Citat:
Ursprungligen inskrivet av Doktor_Krall
Kan tänka mig (bara tänka mig) att många börjar, kör ett tag av nyfikenhet och sen frågar sig varför de ska fortsätta. När de inte finner något svar på den frågan så lägger de ner. Just nu är vi 285 som är aktiva och 5928 inaktiva.
Ja så är det nog, men jag tycker att de borde testa hur mycket de kan komma upp i under vecka som max -- av ren nyfikenhet -- innan de lägger ner.
Jag har inte en speciellt kraftfull maskin, ändå kommer jag upp i 65 000 - 70 000 poäng i veckan om jag foldrar 24/7.
Fast jag misstänker lite otålighet också och förmodligen besvikelse då man inte alls får några imponerande poäng från SMP klienten i början.
Hade de haft mer tålamod skulle de ha upptäckt att bonusen på SMP är inte att leka med när den kickar in efter 10 körningar med passkey.
Det andra stora poäng-hoppet för min del kom då jag började köra på 5 cpu-kärnor istället för alla och lämnade 1 kärna helt till GPun + övrigt data arbete.
Varför SMP-ppd ökade från ca 6000 till 9000 är jag lite osäker på; men det verkar som om programmet är lite väl generöst med att lämna ifrån sig CPU-kraft till GPUn och andra program när samtliga kärnor körs.
Förmodligen skulle jag kunna få mycket högre poäng med ett annat grafikkort. Men med mitt lilla AMD 5670-kort kan jag ju faktiskt foldra även när det är varmt...
^^