Folding: Diskussion, hjälp, övrigt dösnack :)

Permalänk
Medlem

Folding: Diskussion, hjälp, övrigt dösnack :)

Här har vi en tråd där man kan diskutera om man har dålig PPD eller har någon annan fundering kring PPD.

Känn er fria att lägga ett inlägg!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

känns fel att gå in och säga 50.000+ på nasen på mindre än 2veckor..

men jag tycker fan den levererar fint för att inte göra vattenfall överlyckliga..

Återigen kan du inte skaffa en effektmätare och mäta vid väggen vad den drar? Ska snart köpa 2 st NAS och då kanske då av din modell vore att föredra?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Gillar hur Daily och weekly ser ut på graferna

http://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t=...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Återigen kan du inte skaffa en effektmätare och mäta vid väggen vad den drar? Ska snart köpa 2 st NAS och då kanske då av din modell vore att föredra?

jodå skulle kunna köpa en för att kolla.. men då måste ja ju starta om.. sabbar ju min uptime.. haha..

tips om du funderar på c2x50 moderkort... läs på om psu, och låglast.. det är som gjort för strul med dom flesta nätagg.. drar helt enkelt för lite ström.. hade aldrig hört talas om de problemet innan ja köpte hårdvaran till den här nasen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

jodå skulle kunna köpa en för att kolla.. men då måste ja ju starta om.. sabbar ju min uptime.. haha..

tips om du funderar på c2x50 moderkort... läs på om psu, och låglast.. det är som gjort för strul med dom flesta nätagg.. drar helt enkelt för lite ström.. hade aldrig hört talas om de problemet innan ja köpte hårdvaran till den här nasen..

haha uptimen är viktig Hur mycket har du? älskar med uptime

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

haha uptimen är viktig Hur mycket har du? älskar med uptime

har bara 18 dagar 22:30 ännu..

behöver 1-2månader för att se om kortet fungerar stabilt med nya psun.. folk har haft stabilitetsproblem när uptimen legat runt en månad.. nu har ja köpt en psu som verkar funka för alla, men ifall min visar instabilitet runt en månad så kan de va psun som ger skumma ipmi event loggar på olika volt givare..

men tanken är att köra kernel update var 3'e månad så runt 90 dagar drifttid är min plan.. såvidare inget extremt inträffar..

första ja installerade va uptimed paketet i alla olika os ja provkört på nasen.. hehe

Permalänk
Skrivet av EvilCrackMonkey:

har bara 18 dagar 22:30 ännu..

behöver 1-2månader för att se om kortet fungerar stabilt med nya psun.. folk har haft stabilitetsproblem när uptimen legat runt en månad.. nu har ja köpt en psu som verkar funka för alla, men ifall min visar instabilitet runt en månad så kan de va psun som ger skumma ipmi event loggar på olika volt givare..

men tanken är att köra kernel update var 3'e månad så runt 90 dagar drifttid är min plan.. såvidare inget extremt inträffar..

första ja installerade va uptimed paketet i alla olika os ja provkört på nasen.. hehe

ja man får ju inte ha för lätt här i livet... skulle starta om och installera en ipmi (BMC upgrade) och sedan när den bootat om uppdatera bios då de tydligen kom nya bios och bmc uppdateringar 3/9... perfekt.. men nu bootar inte skiten.. så mitt tips vänta med att köpa C2x50 delar till en nas.. för misstänker att de lär bli en del strul innan den är igång igen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Kommer att bli intressant med 970 och 980 i framtiden, funderar ett nytt system för detta.

Får se vad man kan hitta på nu i vinter.

Ja verkligen! De vore ju spännande och se ett projekt där!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Dr.Fredrik eller Carl XiV eller vad du nu heter på forumet har du laggt i en högre växel? över 1,5 M PPD galat grymt!

Men big AVD finns inte så länge till va? Har för mig jag läst att det stänger ner inom kort.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk

nu är min lilla nas tillbaka för tillfället på 3 av 4 kärnor så den klarar av lite andra uppgifter som blivit lidande under 9dagars downtime..

på medium settings 3av4 cores, ligger den o tuggar på 2500ppd.. nåja över tid blir det något iaf.. eftersom den går 24/7..

skulle vara kul om det kom något serverkort med tex 4st c2750 prollar... 4x 8cores.. som ändå inte drar allt för överdrivet med ström med tanke på att det blir 80w TDP på prollarna.. skulle va kul i lite "forskning" kring tex ppd per watt.. folk brukar säga att multi gpu i tex mining (och folding) kostar mer än det drar in pga strömförbrukningen..

där kan man snacka grön-foilding..

