Permalänk
Medlem

ASUS X53SM 15.6" HD

Tjenare! Ska precis sälja iväg min gamla bärbara och köpa en ny, hade funderat på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=657245 nu när den låg på kampanj. Ska lira bf3, lol , med mera och tänkte den måste funka någolunda bättre än min gamla msi gt660.
Dock börjar min polare prata om att det kommer nya saker på ingång om någon vecka så tänkte bara kolla om det är värt att vänta nån vecka eller två, annars köpa den om det inte finns någon bättre för nån tusenlapp extra.

Permalänk
Medlem

rofl. BF3 kommer du inte mycket i närheten av att köra på den där. Orkar tyvärr inte leta upp något för dig.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Konstigt att på min gt660 gick det, låg mellan 90-30 fps beroende på miljö + spelare... b shit : /

Permalänk
Medlem

snarare du som inte kanske vet hur man tweakar spelet och ställer ner inställingar lite..

Permalänk
Medlem

samt gt 630m borde ju prestera en jävla massa bättre än gtx285m, samt att om det är grafikkortet du ser ner på så kommer msi gus 2 inom snar framtid tror jag ? Då är det väll ba trycka in vad jag vill i den lådan ? Rätta mig gärna om jag har fel.

Permalänk
Medlem

Den klarar det, men förvänta dig inte superframerates. Möjligen 20-30fps på low.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

men hur kan den prestera 20-30 fps på low när ett gtx285m pungar ut mer ? Makes no sense ?

Permalänk
Skrivet av mahiko:

men hur kan den prestera 20-30 fps på low när ett gtx285m pungar ut mer ? Makes no sense ?

Makes visst sense...

GTX 285M var ett relativt kraftfullt grafikkort när det kom och ett 630 ligger lite under dess prestanda.

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-630M.63761.0.h...

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

jasså där ser man, kanske ska vänta nån vecka lr 2 och se vad som kommer ut på marknaden då!

Permalänk
Inaktiv

vi provade BF3 på en dator med nVidia GT630m på kontoret och de gick helt ok på low/medium inställningar.