Permalänk
Medlem

[OFFICIELL] Folding i lag

Varmt välkommen till den officiella tråden för folding i lag!

Vi kommer i denna tråd publicera vinnarna och även allmän information om tävlingen "Folding i lag".

AKTUELLT JUST NU:

Vi söker fler deltagare till tävlingen och alla som är sugna på att delta kan slänga iväg en kommentar i denna tråd eller ett PM till de ansvariga (Se under kontakt). Foldingen kommer att börja första Februari och vi kommer att köra en månad till att börja med. Uppföljning kommer varje vecka på hur lagen ligger till.

Lagen måste bestå utav 1 folder på CPU, 1folder på GPU, 1folder på valfri CPU eller GPU. Högst 3 personer per lag är tillåtet och folding på en klient/komponent per deltagare.

KOM IGÅNG

För att komma igång med ditt foldande är det viktigt att du använder dig av rätt inställningar. Lagets namn hittar du här under. Det är mycket viktigt att du använder identiskt namn med det vi angett. Ditt team number är självklart 37451. Registrera era epostadresser för att få era passkeys. För mer detaljerad guide om hur du konfigurerar din klient besök dem klistrade trådarna om folding här på Sweclockers.

Passkey hittar ni här.

Dold text

Lagen i tävlingen är följande:

Kung_Fu_Folding

Info
truedesire
Necrophorus
Magma86

Dold text

Team_Ravin_Rabbids

Info
Alucard88
xapa112
Aldhissla

Dold text

Team_Unknown

Info
Oggyoc
Azured
Fiddeflum

Dold text

Kontakt

Sker via PM här på Sweclockers till:
HerrKanin
truedesire

Dold text
Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Fan vad nice med en "riktig" lagfolding-tråd!

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Fan vad nice med en "riktig" lagfolding-tråd!

Absolut! Vi ska bara få flera att svara på våra PM som vi har skickat ut så rullar vi igång! Väldigt mycket planer på gång för denna tävlingen så stay tuned!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Förstår jag det rätt att man INTE får köra både cpu OCH gpu som "en" deltagare i ett lag?

Edit
Ser nu att det är max 3 personer per lag, vilket skulle innebära att jag är en (1) person, men kan ha flera datorer tuggandes?
Skulle tycka att det var bra om det fanns tydligare regler.

Permalänk
Skrivet av Azured:

Förstår jag det rätt att man INTE får köra både cpu OCH gpu som "en" deltagare i ett lag?

det var planen, initialt , så vi får 3 personer per lag
men du kan alltid köra den ena eller den andra i en annan klient som vanligt för sweclockers med ditt egna användarnamn

om någon i laget hoppar ur någon gång av olika anledningar, eller åker på semester etc då är det ok att man tar in en ersättare eller som du sa, foldar dubbelt just då för sen återgå till det normala
det ser jag inga problem alls med iaf

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

det var planen, initialt , så vi får 3 personer per lag
men du kan alltid köra den ena eller den andra i en annan klient som vanligt för sweclockers med ditt egna användarnamn

om någon i laget hoppar ur någon gång av olika anledningar, eller åker på semester etc då är det ok att man tar in en ersättare eller som du sa, foldar dubbelt just då för sen återgå till det normala
det ser jag inga problem alls med iaf

Hur skall detta kontrolleras? Det skulle ju kunna bli en massa "fusk" om man kör gpu+cpu som en (1) användare.
Jag är intresserad, men skulle helst kunna få använda min primära dator (som står dygnet runt ändå och foldar för att hålla temperaturen rätt i lägenheten)
Och för att hålla tempen uppe så går 2 st gpu samt cpun på max, hela dygnet. Det skulle bara bli "aningen jobbigt" att sätta upp en massa olika klienter med olika users.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Hur skall detta kontrolleras? Det skulle ju kunna bli en massa "fusk" om man kör gpu+cpu som en (1) användare.
Jag är intresserad, men skulle helst kunna få använda min primära dator (som står dygnet runt ändå och foldar för att hålla temperaturen rätt i lägenheten)
Och för att hålla tempen uppe så går 2 st gpu samt cpun på max, hela dygnet. Det skulle bara bli "aningen jobbigt" att sätta upp en massa olika klienter med olika users.