Permalänk
Skrivet av atego:

Dr.Fredrik eller Carl XiV eller vad du nu heter på forumet har du laggt i en högre växel? över 1,5 M PPD galat grymt!

Men big AVD finns inte så länge till va? Har för mig jag läst att det stänger ner inom kort.

big avd är det det där minst 24cores grejen? synd att dom stänger ner det verkade ju vara en kul grej för dom som har råd att vara värst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

big avd är det det där minst 24cores grejen? synd att dom stänger ner det verkade ju vara en kul grej för dom som har råd att vara värst..

Ja precis de stämmer, tror det va minst 12 cores, men det är ökat till 24 nu, och kommer bli minst 48 cores inom kort för att sen tas bort helt.
Det blev lite orättvist med forskningen på något sätt med det, Big AVD var ju bara ett test från FAH och de anser de är klara med det testet mer eller mindre.

Synd kan jag hålla med om med de som sitter med så stora fina riggar. som tex Carl här på forumet. Men han hittar nog något annat han kan köra på dom riggarna

Men hoppas han fixar lite annan fet utrustning som kan kan tugga på med på FAH för sweclockers.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Tänk att folda med dessa nya grafikkortet med Maxwell kärna OJOJOJ!

Här har nvidia lyckats skapa något som har så sjukt mycket prestanda så det är ett monster, men drar endå mindre ström än et 280X.
Galet.. vill ha!!
http://www.sweclockers.com/recension/19332-nvidia-geforce-gtx...

Får se vad som händer när AMD släpper R300 och deras nya graifkkort, va de kan leverera.

Man vill ju ha bästa möjliga prestanda/watt är ju i långa loppet det enda som är viktigt.

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Mycket spännande, helt sjukt fina kort, men ett test från 970 skulle man absolut vilja se. Men som det är nu ATM, så är väll endå 750TI det bästa kortet för prestanda/watt, ingame vet jag men vet inte hur det står sig i FAH.

Edit:

Här har vi den <3

http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_970_STRIX_OC/26.h...

även watt förbrukningen är intressant, om jag jämför vad ett Asus 970 drar jämfört med mina 7970... skrämmande för elräkningen
http://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_970_STRIX_OC/23.h...

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Ja precis de stämmer, tror det va minst 12 cores, men det är ökat till 24 nu, och kommer bli minst 48 cores inom kort för att sen tas bort helt.
Det blev lite orättvist med forskningen på något sätt med det, Big AVD var ju bara ett test från FAH och de anser de är klara med det testet mer eller mindre.

Synd kan jag hålla med om med de som sitter med så stora fina riggar. som tex Carl här på forumet. Men han hittar nog något annat han kan köra på dom riggarna

Men hoppas han fixar lite annan fet utrustning som kan kan tugga på med på FAH för sweclockers.

Japp, 24 har jag också läst om. Strax efter årsskiftet skall det läggas ned, tyvärr.
Nu när det börjar bli kyligare ute så kanske jag skall köra igån min 32-kärnors igen. -Måste också komma på något kul att göra med den sedan.

Permalänk
Medlem

Det här känns ju inte allt för upphetsande för ett GTX 970. visst jag kör en 0x15 (det är väl 0x17 man vill ha?), men PPD:n känns ändå väldigt låg?

Kör med senaste klienten och senaste beta drivrutiner.

Edit: Detta känns betydligt bättre, ~270k PPD. Nu är man ju dock lite sugen på att se hur högt man kan klocka kortet också, men det får vänta till helgen.

Dold text
Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Snyggt! Då verkar det stämma bra. öka frekvensen en aning och invänta projekt 9406 så kommer du över 350k

Helt klart värt att köra några 970, med den priset som det är just nu. Nästan så att man skulle byta ut mina 780 direkt.

Ja, det är ju verkligen bra PPD/kr. Jag kör för tillfället kortet i 1454 MHz så det är lite klockat ändå, vill inte riskera att den kraschar när jag inte är hemma/sover

Med 0x17 går kortet 5 grader svalare och eftersom kortet bara jobbar till ~90% hörs inget coilwhine heller vilket det tyvärr gjorde med 0x15. Så med den här PPD:n har jag inte längre något val än att låta datorn stå på under natten

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Funderar på hur jag ska göra med min foldingdator, har två 7970 i den just nu, hade tre men ett gick sönder. Frågan är om man ska låta dem tugga på eller försöka få sålt dem och fylla upp med 970 istället. Sen funderar jag på att byta ut mitt 680 i speldatorn också, då får man ju också ett kort över. Foldar inte så bra men skulle kunna fråga en kompis om han vill byta mot hans 570, det ska väl folda mycket bättre? Win-win för båda

Så mycket att fundera på...

