Köpa Alienware med studentrabatt.

Permalänk
Medlem

Köpa Alienware med studentrabatt.

Hej,

(Innan jag skriver något så vill jag säga att jag mycket väl känner till att det finns saker från MSI, ASUS, Clevo med flera. Jag vill inte heller ha tips på vilken stationär dator DU hade byggt istället osv, jag hoppas att ni fattar )

Jag kommer med stor sannolikhet att beställa en Alienware m17x r4 inom en snar framtid. Jag är sedan tidigae Alienware ägare och en utomordentligt nöjd sådan, visst de är inte billigast men Dells support är helt enkelt världsbäst och det betyder väldigt mycket för mig.

Jag tänkte ödmjukt fråga om det är någon här på forumet som skulle vilja hjälp mig dock. Nu hoppas jag att jag inte bryter mot några forumregler när jag tigger rakt ut men jag funderar på om någon skulle ha möjlighet att förse mig med en mecenatrabattskod för alienware. Jag har sett att det är 15% rabatt med koden och det skulle inte vara helt fel. Jag vore supertacksam för detta! Skicka gärna som PM

Nu när jag har tiggt klart tänkte jag fråga om det är fler som har blivit sugna på m17x iom uppgraderingen som kom nu senast? Själv så kommer jag att skaffa dem med AMD Radeon 7970m och en Ivy Bridge processor Tror jag blir grejer det

Tack och bock

//Ugo

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk

Brukar alltid dyka upp något "halvvettigt" här annars:
http://rabattkod.se/

Permalänk
Medlem

Har kikat runt lite på liknande sidor men har inte lyckat hitta någon fungerande kod (som funkar med Alienware). Tack för tipset dock!

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem

Av ren nyfikenhet, om man använder någons mecenat-inloggning betyder det inte då att man "binder" varan mot person, inte bokstavligt men garantier etc?

Permalänk
Medlem

Nja, alltså jag är inte intresserad av någons mecenatinloggning. Dell kör med koder som består av ca 10-14 tecken som man kan hämta om man har ett mecenatkort på mecenats hemsida. Koden används sedan genom att knappar in den i slutskedet av beställning för att erhålla rabatten.

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem

RSMX$L1G?F9JT0 där har du den från mecenats sida! Hoppas att den fungerar nu annars så får du bara säga till

Permalänk
Medlem

Det är samma rabattkod som jag får upp så den bör ju fungera

Permalänk
Medlem

Jag tackar ödmjukt för hjälpen

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem

Beställde igår-kväll, spännande.
Återigen, tack för hjälpen. Vad jag valde syns i signaturen

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk

Vad slutade kalaset på?, ink. Rabatten?

Permalänk
Skrivet av ugoboss:

Beställde igår-kväll, spännande.
Återigen, tack för hjälpen. Vad jag valde syns i signaturen

Den verkar trevlig:)

Visa signatur

Lian Li PC-B25FB | Gigabyte P67A-D3-B3 | i5 2500k @ 4.3GHz | Vengeance 8GB | Asus 970 Strix DirectCu II | Corsair AX 750W | Crucial m4 64GB | DarkRock Pro C1 | O2+ODAC portable mod | Beyerdynamic DT 880 Pro 600Ω

Permalänk

vill också veta vad det gick på!

Permalänk
Medlem

Med rabaten så gick det på ca 17500 (SSD disken har jag sen tidigare så den ingår inte i priset) då ingår även Dell's 3års world wide warranty grej.
Med bara ett år world wide warranty skulle det kosta ca 15500 (med rabatt)

Dells warranty går ut på att man nästa arbetsdag har en tekniker på besök som lagar datorn och byter ut komponenter, de byter t.o.m ut hela system om nödvändigt (och om det finns en nyare modell/ingen reservdel får man det istället ) Skönt att ha det tycker jag med ett dyrt system som jag hoppas att behålla ett bra tag.