Går rätt lätt att jämför med dina komponenter och den PPDn du genererar så bara där kommer vi märka att något är lurt. Kul att du är intresserad!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Azured:

Hur skall detta kontrolleras? Det skulle ju kunna bli en massa "fusk" om man kör gpu+cpu som en (1) användare.
Jag är intresserad, men skulle helst kunna få använda min primära dator (som står dygnet runt ändå och foldar för att hålla temperaturen rätt i lägenheten)
Och för att hålla tempen uppe så går 2 st gpu samt cpun på max, hela dygnet. Det skulle bara bli "aningen jobbigt" att sätta upp en massa olika klienter med olika users.

genom passkeys

de i mitt lag delar användarnamnet, men vi har alla unika passkeys (reggat med våra egna epost adresser)
det finns generella PPD listor på nätet, och ja om jag t.ex plockar 100.000 PPD på min kommande amd x8 så förstår nog de flesta att något inte stämmer

men som sagt, all poäng hamnar hos Sweclockers i slutändan
kommer använda mig av HFM också så folk kan se i realtid vad man foldar.

gjorde liknande när jag var med i ett USA lag, hade 2st klienter där genvägsnamnet på programmet var mitt användarnamn, så jag startade rätt när jag ville folda det ena eller det andra hehe.

jag förstår ditt tänk, men jag hoppas alla är sportsliga/schyssta och kör med rent mjöl i påsen och att vi alla kan lita på varandra innan vi börjar hojta om passkeys hit och dit

edit: en CPU-Z validering kommer finnas i enskilda teams trådar, ska be Kanin göra mitt Nick där uppe länkat till cpu valideringen så man kan snabbt se att det är den datorn t.ex också
(men det blir i veckan när jag får hem alla delar)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Går rätt lätt att jämför med dina komponenter och den PPDn du genererar så bara där kommer vi märka att något är lurt. Kul att du är intresserad!

Det är inte säkert, man skulle nog kunna gå runt det på ett eller annat sätt skulle jag tro. Men inte för att vara sådan nu.

Finns det något lag med plats för mig tro?

Samt hur ska alla config-filer göras om? Jag hade ju världens problem med att få flera gpuer av olika typer att fungera.

Var aningen tveksam i början, men har nu insett att det är för Swec man foldar och det är de globala listorna som räknas i slutet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azured:

Det är inte säkert, man skulle nog kunna gå runt det på ett eller annat sätt skulle jag tro. Men inte för att vara sådan nu.

Finns det något lag med plats för mig tro?

Samt hur ska alla config-filer göras om? Jag hade ju världens problem med att få flera gpuer av olika typer att fungera.

Var aningen tveksam i början, men har nu insett att det är för Swec man foldar och det är de globala listorna som räknas i slutet.

Detta får duga tills vi kan kontrollera bättre och vi hoppas innerlige att ingen kommer att välja att fuska! Absolut, det finns en plats kvar i mitt lag! Ska jag skriva upp dig?

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Förväntas man ha på burken 24/7 ellet? För det kommer inte fungera för mig! Tre-fyra timmar per dag max.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av xapa112:

Förväntas man ha på burken 24/7 ellet? För det kommer inte fungera för mig! Tre-fyra timmar per dag max.

Skickades från m.sweclockers.com

det får varje enskilt lag komma överens
men tror inte vi har några hardcore foldare än så länge som kräver 20h minimum hehe.
ett tips är att köra folding på natten medans man sover, värmer gött nu i vinterkylan och så blir datorn klar tills man vaknar (tryck på finish knappen bara)

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Detta får duga tills vi kan kontrollera bättre och vi hoppas innerlige att ingen kommer att välja att fuska! Absolut, det finns en plats kvar i mitt lag! Ska jag skriva upp dig?

