Permalänk
Mattecoach

Övervakningskamera

Hej,

Letar efter övervakningskamera som ska klara av att spela in video, antingen själv eller genom nätverk. Mycket bra om det tål att vara utomhus, och gärna att den kan drivas av batterier.
Självklart är priset viktigt.

Någon som har tips?

Tack på förhand!

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av PuMaH:

Hej,

Letar efter övervakningskamera som ska klara av att spela in video, antingen själv eller genom nätverk. Mycket bra om det tål att vara utomhus, och gärna att den kan drivas av batterier.
Självklart är priset viktigt.

Någon som har tips?

Tack på förhand!

Batteridrift ? Det låter som du beskriver en mobiltelefon, annars finns det riktiga kameror som strömförsörjs via nätverkskabeln, tänk också på att det kan krävas tillstånd om du ska filma utomhus.
http://www.overvakningsbutiken.se/overvakningskameror/utomhus...
Det finns billigare på Ebay och det finns även bättre kameror om du behöver det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PuMaH:

Hej,

Letar efter övervakningskamera som ska klara av att spela in video, antingen själv eller genom nätverk. Mycket bra om det tål att vara utomhus, och gärna att den kan drivas av batterier.
Självklart är priset viktigt.

Någon som har tips?

Tack på förhand!

Mina två favoritmärke när det gäller nätverkskameror är: (Och har plöjt igenom en del)

Axis nätverkskameror
Och
D-Link nätverkskameror

Axis är väldigt dyra, och deras mjukvara är underbar.

D-Link är relativt billiga, men jag skulle inte vilja ta i deras billiga serie med tång ens, men går man upp några hundra så är det helt ok, det funkar. Och deras app mydlink funkar bra till mobilen (både Ios & android)

Men mitt bästa tips är att inte välja en som är helt trådlös.
Ett 9V batteri är inga problem, om man pallar att byta/ladda.
Trådlös bildöverföring via wifi funkar, men sämre än sämst är via ghz bandet, köp inte en sådan.

Skrivet av mrqaffe:

Batteridrift ? Det låter som du beskriver en mobiltelefon, annars finns det riktiga kameror som strömförsörjs via nätverkskabeln, tänk också på att det kan krävas tillstånd om du ska filma utomhus.
http://www.overvakningsbutiken.se/overvakningskameror/utomhus...
Det finns billigare på Ebay och det finns även bättre kameror om du behöver det.

Batteridrift på övervakningskameror är faktiskt inget ovanligt alls, faktum är att många tillverkare skickar med en liten sladd så man kan koppla på ett 9V batteri.

Sen om man vill ha det så, är ju upp till en själv att byta/ladda (själv har jag gjort så en gång i tiden, men det vart inget för mig)

Sen det där med tillstånd!
Såklart är det viktigt, men glöm att du för tillstånd om du ansöker. Det är rätt kört tyvärr.

Själv skiter jag i det helt, ja jag vet allt vad det innebär. böter bla bla bla etc

Jag har fyra kameror som täcker ytan jag vill, jag ser det lite som "extrafönster"

Den jag är mest stolt över är den jag monterat in i en fågelholk, som sitter framför ytterdörren, när det ringer på dörren ser jag direkt vem det är. Det är rätt nice tycker jag, och helt klart värt risken.

Min andra kamera har jag riktad mot bilen, och går någon nära den så spottar kameran ut bilder till min mail.

Dom andra två är inomhus och aktiveras när jag inte är hemma, och utlöses med bilder/film till epost + att det kommer ett starkt sirenljud i högtalarna.

Alla kameror är kopplade till ett strömsnålt system som är igång 24/7.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av skog1s:

tillstånd!

Det var faktiskt lite roligt att du skrev det just nu, har du kollat nyheterna idag ? Det var ju nån som flög en kameradrönare vid Bromma flygplats och orsakde stängning av flygplatsen, det är ju viss skillnad mot övervakning hemma men han lär ju ångra att han inte hade tillstånd för sin kameraflygning
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/dronare-stoppar-flygt...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det var faktiskt lite roligt att du skrev det just nu, har du kollat nyheterna idag ? Det var ju nån som flög en kameradrönare vid Bromma flygplats och orsakde stängning av flygplatsen, det är ju viss skillnad mot övervakning hemma men han lär ju ångra att han inte hade tillstånd för sin kameraflygning
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/dronare-stoppar-flygt...

fotosidan finns en intressant artikel om just opticopter problematiken ur ett juridiskt perspektiv.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det var faktiskt lite roligt att du skrev det just nu, har du kollat nyheterna idag ? Det var ju nån som flög en kameradrönare vid Bromma flygplats och orsakde stängning av flygplatsen, det är ju viss skillnad mot övervakning hemma men han lär ju ångra att han inte hade tillstånd för sin kameraflygning
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/abc/dronare-stoppar-flygt...

ahhaha snyggt.

Frågan är om det var "bygget av trafikleden Norra länken" som denne kolla på

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar