Permalänk

Tråden om GoPro HD Hero 3

GoPro HD Hero 3 släpptes för ett tag sen och tänkte att vi borde ha en tråd om den.
Släpps i tre verisioner white, silver och black där white är en förbättring av GoPro HD Hero, silver av HD2 och black blir värstingmodellen.
Det som skiljer är bland annat att de blivit mindre, fått inbyggt wifi samt stöd för högre fps.
http://gopro.com/hd-hero3-cameras

Vad tycker ni?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Så j*vla sugen på att köpa en.

Blir nog en från USA inom någon månad.

Permalänk

Bra att de går enda upp till 4k! Men 12 fps :S
Jag förstår att det krävs enorm beräkningskraft och skrivhastighet för att filma i 4k men finns det något användningsområde man kan använda 12 fps till?

Annars ser 2.7k 30fps och 1080p 60fps väldigt lovande ut!

Visa signatur

Dator: FD Define S | i7 5820k | Noctua NH-D15 | 16GB DDR4 | AMD Fury X | MSI X99A GAMING 9 | CM V1000 | Samsung 850PRO 256GB | 3TB WDRED
NAS: FD Node 304 | Pentium G3220 | 2X WD RED 2TB + 2X HGST 4TB | 16GB 1600MHz | FreeNAS

Permalänk

Jag har funderat på en Gopro ända sedan Heron släpptes och köpsuget är enormt men slutar alltid med vad ska jag ha den till?

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mighty Nerd:

Bra att de går enda upp till 4k! Men 12 fps :S
Jag förstår att det krävs enorm beräkningskraft och skrivhastighet för att filma i 4k men finns det något användningsområde man kan använda 12 fps till?

Annars ser 2.7k 30fps och 1080p 60fps väldigt lovande ut!

tror 4k kommer användas mycket till timelapses

Permalänk

Har reagerat på att de inte verkar sälja de som paket längre. Hero-tvåan såldes som motorsport, Outdoor och surf edition men nu hittar jag bara blackedition kan köpas med surfpaket. Känns som en liten "ful" prishöjning, behålla samma pris som föregående modell låg på men skicka med färre fästen.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Hej, bra tråd, denna ska jag övervaka
Har själv en Gopro (den första), och filmade mycket i Alperna förra året.
Men när jag kom hem & kollade på filmerna var alla sol+snö filmer överexponerade (stenar/klippor syntes dock bra ;), sen googlade jag & fann GoPro har issues med Snö & Sol = Överexponerat och "blown out" sas.

Nu tipsade nån att man kunde klippa till en solfilm (till bilar ex.) och sätta framför linsen inne i huset (men meckigt anser jag).

Ska bli kul se när nån köper en GoPro 3 å filmar i sol+snö om denna version har fixat exponeringen...eller nån som redan vet iom nån preview/review som finns å läsa på nätet ?

Gillar dom blivit mindre å klarar "vatten" utan hus = än mindre (Hade varit KANON om nån typ av "linsskydd" kunde fixas om man skulle klota när man åker bräda ex.)

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Skrivet av SurfGuru:

Hej, bra tråd, denna ska jag övervaka

Gillar dom blivit mindre å klarar "vatten" utan hus = än mindre (Hade varit KANON om nån typ av "linsskydd" kunde fixas om man skulle klota när man åker bräda ex.)

Tack
Klarar vatten utan hus? Det har jag missat Är du säker på det med tanke på att batteriet inte har någon lucka på baksidan? Håller fullständigt med om att ett genomskinligt linsskydd hade varit nice

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Skrivet av LeovinceZX:

Tack
Klarar vatten utan hus? Det har jag missat Är du säker på det med tanke på att batteriet inte har någon lucka på baksidan? Håller fullständigt med om att ett genomskinligt linsskydd hade varit nice

Nej den klarar INTE vatten utan hus. Dock har huset flat-lens för ökad skärpa under vatten.