7970m verkar vara ett monster kort, enligt länken så är den ungefär lika bra som 6970m fast i crossfire

Edit: Just nu så ser man Sandy Bridge processorer på Alienwares sida, jag pratade med Dells tekniker och fick bekräftat att de håller på att rullar ut Ivy Bridge och alla beställningar uppgraderas automatiskt till Ivy (när det gäller de nya revisonerna som kom förra veckan).

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Med rabaten så gick det på ca 17500 (SSD disken har jag sen tidigare så den ingår inte i priset) då ingår även Dell's 3års world wide warranty grej.
Med bara ett år world wide warranty skulle det kosta ca 15500 (med rabatt)

Dells warranty går ut på att man nästa arbetsdag har en tekniker på besök som lagar datorn och byter ut komponenter, de byter t.o.m ut hela system om nödvändigt (och om det finns en nyare modell/ingen reservdel får man det istället ) Skönt att ha det tycker jag med ett dyrt system som jag hoppas att behålla ett bra tag.

7970m verkar vara ett monster kort, enligt länken så är den ungefär lika bra som 6970m fast i crossfire

Edit: Just nu så ser man Sandy Bridge processorer på Alienwares sida, jag pratade med Dells tekniker och fick bekräftat att de håller på att rullar ut Ivy Bridge och alla beställningar uppgraderas automatiskt till Ivy (när det gäller de nya revisonerna som kom förra veckan).

Hur ska man då veta vilken sandy bridge som motsvarar vilken ivy ? samt hur långt tid tar det innan du får datorn ?? har varit sugen på en alienware ett tag, så du får gärna höra av dig sen när du vet hur lång tid det tog om du inte har ett humm om det nu!

Mvh

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Hur ska man då veta vilken sandy bridge som motsvarar vilken ivy ? samt hur långt tid tar det innan du får datorn ?? har varit sugen på en alienware ett tag, så du får gärna höra av dig sen när du vet hur lång tid det tog om du inte har ett humm om det nu!

Mvh

Jag valde grundprocessorn, jag känner att inte behövs mer för mina behov. Det ska motsvara 3610/3615QM när det gäller Ivy Bridge.
Det finns lite dell folk som hänger på notebook review forumet som säger att dessa kommer att börja skeppas i början på maj.

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Jag valde grundprocessorn, jag känner att inte behövs mer för mina behov. Det ska motsvara 3610/3615QM när det gäller Ivy Bridge.
Det finns lite dell folk som hänger på notebook review forumet som säger att dessa kommer att börja skeppas i början på maj.

Okej, men om jag beställer datorn idag med rabatten (som du gjorde/eller igår) så får man ändå ivy bridge i eller ? du menar att du kommer få din dator i maj eller menar du att dom börjar sätta i ivy bridge i början av maj?

Mvh.

Edit: jag valde utan ssd, kan man sätta i en sådan efteråt?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Okej, men om jag beställer datorn idag med rabatten (som du gjorde/eller igår) så får man ändå ivy bridge i eller ? du menar att du kommer få din dator i maj eller menar du att dom börjar sätta i ivy bridge i början av maj?

Mvh.

Edit: jag valde utan ssd, kan man sätta i en sådan efteråt?

De kommer att börja skeppa datorerna i maj, jag har inte fått någon bekräftelse på exakt när min är beräknad, borde jag få denna veckan.

Rabattkoden som finns högre upp gäller till 1a maj (eller om det var sista april), antagligen lär det komma fler koder men just den koden gäller tills dess.

Med m17x så kan man självklart byta hårddiskar, finns 2 platser + msata plats så man kan ha 2 st 2.5" hårddiskar plus en msata ssd = tre st hårddiskar. Detta är inte det enda man kan byta, m17x har även grafikkort som sitter i mxm slot (inte fast-lödd på moderkortet), detta betyder att man kan byta grafikkort själv längre fram. Går även att uppdatera processor, ram etc. Ganska framtidssäkert med andra ord

Edit: Svarade inte på din fråga: Ja du kommer att få Ivy Bridge processor om du väljer m17x-r4 (tänk å att även den gamla versionen finns kvar på deras sida, den uppgraderas inte.
Även m14x-r2 och m18x-r2 uppgraderas till ivy bridge. (men inte de gamla versionerna av dessa heller)
Fråga gärna mer specifikt om du blir sugen, jag hjälper gärna till så gott som jag kan

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

De kommer att börja skeppa datorerna i maj, jag har inte fått någon bekräftelse på exakt när min är beräknad, borde jag få denna veckan.

