Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Aristotele
jo jag har allrisk... fast den ekonomiska biten är en sak, den andra saken är hur långt tid det tar. Jag är inte så sugen på någon långbänk... några dagar MAX en vecka had jag hoppats på, annars lägger jag hellre på några tusenlappar och får en ny imorgon
Mitt försäkringsbolag är väldigt snabba,
tog en vecka så fanns pengarna på kontot. Ärligt talat. det är bara dumt att inte blanda in försäkringsbolaget!
Du betalat varje månad till dom!! Går något sönder! Ring.
Blixten slog ner här hemma. Den tog med sig, Xbox, router, en bärbar, externt tv-kort. Jag ringde, en vecka senare plinga det till på kontot. Självrisken drog av på summan!
Jag hade en vattenskada! Jag ringde! En vecka senare plingade till på kontot!
Min son satte sig på mina glasögon! Jag ringde! En vecka senare pengar på kontot!
det kan hända att försäkringsbolaget vill att du skickar in kameran till dom, så att dom kan kolla den (hände mig med den bärbara) men då bara slår du till den 3-4 gånger till. för att vara säker på att den inte går att laga. Sen får du pengar till en ny.
Klart man ska utnyttja sitt försäkringsbolag, du betalar ju varje månad!! Under alla dom åren jag har betalt, är det ingenting för vad dom har behövt ersätta mig!
Som jag skrev innan! Ring dom nu!!
Och pallar du inte vänta en vecka och gillar att kasta bort pengar. Dra o köp en ny imorgon, och kasta den gamla/den som är sönder i papperskorgen!