Hur ser era foldingriggar ut?

Permalänk
Medlem

Hur ser era foldingriggar ut?

Hej!

Tänkte det kunde vara kul att se hur er foldingriggar ser ut, så lägg gärna upp lite bilder

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

2 st 7970 i en egetbyggt välventilerat chassi sambon är sådär glad över att det står i vardagsrummet..(vi bor i en 2:a, men har köpt hus som vi får i januari!!)

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Min huvudsakliga foldingmaskin finns i galleriet:
bygge-av-dedikerad-foldingrigg-32-karnor

I övrigt körs det på ett vattenkylt GTX680. Båda dessa har dock varit avslagna i en månad nu, dels för att det blev olidligt varmt i lägenheten, dels för att jag vill se hur mycket lägre elräkningen blir.. Men jag lovar, de kommer upp igen inom kort!

Edit: Bildens sökväg ändrad

Permalänk
Skrivet av Mizcak:

Min huvudsakliga foldingmaskin finns i galleriet:
bygge-av-dedikerad-foldingrigg-32-karnor

I övrigt körs det på ett vattenkylt GTX680. Båda dessa har dock varit avslagna i en månad nu, dels för att det blev olidligt varmt i lägenheten, dels för att jag vill se hur mycket lägre elräkningen blir.. Men jag lovar, de kommer upp igen inom kort!

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2014/04/19/Gall1.jpg...

okej... den där skulle jag vilja veta elförbrukningen på...

känns som en såndär kul grej man skulle kunna göra om man har 20-25k till övers bara för att ingen polare har en multiprocessorserver..

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Inget märkvärdigt Fractal Design med 4 gpu och några extra fläktar som ändras efter behov, vissa nödlösning utfördes i somras när det var som varmast. Värme avleds ut genom ett fönster.

https://db.tt/KPxmkCEQ

Min microrig som jag experimenterar med. Utför mestadels arbete till Scripps - FightAIDS@home

https://db.tt/8f4j5T9o

Kör de med ett cover på din 1+1 eller fick du tag i en vit?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Moderator
Forumledare

*tråd lätt rensad*

En något felplacerad fråga, move along

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilCrackMonkey:

okej... den där skulle jag vilja veta elförbrukningen på...

Idle strax under 200W.
Nu när den kör jobb (8105, ca. 280k poäng), så drar den ca 410W. (Och värmer lägenheten som bonus)

Permalänk
Skrivet av Mizcak:

Idle strax under 200W.
Nu när den kör jobb (8105, ca. 280k poäng), så drar den ca 410W. (Och värmer lägenheten som bonus)

faktiskt inte så farligt som jag trodde det skulle vara.. misstänkte typ de dubbla..

Permalänk
Medlem

Få se lite bilder på era foldingriggar! 47:an du har ju 2 nya feta kort vi vill se

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

funderar på 2 nya 900 kort jag med för folding, men undrar hur stor e skillnaden i ppd på 970 o 980 ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

970 ligger jag på 230k ppd med standardkfrekvens.

Enligt de jag läst så skulle 980 ge 300k som standard.

Kan tillägga att jag ligger runt 270k med knappt 1500 MHz på mina dedikerade 970, och runt 300k med knappt 1600 MHz i speldatorn

Känns onödigt att köpa 980, speciellt för folding. 970 är så mycket billigare att du kan få tre såna billigare än två 980.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

tänkte på 980 reference , borde väll passa bäst när man packar dom tätt ? börjar med 2 kort , blir nog ytterligare ett senare.. men kan inte bestämma vad/vilka kort man ska köra på .

Permalänk
Medlem

Upp med lite bilder då! Hårdvaruporr får man aldrig för lite av, o änn mindre än när man vet att de står och nöter på folding!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av 47:an:

Nya bilder på första inlägget

Vi se era med! Hur går det med dina kort atego?

avundsjuk , vilka kort är det du har där ? temps med så många packade ?

Permalänk
Medlem

Flyttade min rigg idag så passade på att ta lite bilder.

Chassit (hemmabygge med plats för två datorer) :

Insidan:

Uppifrån, här ser man den andra moderkortsplåten:

Har mycket utrymme att expandera den riggen Har plats och nätagg för två kort till på det moderkortet, och fyra till om jag slänger in ett moderkort till

Mer info och bilder på chassit finns i länkarna i sign.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Coolt! Nice bygge som fan!

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem

Imponerande! Ordentligt med utrymme du har där.

Permalänk
Medlem

Påbörjade idag uppgraderingen av min foldingrigg. De viktigaste tillskotten är två HD7870, generöst donerade av 47:an, och ett nytt nätagg (EVGA Supernova G2 750W). Övriga delar är bl.a. en i5 3750K, Asrock Z77M och 8 gig Corsair Vengeance 1600.

Upptäckte dock snabbt att jag inte funderat tillräckligt noga över utrymmet. Fick tyvärr endast plats med ett av korten i mitt Fractal Design Core 1000, vilket jag borde räknat ut innan. Får nu nöja mig med ett kort till dess att jag hittat ett nytt passande chassi. Under tiden kommer jag antagligen att låna ut det andra kortet till en polare som kör BOINC.

Glädjer mig dock redan nu över en starkt förbättrad PPD (85000).

PS: Tyvärr en dålig bild, tagen under montering, pre kabeldragning.

Permalänk
Medlem

Nice! 85K är inte så dåligt endå! Då ser vi dig snart på top 20 producers i sweclockers Vad heter du på FAH?

Visa signatur

Sweclockers: "Parti X gör följande chockerande uttalande om vagt datorrelaterad sak Y, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Påminnelse att det är inte tillåtet att diskutera politik :)"

Sweclockers: "Piratkopiering ökar, vad tycker ni?"
Också Sweclockers: "Det är förbjudet att diskutera såväl piratkopiering som svenskt laglig privatkopiering :)"

Permalänk
Medlem
Skrivet av atego:

Nice! 85K är inte så dåligt endå! Då ser vi dig snart på top 20 producers i sweclockers Vad heter du på FAH?

Nickar MagisterAlbin. Fick förövrigt ett FD Node 804 på posten idag, så f.o.m imorgon blir det två kort i riggen. Räknar med åtminstone 150k i snitt.

Permalänk
Medlem

Sådär ja. Nu är bägge korten på plats. Testade att klocka upp dem och nådde då 170 000 i beräknad ppd. Tråkigt nog låter riggen dock väl mycket även på standardvolt, så just nu får den vila. Ska stoppa i nya fläktar och eventuellt underklocka/undervolta korten något nästa vecka för att få bukt med detta. Hamnar jag kring 150 000 ppd efteråt är jag ändå mycket nöjd.

Permalänk

Min lilla än så länge basic rigg med ett xfx 280x som rullar dygnet runt!

Uppdateringar till riggen kommer inom den närmsta framtid

Permalänk
Medlem

4st Quad Core Opterons. 16 cores totalt alltså. Kör nån form av linux distro optimerad för SMP folding. Lyckas inte hitta på den igen?

Den har inte vart i drift på LÄNGE i alla fall. Jag står verkligen inte ut med att ha ljudet och värmen i min lilla 2a. Ska försöka ta tag i att bygga en låda till den. Då kanske jag kan ha den på jobbet om jag har tur. Eller i fassans garage.

Edit: Stavning och gramatik.

Edit2: http://linuxforge.net/docs/crunching/fah-native.php Guld om man vill folda på linux. Men utdaterat som sjutton?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |