Permalänk
Medlem

Nikon Coolpix P510

Hejsan

Jag sitter och söker en kamera till semestern. Jag hittade Nikon Coolpix P510 på nätet och verkar bra.. Men vad är det som är viktigt hos en kamera?

Jag vill kunna ta snabba och tydliga bilder. Vad är en bra upplösning för kameror? Är det bra med 42x zoom? Hur snabb reaktionstid är det på kameran?

har en arbetskollega som skulle fota en ripa men innan kameran fotade så hann den flyga iväg

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mrfreeze:

Hejsan

Jag sitter och söker en kamera till semestern. Jag hittade Nikon Coolpix P510 på nätet och verkar bra.. Men vad är det som är viktigt hos en kamera?

Jag vill kunna ta snabba och tydliga bilder. Vad är en bra upplösning för kameror? Är det bra med 42x zoom? Hur snabb reaktionstid är det på kameran?

har en arbetskollega som skulle fota en ripa men innan kameran fotade så hann den flyga iväg

Just autofokus är dålig på den kameran och bildkvalitén är si sådär så man kommer förlora många fina bilder. Fördelen är det massiva zoomomfånget som ingen kan matcha idag men som med alla superzoom kameror så blir bilderna ganska mjuka in-zoomat.
Jag skulle rekommendera en begagnad systemkamera som t ex Canon 30/40D då även en 5 år gammal modell kommer ta bar mycket bättre bilder och de är ruskigt snabba så man kommer att fånga det mesta man försöker sig på.

En bra begagnad systemkamera tar mycket bra bilder även med 8Mp så man skall inte bry sig om antal pixlar i praktiken och de är som sagt så snabba att nya superzoom kameror får skämmas.

Här är ett bra paketet med en 40D.
http://www.tradera.com/canon-eos-40d-43-ef-50-f-1-8-ii-auktio...

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jag säger också systemkamera men med vissa reservationer. Har du inget intresse för fotografering och då inte kommer lägga ner tid på att lära dig kamerans funktioner och inställningar kommer det vara bortkastade pengar. Vill du ha en sikta-fota kamera så är troligen kompaktkamera den enda lösningen.

Av en händelse sitter jag med en 40D jag vill sälja så hör av dig om du är intresserad.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.