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av 4everapple1:

Nej den klarar INTE vatten utan hus. Dock har huset flat-lens för ökad skärpa under vatten.

Hej, korrekt, jag som läste för snabbt å såg 60cm, men det stod 60m = jag tolkade det som 60cm="-Ah,najs den e "splash proof" åtminstone = kanske kan klara lite vatten utan hus.

Men så va de ju inte Men ändå riktigt trevlig & jag ska beställa en såfort man kan lägga labbarna på den

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk

Såg precis att Apple är billigast på Gopro Hero 3 Black Edition. Nästan 1000 kr billigare än övriga på prisjakt. Väldigt ovanligt för att vara Apple. 3.690,00 kr
http://store.apple.com/se/product/HA750/gopro-hd-hero3-video-...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1457108

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

ja jag såg det, avbeställde från webhallen och beställde från Apple istället. Någon som vet varför de har mycket billigare? Bara ett års garanti?

Visa signatur

3600X RTX 2060

Permalänk
Skrivet av JoXon2:

ja jag såg det, avbeställde från webhallen och beställde från Apple istället. Någon som vet varför de har mycket billigare? Bara ett års garanti?

Misstänker att Apple fått någon schyst deal eftersom båda företagen är Amerikanska.

Visa signatur

citera mig, annars är risken överhängande stor att jag ej hittar tillbaka.

Permalänk
Medlem

Beställde åxå via AppleStore, dom räknade med lev. runt 10e: Dec.

Visa signatur

GamingPC:Antec Sonata/Samsung 24"/MS SidewinderX4/SteelseriesCata+Razer Imperator 4G/Gigabyte GA-P55A-UD3/i5-760/Noctua NH-C12P SE14/Corsair1600Mhz4GBCas8/Seasonic M12 700W/Zotac GTX580/CorsairForce3+WDCaviarBlack1TB HTPC:Silverstone SST-LC20B/KeySonic Mini/GigaByte P35-DS4/Q6600 2.4GHz/NorthQ 4775-400/Gainward GT520
SSD Laptop:MACAir13"

Permalänk
Medlem

Beställde från AppleStore den 14, Hade dock hoppats på att den skulle levereras snabbare än 10'e dec !? =( enl det automatiska svarsmailet jag fick vart det mellan 22-29 nov, Kanske mer troligt ifall de haft varan inne vilket de inte hade..

Är otroligt nyfiken på hur råfilmerna kommer se ut då man filmat i 1080P 60 b/s, samt jäkla najs med inbyggd wifi! Då Har man lite att pilla med i väntan på takeoff när man ska ut och paraglida, härligt att få överblick via telefonen på inställningar mm,, Hur bra det nu fungerar? tror att den anpassade gopro-appen för hero3 skulle släppas 14 dec..

Permalänk
Medlem

"Ursäkta om detta egentligen är lite OT "-
Läst lite runt om att folk får sitt leveransdatum framflyttat, i alla fall de som beställt från Apple-Store, hur är det med er? ni kanske redan fått hem er kamera?

Permalänk
Medlem

Har en GoPro HD, är fan otroligt bra bild på dessa kameror. Ser verkligen suveränt ut, speciellt om det är fint väder, dessutom möjligt att köra 720p i 60 fps för att få lite bättre uppdateringsfrekvens, vilket kan vara bra om man vill göra slowmo.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SurfGuru:

Har själv en Gopro (den första), och filmade mycket i Alperna förra året.
Men när jag kom hem & kollade på filmerna var alla sol+snö filmer överexponerade (stenar/klippor syntes dock bra ;), sen googlade jag & fann GoPro har issues med Snö & Sol = Överexponerat och "blown out" sas.

Det borde remote-appen kunna fixa till.
Jag har "konkurenten" till GoPro, Contour, som är mer hjälmkamera fokuserad. I alla fall, den har en app via wifi som man får upp kamera-bilden på telefonen med och samtidigt kan göra alla inställningarna. det är lite bild- och ljudinställningar. Blir lite mindre gissande vad man får med och hur det ser ut.