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

http://i.imgur.com/ZTZrqdx.png

Det här känns ju inte allt för upphetsande för ett GTX 970. visst jag kör en 0x15 (det är väl 0x17 man vill ha?), men PPD:n känns ändå väldigt låg?

Kör med senaste klienten och senaste beta drivrutiner.

Edit: Detta känns betydligt bättre, ~270k PPD. Nu är man ju dock lite sugen på att se hur högt man kan klocka kortet också, men det får vänta till helgen.

Grymt!

270K på ett kort va? Galet bra! Skulle du kunna kolla vad riggen drar i Watt vid väggen? Det är ju det som är det intressanta i längden, inte vad korten kostar i inköp utan att driva dom en längre tid.

Funderar därför på att uppgradera från mina 7970 då de är dyra i drift!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Grymt!

270K på ett kort va? Galet bra! Skulle du kunna kolla vad riggen drar i Watt vid väggen? Det är ju det som är det intressanta i längden, inte vad korten kostar i inköp utan att driva dom en längre tid.

Funderar därför på att uppgradera från mina 7970 då de är dyra i drift!

Yesdet är ett kort. Efter att jag skrev inlägget gick PDD:n upp mot 290k och höll sig där, men det gäller som sagt att man ska ha tur med WU:s. Har tyvärr ingen effektmätare hemma, jag tror att jag har möjlighet att kunna låna hem en, men jag får återkomma med det.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av marre671:

Yesdet är ett kort. Efter att jag skrev inlägget gick PDD:n upp mot 290k och höll sig där, men det gäller som sagt att man ska ha tur med WU:s. Har tyvärr ingen effektmätare hemma, jag tror att jag har möjlighet att kunna låna hem en, men jag får återkomma med det.

Japp försök fixa en kostar typ 300 sek på kejll. Fan va grymt 290 K alltså! *Vill ha*

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Japp försök fixa en kostar typ 300 sek på kejll. Fan va grymt 290 K alltså! *Vill ha*

Har fått tag i en energimätare nu får testa den imorgon.

290k är väl det teoretiska drömscenariot. Majoriteten av mina wu:s är fortfarande 0x15 vilket drar ner enormt. Har haft datorn avstängd under helgen och fick ett ström avbrott i fyra timmar idag, men ska försöka låta datorn folda relativt ostört under veckan så kanske man kan få fram en generell PDD.

Edit. Med folding på både grafikkort (1500 MHz) och cpu (standardklock) drar datorn 285-290 watt. Vid folding på enbart grafikkort, men med lite andra program som skype, spotify och google chrome igång drar datorn ~255 watt, alternativt ~240 watt med grafikkortet i standardklock.
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Medlem

Gaaaalet.. bra!

Vilket kort är det du har köpt? Har du lyckats komma undan coilewhine?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Gaaaalet.. bra!

Vilket kort är det du har köpt? Har du lyckats komma undan coilewhine?

Jag tänkte att större är väl alltid bättre, så det blev gigabytekortet. Med 0x15 har jag coilwhine, men inte med 0x17, men det är i mitt fall så lågt att fläkten överröstar coilwhinet, så det är inte riktigt på 7990 nivå

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk

Marre671 & atego:
även om den "bara" drar 250w konstant och genererar 290k ppd, galet bra siffor, men såhär på rak arm känns det som det skulle göra en klar skillnad på elräkningen att köra dygnet runt?

men klart min nas drar kanske 30w och genererar 2,5k ppd på bara cpu (75%) så det låter ju som att det är riktigt effektivt för att vara ett grafikkort och man får mkt för energin... o andra sidan hade jag inte haft alla diskar i nasen hade den legat på 14w tdp..

går de att köra grafikkort på säg typ 50%?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

Marre671 & atego:
även om den "bara" drar 250w konstant och genererar 290k ppd, galet bra siffor, men såhär på rak arm känns det som det skulle göra en klar skillnad på elräkningen att köra dygnet runt?

men klart min nas drar kanske 30w och genererar 2,5k ppd på bara cpu (75%) så det låter ju som att det är riktigt effektivt för att vara ett grafikkort och man får mkt för energin... o andra sidan hade jag inte haft alla diskar i nasen hade den legat på 14w tdp..

går de att köra grafikkort på säg typ 50%?

Jo visst kommer det nog att synas på elräkningen, men jag tycker att det är värt det (fast egentligen är väl inte jag rätt person att säga det eftersom att det inte är jag som betalar).

Det finns väl ingen inställning som gör att du kan ställa in att du bara ska använda 50% av GPUn, men du kan ju alltid stänga av/pausa under natten. Det bör ju ge samma effekt som att köra kortet på 50%, men självklart innebär det ju lite mer meck och pill att behöva hålla på så.

