Citat:
Ursprungligen inskrivet av
a4magkar
Offtopic:
Såg förresten detta på bjorn3d.com
http://bjorn3d.com/read.php?cID=2112&pageID=10944
Zotac Z68-ITX WiFi
Har en inbyggd 430 GTS grafikkort ( ca 5000 ppd om jag minns rätt.)
Kan klocka en 2600K till 4,8 GHz O_o
Något för dem som vill bygga en pytteliten folding rigg

.
Det var väl inte OT, detta är ju en allmän foldingtråd.

Har faktiskt funderat på att skaffa en m-ITX Z68 och köra en 2600K, kollat på Zotacs andra modell utan inbyggd Nvidia. Men var inte så imponerad av överklockningen på den, kom bara upp i 4,6 tror jag (och här kör jag som snabbast 4

), med en CPU som hade kommit högre med andra moderkort, det hade också ganska sparsmakat BIOS framförallt inte så mycket minnesinställningar. Man kan väl inte vänta sig att man kan uppnå samma OC på ITX som på fullstora kort iof, men det som jag mest skulle vara orolig för är hur kylningen skulle funka på VRM 24/7. Och att kortet, med GT430, faktiskt kostar cirka 500kr mer än t.ex. Maximus IV Gene, men det är förstås inte lika litet.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Farenheit
*bild*
Som a4magkar nämner är shaders det som får folding på pre-Fermi-kort att prestera. Eftersom du kör alla kort i en rig skulle jag föreslå att sätta fläkthastigheten till 100% (t.ex. m.h.a. Afterburner) då denändå inte kan vara särskilt tyst som det är nu. Jag foldade visserligen mitt 8800GTS på ganska precis den temperaturen bra länge innan den flyttade till en dator där ljudet inte gör så mycket, och det överlevde alldeles utmärkt. Dessutom är det lagat då en konding lossnat.
Även om du har möjlighet att köra XP skulle jag förorda det, iaf med mitt 460 och 560Ti får jag något lägre PPD på 7and än en slimmad XP-installation.
Vilket drivrutin kör du? Äldre kort har inte problem med nedklockning som Fermi men brukar ändå köra med 258.96 upp t.o.m. GTX460 då den är stabilast.