Det är väl det GoPro har saknat enligt mig, väldigt krånglig att ställa in och svår att manövrera med tex. handskar på. Hoppas det blir en grym uppgradering som gör en bra kamera bättre!

Permalänk

Någon som har en hero 3 black eller silver som kan lägga upp lite stillbilder? Intressant att se hur bra bilder den kan ta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av challe1337:

Någon som har en hero 3 black eller silver som kan lägga upp lite stillbilder? Intressant att se hur bra bilder den kan ta!

Kan göra det när jag kommer hem, har en Black

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Kan göra det när jag kommer hem, har en Black

Vad använder du den till? Är du nöjd med köpet? Är 480p 240fps läget något att ha?
Mycket frågor men känner mig osäker på hur jag ska göra just nu. Beställde den hos apple för en och en halv vecka sedan och den ska skickas mellan 27 nov och 4 dec, står det i mailet i alla fall.

Permalänk
Skrivet av Lasse.L:

Kan göra det när jag kommer hem, har en Black

Hygglo Är riktigt sugen på en om den tar vettiga stillbilder!

Permalänk
Medlem

Jag kan verkligen inte bestämma mig, blir galen. Jag håller inte på med några sporter utan hade tänkt använda den på radiostyrd helikopter/flygplan. Och självklart lite annat skoj som t.ex. filma lite allt möjligt med 120fps/240fps lägena eller filma under vatten.
Beställde den för lite över en vecka sedan och har knappt kunnat vänta på att få den, också varit helt säker på att jag vill ha den.
Men idag så bara insåg jag helt plötsligt att det kanske inte är värt 3700 för en actionkamera när jag inte kör cross eller hoppar ur flygplan...
Annars är den ju perfekt storlek för att filma några hundra meter upp med radiostyrda flygplan, men fan jag vet verkligen inte.

Snälla någon kom med lite fördelar och nackdelar. Har någon av er som har köpt den gjort det utan att hålla på med någon sport? Vad tänker ni använda den till?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trevb:

Jag kan verkligen inte bestämma mig, blir galen. Jag håller inte på med några sporter utan hade tänkt använda den på radiostyrd helikopter/flygplan. Och självklart lite annat skoj som t.ex. filma lite allt möjligt med 120fps/240fps lägena eller filma under vatten.
Beställde den för lite över en vecka sedan och har knappt kunnat vänta på att få den, också varit helt säker på att jag vill ha den.
Men idag så bara insåg jag helt plötsligt att det kanske inte är värt 3700 för en actionkamera när jag inte kör cross eller hoppar ur flygplan...
Annars är den ju perfekt storlek för att filma några hundra meter upp med radiostyrda flygplan, men fan jag vet verkligen inte.

Snälla någon kom med lite fördelar och nackdelar. Har någon av er som har köpt den gjort det utan att hålla på med någon sport? Vad tänker ni använda den till?

Om det är värt 3700:- eller inte kan bara du svara på. Själv sitter jag i samma sits som dig. Jag utövar ingen extrem sport eller något liknande. Anledningen till att jag beställde kameran var bland annat för att den kan filma 120fps i 720p vilket man kan göra riktigt snygga slow motion-filmer med. Ska du ha någon annan kamera som kan filma 120fps i 720p får du betala mycket pengar.

Sedan är ju en GoPro smidig att ta med. Montera dit en LCD-skärm så kan du filma "vanliga situationer" med kameran samtidigt som du ser vad du filmar. Vill man sedan hitta på någon rolig upplevelse eller dylikt så är ju kameran perfekt för att ta med sig. Åker man utomlands är den ju perfekt då den både är smidig och vattentät. Jag tror nog att den kommer att användas åtminstone vid några tillfällen där du inte kan använda dig av vanliga videokameror. Ett annat plus med just GoPro är att det finns massor med tillbehör ifall du skulle vilja utöka din utrustning.

