Hur kan dom göra såhär ? 5,5k skillnad

Permalänk
Medlem

Hur kan dom göra såhär ? 5,5k skillnad

Hej, asså jag är lite smått chockad.. har kollat på laptops ett bra tag och ser detta

http://cdon.se/hemelektronik/asus_g74sx-91278v_17.3._full-hd_...

http://www.alina.se/Produkt.aspx?r=qs&T2=G74SX-TZ352V

Tycket det är pinsamt, exakt samma dator.. men den ena kostar 5500kr mer.. är jag blind är det något jag missar ? eller är dom bara dumma på cdon ?

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Ehm inte alls "samma" dator?

Nej, såklart det inte är exakt samma dator.. men likadan ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Theunit:

Nej, såklart det inte är exakt samma dator.. men likadan ?

Inte ens likadan modell:)

Två olika modeller, två olika butiker.
Upp till varje butik att prissätta deras varor.

Men visst, jag förstår vad du menar.

Permalänk

Såklart det inte är samma, laptopen på cdon har ju ett NVIDIA GeForce GTX 560M 3 GB som processor!
Haha

Permalänk

Skillnaden jag såg var att den på CDon hade ett GTX560M som CPU, så klart att den är dyrare om dom fått det att funka så

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Inte ens likadan modell:)

Två olika modeller, två olika butiker.
Upp till varje butik att prissätta deras varor.

Men visst, jag förstår vad du menar.

Jo, men båda heter ju g74sx, sen de där siffrorna efter skiter jag i då dom har exakt samma specs och skiljer 5500kr.. tycker det är ruskigt löjligt av cdon.. att prissätta så bara min åsikt!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av InZ-Audio:

Skillnaden jag såg var att den på CDon hade ett GTX560M som CPU, så klart att den är dyrare om dom fått det att funka så

Haha, ja det måste dom ha gjort fel men annars är dom ju likadana specs... och så stor skillnad i pris.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Enda skillnaden jag hittar är att G74SX-91278V har en 7200RPM HDD medans den andra har 5600RPM
I övrigt samma CPU, GPU, minnesmängd, skärmstorlek, antal USB, HDMI, VGA så visst kan skillnaden verka löjlig, men det är som sagts tidigare upp till varje butik att sätta sina egna priser.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Priset är konstigt eftersom varan inte finns inne. Har sett detta förut

Visa signatur

AMD 6900XT - AMD 5800X3D - 32gb @3600Mhz

Permalänk
Medlem

Verkar som CDON modellen har 3d skärm medens Alina inte har 3d skärm

Permalänk
Medlem

Den på CDON är 3D-ready, kan inte läsa något om det på Alina.

Permalänk
Medlem

Den på CDON har 3D
FU, 3:a på den pucken

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Mini || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || EVGA RTX 3070 XC3 Ultra || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Samsung 970 EVO 500GB && OZC Trion 480GB || Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|MSI MAG341CQ
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Antonheeh:

Såklart det inte är samma, laptopen på cdon har ju ett NVIDIA GeForce GTX 560M 3 GB som processor!
Haha

Hahaha

Skrivet av Theunit:

Jo, men båda heter ju g74sx, sen de där siffrorna efter skiter jag i då dom har exakt samma specs och skiljer 5500kr.. tycker det är ruskigt löjligt av cdon.. att prissätta så bara min åsikt!

Som de andra sagt så verkar det som att datorn hos CDON har 3d skärm och inte den andra. Något som jag hittade ganska snabbt.
Du kanske ska sluta försöka ge företaget skit för att DU uppenbarligen skiter i att kolla upp skillnaden.

Permalänk
Medlem

Det är samma modell om ni kollar på Asus hemsida dom har bara rökt på när dom prissatte den på CDON alternativt inte uppdaterat priset sen den släpptes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Jo, men båda heter ju g74sx, sen de där siffrorna efter skiter jag i då dom har exakt samma specs och skiljer 5500kr.. tycker det är ruskigt löjligt av cdon.. att prissätta så bara min åsikt!

Bra sätt att resonera.
Ska nog sälja S60in.
Volvo S60 -02.
Sen om det är en 2.4 (170hk), 2.4T, T5 eller R spelar ingen roll.
Yeeeeeah right.
Kom igen. Väck gubbarna på hjärnkontoret

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av qMetal:

Hahaha

Som de andra sagt så verkar det som att datorn hos CDON har 3d skärm och inte den andra. Något som jag hittade ganska snabbt.
Du kanske ska sluta försöka ge företaget skit för att DU uppenbarligen skiter i att kolla upp skillnaden.

Du säger emot dig själv "verkar det som att den andra datorn" exakt det framgår inte direkt tydligt att det är med 3d vilket man borde se utan att läsa igenom exakt alla text.

Har inte gett företaget skit ? jag säger min åsikt ? sen så skrev jag "eller är jag blind" vilket tyder på att jag inte riktigt vet om det är en skillnad eller inte.

Du kanske ska sluta försöka ge mig skit för min åsikt, visst jag kanske inte upptäckte att den andra hade 3d därför gjorde jag tråden, right ?? chilla ner bara ..

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Det är nästan att vara inne på spåret att ge "skit". Du har en åsikt grundad på en missbedömning som endast du kan stå för.
Brukar inte vara poppis här på swec att kasta skit på företag, när användaren egentligen gjort fel från början.

Well, ingen är ju perfekt och shit happends! Satan så fint med lördag och filmer på dumburken!

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk

hej kanske e lite utanför just din fråga men min farsa köpte en lapptopp på netonnet för 13000 och en EXAKT likadan modell såldes samtidigt på elgiganten för 17900 så de kan skilja mycket i olika butiker till och med dom som har även har prisgaranti...

Permalänk
Medlem

Lite kul; På CDON är processorn av modell NVIDIA GeForce GTX 560M 3 GB grafikkortet är av modell NVIDIA GeForce GTX 560M 3 GB.

Upplev en ny dimension står det som rubrik, jo jag tackar.

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Eftersom de inte har samma produktnamn, borde det ju inte vara så svårt att lista ut, att det inte är samma produkt.....

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem

Det skiljer för övrigt 4.5k Nu blev det genast inte lika löjligt utav CDON längre

Permalänk
Medlem

Antagligen så är det ett gammalt pris. CDON har nog inte sålt några på väldigt länge så det är ett mycket gammalt pris som står kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Tycket det är pinsamt, exakt samma dator.. men den ena kostar 5500kr mer.. är jag blind är det något jag missar ? eller är dom bara dumma på cdon ?

Om jag tillåts spekulera så tror jag man helt enkelt valt att prisa ut den produkten eftersom den inte finns på lager hos deras underleverantörer. Det kostar mer än det smakar att sälja enskilda datorer. Man vill alltså styra kunden mot andra produkter som finns i lager. Eller ligger alla CDONs priser så myket högre rent generellt än Alina?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net