Rabattkoden som finns högre upp gäller till 1a maj (eller om det var sista april), antagligen lär det komma fler koder men just den koden gäller tills dess.

Med m17x så kan man självklart byta hårddiskar, finns 2 platser + msata plats så man kan ha 2 st 2.5" hårddiskar plus en msata ssd = tre st hårddiskar. Detta är inte det enda man kan byta, m17x har även grafikkort som sitter i mxm slot (inte fast-lödd på moderkortet), detta betyder att man kan byta grafikkort själv längre fram. Går även att uppdatera processor, ram etc. Ganska framtidssäkert med andra ord

Edit: Svarade inte på din fråga: Ja du kommer att få Ivy Bridge processor om du väljer m17x-r4 (tänk å att även den gamla versionen finns kvar på deras sida, den uppgraderas inte.
Även m14x-r2 och m18x-r2 uppgraderas till ivy bridge. (men inte de gamla versionerna av dessa heller)
Fråga gärna mer specifikt om du blir sugen, jag hjälper gärna till så gott som jag kan

Tack för snabba svar! lite osäker dock på hur jag ser om det är R4 eller inte http://www.dell.com/se/p/alienware-laptops?~ck=anav vilken är den gamla versionen ? samt nya,

jag håller på och snacka med dell supporten nu angående processorerna för att få det bekräftat, han verkar säga tvärt emot! jag återkommer strax med chatten så du även får se, så att du inte missförstått allt och får en sandy bridge ändå!

Mvh.

EDIT:

Hej, Jonathan här. Välkommen till Dells säljsupport. Jag kommer vara din personliga kontakt hos Dell och kommer hjälpa dig genom eventuellt köp på Dell.se

ANONYM
Hej! du jag har en fråga angående Alienware m17x

Jonathan_G
ok

ANONYM
Jag ska beställa en m17x, och just nu kan man bara välja "sandy bridge" cpuerna i den.. men jag hörde nånstans att om jag beställer en idag så kommer jag att få ivy bridge i ändå då ivy släpps om nån dag, stämmer detta ?

Jonathan_G
Nej du måste vänta tills den kommer med ivy bridge dessvärre. vi borde få in dom i maj efter de är testade.

Jonathan_G
Och allt går som det ska

ANONYM
Är du säker på detta ? då ni börjat skeppa ut de nya grafikkort serien nu iallafall.
Jonathan_G
Ja de nya grafik korten har vi fått men processor alternativen kommer senare

ANONYM
Jag har en ganska säker källa som säger såhär, jag citerar " Just nu så ser man Sandy Bridge processorer på Alienwares sida, jag pratade med Dells tekniker och fick bekräftat att de håller på att rullar ut Ivy Bridge och alla beställningar uppgraderas automatiskt till Ivy (när det gäller de nya revisonerna som kom förra veckan)."

ANONYM
Och du säger tvärt emot, har du möjlighet att kolla upp det något extra ?

Jonathan_G
Jag är helt säker för vi har inte ens fått in ivy i boknings systemet än. Och jag är rätt säker på att priset kommer gå med den nya ivy bridge också

ANONYM
Okej, tack för svar! ha en bra dag hej!