Om du hjälper mig med config så kan jag gladeligen skänka åtskilliga wattimmar

Btw, vad är det som saknas i Team Ravin Rabbids? CPU, GPU eller Wildcard?

Permalänk
Medlem

Kanske är lite intresserad. Känns bara lite surt att inte tillgodoräkna sin användare dessa poäng (:

Säg vad ni vill ha för slags klient i laget. Ordnar helst en i5'a

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

aha, så det egentliga laget är Sweclockers, medan användarnamnet är laget? Tycker idén låter bra.

Permalänk
Skrivet av jocke92:

aha, så det egentliga laget är Sweclockers, medan användarnamnet är laget? Tycker idén låter bra.

Precis!
Jag fick idén av ett annat forum i USA, tänkte driva på den Svenska foldingen istället.
Kaninen tog kontakt med mig och sen hoppade vi vidare med idén, och gjorde den mycket simplare än första upplägget jag hade.

på F@H hemsidan kan man under registrering av användarnamn, registrera med sin epost, så får man sin unika passkey. så gjorde vi i Kung Fu Folding, och har därmed 3passkeys så man kan dubbelkolla vad man har foldat per person och all poäng hamnar hos Sweclockers!

Skrivet av xapa112:

kommer du folda på ditt ati kort för erat lag?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

[..]har därmed 3passkeys så man kan dubbelkolla vad man har foldat per person och all poäng hamnar hos Sweclockers!

Hur ser man vem som foldat vad då? mha. passkeys?

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre att lägga poängen i sweclockers lag? eller hur funkar det här.

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

kommer du folda på ditt ati kort för erat lag?

Japp! AMD it is

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Mupp:

Är det inte bättre att lägga poängen i sweclockers lag? eller hur funkar det här.

Det som är hela idéen med detta är att sporra fler till att folda! Poängen går självfallet till sweclockers då lagen bara är användare som går just under sweclockers

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Det som är hela idéen med detta är att sporra fler till att folda! Poängen går självfallet till sweclockers då lagen bara är användare som går just under sweclockers

Det var inte så tydligt skrivet att du menade så. Det var därför jag undrade om ni menade att dom skulle göra egna lag att tävla med

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Skrivet av The Mupp:

Det var inte så tydligt skrivet att du menade så. Det var därför jag undrade om ni menade att dom skulle göra egna lag att tävla med

du missade nog original tråden jag skapade
men ja, som jag nämnde innan i tidigare post nu på fösta sidan , all poäng går till sweclockers.

edit: här kan man söka på passkey: http://fah-web.stanford.edu/cgi-bin/main.py?qtype=userstats

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Nu inatt klockan 00:00 drar vi igång!!! Tagga!
Får hem sista delarna nu ikväll så blir stress deluxe att få ordning på allt hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

Saknas det någonting i något lag ?

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alucard88:

Saknas det någonting i något lag ?

Skulle kunna fixa en plats åt dig om du är sugen! Du kan ju citera mig eller slänga iväg ett PM så fixar jag det!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Klockan 00:00 kör vi igång med foldingen! Lycka till allesammans! Och för er som inte hunnit delta i något lag går det precis lika bra att göra det under tävlingens gång!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrKanin:

Klockan 00:00 kör vi igång med foldingen! Lycka till allesammans! Och för er som inte hunnit delta i något lag går det precis lika bra att göra det under tävlingens gång!

Nice! Kommer tvärr inte folda nu under natten, men imorgon blir det jävla massa!
btw, hur länge pågår tävlingen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Nice! Kommer tvärr inte folda nu under natten, men imorgon blir det jävla massa!
btw, hur länge pågår tävlingen?

Skickades från m.sweclockers.com

Vi kommer börja med en månad nu med mjukstart där alla kan börja testa sig fram lite och vi kommer skaffa fler lag förhoppningsvis!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk

redo för premiären

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk

och DÄR gick startskottet!

hann inte mer än bygga klart datorn och trycka på 'start'
mera optimeringar kommer när första projektet landat
hyffsat nöjd med tempen, 44-45grader

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 | RTX 4080S FE | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2