För övrigt beställde jag min GoPro den 9/11 och fick besked om att den senast skulle levereras 26/11. Nu har jag dock fått ändrad leveranstid till 19-27/12. Dålig stil av Apple Online Store tycker jag! Tur att man i alla fall köpte kameran när man gjorde. Ser nu att den kostar 3875:- på Apple Online Store.

Permalänk
Medlem

Jag tycker också att det är lite dåligt att man sista dagen får nytt besked, typ ojdå! vi hade visst inget att lägga i lådan vi skulle skicka..
information de måste vetat om tidigare och vi borde fått ta del av asap.

@:Ybizz Jag bokade 14/11 hade först 22-29/11, fick nytt igår 19-20 /12,
När jag sedan loggade in på ordersidan så hade jag ett annat datum 14-20 12
funderar på vilka grunder leveranstiderna sätts?

Sedan gör dom säkert allt i deras makt men det är lätt bli frustrerad när man känner att man inte har något fast att gå efter..
kanske flyttas fram den 20/12 med, till nästa år..... =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av trevb:

Vad använder du den till? Är du nöjd med köpet? Är 480p 240fps läget något att ha?
Mycket frågor men känner mig osäker på hur jag ska göra just nu. Beställde den hos apple för en och en halv vecka sedan och den ska skickas mellan 27 nov och 4 dec, står det i mailet i alla fall.

Jag har ärligt talat inte använt den så mycket, ska till Thailand om en vecka, så då ska jag använda den mycket.
Testade precis 480p 240fps och det är inte mycket att ha tycker jag. Det blir väldigt mycket brus, men beror säkert också på att jag filmade innomhus med lite dålig belysning.

Skrivet av challe1337:

Hygglo Är riktigt sugen på en om den tar vettiga stillbilder!

12 mp wide:
GoPro 1

GoPro 2

7 mp medium:
GoPro 3

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse.L:

Jag har ärligt talat inte använt den så mycket, ska till Thailand om en vecka, så då ska jag använda den mycket.
Testade precis 480p 240fps och det är inte mycket att ha tycker jag. Det blir väldigt mycket brus, men beror säkert också på att jag filmade innomhus med lite dålig belysning.

12 mp wide:
GoPro 1

GoPro 2

7 mp medium:
GoPro 3

Tack för bilderna! Ser bra ut. Jag kan förstå att 480p inte är mycket att ha då det är så pass låg upplösning. Det intressanta med kameran tycker jag är att man kan filma 720p i 120fps, det är inte många kameror som gör. Sedan förstår jag att det blir bäst bild om man är ute en solig dag, det känns ju ändå som att det är då en actionkamera är tänkt att användas.

Jag funderar lite på vad jag ska använda för minneskort till min GoPro. Det minneskortet jag funderar på att köpa är: SanDisk microSDHC Mobile Ultra 32GB (Class 10)
Frågan är hur långt 32GB räcker? Hur stor blir en film som varar i 10min om man filmar 720p respektive 1080p?

Sedan undrar jag hur lång tid batteriet räcker? Är man i behov av extra batterier?

Skönt att åka till Thailand nu när denna kyla har kommit till Sverige. Det blir ju perfekt att ta med sig GoPro:n dit och filma! Ha en trevlig resa!

Edit: Nu händer det saker! Efter att ha haft kontakt via både mejl och telefon har nu min order skickats.

Permalänk
Medlem

Samma här, ni vart min påväg! tänkte beställa ett http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1371795
som minne, valde 64 utifall att man köper till extra batterin någon dag.

hoppas på flygväder framöver så kan jag länka upp någon färsk gopro 3 film

Permalänk
Medlem

Köpte min från Apple

En snabb fråga: Om man ska filma lite skidåkning vilken upplösning tror ni ger bäst resultat? är 1080p mycket bättre än 720?

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

på gopro's första modell filmade vi alltid 720P i 60 för att få härligt flyt, tror på 1080P i 60 som black edition stödjer..
men man lär väl prova runt lite