Visa signatur

Main: Corsair 330R, MSI X99 SLI PLUS, Intel Core i7 5820 @ 4,2GHz, Noctua NH-U12P SE2, HyperX Fury 32 Gb, Gigabyte GTX 970 4 Gb
Server: Fractal Design R4, Asrock Extreme4 Z77, Intel Core i5 3570k, Noctua NH-U12P SE2, Corsair Vengeance 8Gb, Adata SP550 120GB , 3x 3TB WD Red
Bärbar: Dell XPS 13 i5, 8Gb

Permalänk
Skrivet av marre671:

Jo visst kommer det nog att synas på elräkningen, men jag tycker att det är värt det (fast egentligen är väl inte jag rätt person att säga det eftersom att det inte är jag som betalar).

Det finns väl ingen inställning som gör att du kan ställa in att du bara ska använda 50% av GPUn, men du kan ju alltid stänga av/pausa under natten. Det bör ju ge samma effekt som att köra kortet på 50%, men självklart innebär det ju lite mer meck och pill att behöva hålla på så.

det är det ja gilar med min nas.. har dock plats för ett grafikkort.. så skulle kunna peta in en, men då vill ja ha något strömsnålt då den snurrar 24/7.. och det låter ju tyvärr som man får leva med endast cpu... o andra sidan är folding för min del bara en bisysla av att nasen mest idlar, så ja kör den på 3 cores, och den sista coren sköter nasen.. och räcker ypperligt till det.. hehe..

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

Marre671 & atego:
även om den "bara" drar 250w konstant och genererar 290k ppd, galet bra siffor, men såhär på rak arm känns det som det skulle göra en klar skillnad på elräkningen att köra dygnet runt?

men klart min nas drar kanske 30w och genererar 2,5k ppd på bara cpu (75%) så det låter ju som att det är riktigt effektivt för att vara ett grafikkort och man får mkt för energin... o andra sidan hade jag inte haft alla diskar i nasen hade den legat på 14w tdp..

går de att köra grafikkort på säg typ 50%?

Jag betlar ca 500 kr/månaden eller ca 6000 om året för att folda på 2 st 7970 24/7 .. ganska dyrt men tycker med det är värt.

Men lite därför jag vill uppgradera till ett nytt nVidia kort istället. kommer öka från 200 K ppd på 2 kort till ett kort med 290K PPD och gå från ca 400 watt till 250 watt? Det kommer jag spara 40% på elen vilket är 2000 sek på ett år och desutom öka min PPD. så lätt värt de

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Skrivet av atego:

Jag betlar ca 500 kr/månaden eller ca 6000 om året för att folda på 2 st 7970 24/7 .. ganska dyrt men tycker med det är värt.

Men lite därför jag vill uppgradera till ett nytt nVidia kort istället. kommer öka från 200 K ppd på 2 kort till ett kort med 290K PPD och gå från ca 400 watt till 250 watt? Det kommer jag spara 40% på elen vilket är 2000 sek på ett år och desutom öka min PPD. så lätt värt de

hehe ser iofs ur mitt eget perspektiv.. men ja hade en gammal maskin som allmänn nas/htpc med nån gammal core2duo och bytte ut den mot nuvarande c2550d4i moderkortet och lite nasprylar sänkte månadskostnaden från 700 till 450kr.. och detta efter ja hade pluggat ett år och heltplötsligt börjat bry mig om sånna detaljer som tex elräkningen.. innan dess va det något man bara betalade när den dök upp.. hehe

och en htpc i nuc men den används ju mest efter behov.. så den drar inte så mkt..

vart en rätt sjuk syn att en dator som snurrar dygnet runt året om kan kosta så mkt i el.. när den inte är värd ett skit igentligen

Permalänk

Jag har nyligen gått med Swec's foldinglag och börjat folda lite, jag är lätt filantropisk och kände att man kunde göra viss nytta med datorn också, inte bara spel och media. Jag vet att jag kan googla, och läsa posts i detta subforum, men jag tänkte att det är roligare med aktivitet här, och har således frågor angående det här med PPD. Vad är bra/dålig PPD (med mitt grafikkort/CPU)? Varierar PPD från projekt till projekt? Vad innebär 0x15, 0x17, 0xa4 etc?

Visa signatur

StorBurken | CPU:i5 4670K@ 4.3ghz 1.275v | Moderbord:Asus Maximus VI Hero | Ram:Crucial ballistiX sport 16gb 1600mhz | GPU:EVGA GTX 780 Classified@1293/6804| Storage:Samsung 840 Pro 256gb + 3 tb Seagate Barracuda | Kylare:Noctua NH-D14