på det. Fundera på om han tänkte att det bara är en tidsfråga innan fler gör liknande och konkurrensen blir för stor så han försöker pressa ut så mycket som möjligt?
kan tilläggas att jag inte vet ett skit om appbusiness.

Permalänk

Om det är för att han är rädd för konkurrens framöver så skulle han ju dragit ner priset och blivit störst direkt. Risken finns ju nu att någon annan härmar honom och släpper en liknande app och säljer den för 25 kronor. Då kommer ju till och med glada selfie-människor köpa den för att göra snyggare videobloggar typ. Då kan vem som helst köpa, även om man inte är insatt i vad 4K ens är. Men jag är precis som du inte insatt i appbusiness så jag kanske ska hålla tyst. Han blir väl stenrik nu bara för det.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5700X Motherboard: ASUS Crosshair VI Hero GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX Cooler: be quiet! Shadow Rock TF 2 M.2: PNY CS2230 1TB SSD: Samsung 850-Series EVO 500GB PSU: Corsair RM750x 750W Case: Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Lite OT
Note 3 (ca 4500:-) imponerar i jämförelse med 5D Mark III (25000:-)

https://www.youtube.com/watch?v=pLiehzLTxXk

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

Lite OT
Note 3 (ca 4500:-) imponerar i jämförelse med 5D Mark III (25000:-)

https://www.youtube.com/watch?v=pLiehzLTxXk

Problemet är att du saknar all kontroll när du filmar med Note 3.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holck:

Problemet är att du saknar all kontroll när du filmar med Note 3.

Skickades från m.sweclockers.com

och att det ser ut som fan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

ok att det ser ut som fan

Så är det. Skärpa är inte allt. Sen har ju mk3 422 på utblåset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

Lite OT
Note 3 (ca 4500:-) imponerar i jämförelse med 5D Mark III (25000:-)

https://www.youtube.com/watch?v=pLiehzLTxXk

Och hur vet vi att han verkligen har ställt in kameran rätt?
Har han tex ställt kameran på blandaröppning på 2.8??? I så fall förstår jag att skärpan blir lidande.
Kort skärpedjup tex. Och sedan alla "problem" som oftast framträder när man "maxar" bländaren till full öppning.

Sedan har han uppenbart ändrat skärpa etc för att likna Note 3??? Varför?
Vad händer om vi går åt andra hållet?

Varför gör han inte testet med ett vettigt BRA objektiv istället?
Att sätta ett Sigma-objektiv för under 7000 kr på en kamera för 25.000 kr???? Va????
Det är ju OBJEKTIVET som är den felande länken här, inte kameran.
Blir så j....a arg på sådant här när folk inte tänker ett steg längre.

Detta hittar jag tex om sigma-objektivet han använder:

MINUS: bildkvalitet i de yttersta lägena samt på f/2.8, rasslig AF i dålig belysning

MINUS: Kass byggkvallitet Dålig skärpa

MINUS: Dålig skärpa vid 70mm

MINUS: Trög zoomring, dålig skärpa på 2,8, ryckig autofokus, gick sönder efter ca 1 år

MINUS: Dålig skärpa under 4.0. Så dålig, att det till och med syns redan på LCD-displayen.

MINUS: Soft, jag hade förväntat mig bättre skäpa... Det kan hända att jag fick ett måndags ex.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |

Permalänk
Medlem

Själv har jag nollkoll på kamera/filmkamera, tyckte bara att det var bra bild för den prisklassen.

Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av pergro:

Själv har jag nollkoll på kamera/filmkamera, tyckte bara att det var bra bild för den prisklassen.

Jag är inte särskilt imponerad av 5D mk3's interna inspelning. Men att den får dask av en telefon.. ja, det händer nog om några år. Ska ett test göras ska det göras rättvist och minst 10 viktiga punkter i jämförelser bör tas upp - inte bara skärpa - något telefonerna klarar av att lägga på. Du kan blåsa upp 5D's film till 4K och skärpa upp den också så ska du se på dunder

Tar man däremot en 4K-kamera, t.ex en Sony F65 mot antingen mobilen eller 5D så blir bägge bortblåsta. Där ser du skillnad på bild och bild

// A

Visa signatur

Video / film enthusiast - Retro computing (C64/Amiga)
Recapping service - PM

Permalänk
Medlem

Appen har fåren $950 prissänkning, nån som är generös och vill vara försökskanin?
http://nofilmschool.com/2014/10/vizzywig-4k-1000-app-allows-i...