P.S vet inte vad man ska tro nu

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Hej,

Jag rekomenderar att surfa runt lite på den här tråden, jag har klippt ut några läsvärda saker nedan men om du är intresserad så kan du läsa dig till väldigt mycket mer information. Killen som jag länkar till nedan jobbar på dell och skött en massa kommunikation med communityn en längre stund och är poppis på forumet. Jag ser homon som en väldigt säker källa. Han (och andra) har gång på gång sagt att man INTE ska avbeställa sin order även om det inte står Ivy Bridge någonstans
Han får inte säga det rakt ut på grund av embargon och liknande men det är inte svårt att lista ut vad han menar.
Men för all del, känner du dig lite osäker så tycker jag att du ska vänta tills du är övertygad

Jag rekommenderar i alla fall att skumma igenom tråden lite, ganska mycket intressant läsning (tyckte jag iaf)

http://forum.notebookreview.com/alienware/640963-new-m17x-r4-...

Remember I explained about the 3 types of embargoes? Well, we've looked at the situation with a particular unnamed component that shall remain nameless. The messaging for customers and our front line agents is confusing. So, there will be no announcement today. When this embargo for the unnamed component lifts (currently targeted for April 29), we will clear everything up with one announcement instead of parsing them out on 2 different days.

To be perfectly clear, this DOES NOT change what I've said about not cancelling your order because you want to make sure the unnamed component which shall remain nameless is on your new system. I highly suggest if you have already ordered, do not cancel unless you need to for reasons other than component availability. Only cancel if you need to for other reasons is my guidance. If you are ready to order today, I would go ahead and order so you could get in line. All orders will begin shipping in early May. A certain unnamed component that shall remain nameless will be on your order provided you ordered after last week's announcement.

All this means to the bottom line is that nothing has changed other than we won't be announcing anything today, but rather we are targeting the next round of announcements for April 30 (6 more days).

Don't throw things at me. I'm already hiding under my desk.

Från en annan post från samma kille

It warms my heart to see the front line is staying on message. However, as long as you placed your order after last week's announcement for one of the 3 new products announced- no matter the region- your system will ship in May or after with the desired unnamed component. If something totally wacky happens, and it doesn't, I guarantee you can reach out to me here. I'll make it so. But you won't have to. You're good.

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Hej,

Jag rekomenderar att surfa runt lite på den här tråden, jag har klippt ut några läsvärda saker nedan men om du är intresserad så kan du läsa dig till väldigt mycket mer information. Killen som jag länkar till nedan jobbar på dell och skött en massa kommunikation med communityn en längre stund och är poppis på forumet. Jag ser homon som en väldigt säker källa. Han (och andra) har gång på gång sagt att man INTE ska avbeställa sin order även om det inte står Ivy Bridge någonstans
Han får inte säga det rakt ut på grund av embargon och liknande men det är inte svårt att lista ut vad han menar.
Men för all del, känner du dig lite osäker så tycker jag att du ska vänta tills du är övertygad

Jag rekommenderar i alla fall att skumma igenom tråden lite, ganska mycket intressant läsning (tyckte jag iaf)

http://forum.notebookreview.com/alienware/640963-new-m17x-r4-...

Remember I explained about the 3 types of embargoes? Well, we've looked at the situation with a particular unnamed component that shall remain nameless. The messaging for customers and our front line agents is confusing. So, there will be no announcement today. When this embargo for the unnamed component lifts (currently targeted for April 29), we will clear everything up with one announcement instead of parsing them out on 2 different days.

To be perfectly clear, this DOES NOT change what I've said about not cancelling your order because you want to make sure the unnamed component which shall remain nameless is on your new system. I highly suggest if you have already ordered, do not cancel unless you need to for reasons other than component availability. Only cancel if you need to for other reasons is my guidance. If you are ready to order today, I would go ahead and order so you could get in line. All orders will begin shipping in early May. A certain unnamed component that shall remain nameless will be on your order provided you ordered after last week's announcement.

All this means to the bottom line is that nothing has changed other than we won't be announcing anything today, but rather we are targeting the next round of announcements for April 30 (6 more days).

Don't throw things at me. I'm already hiding under my desk.

Från en annan post från samma kille

It warms my heart to see the front line is staying on message. However, as long as you placed your order after last week's announcement for one of the 3 new products announced- no matter the region- your system will ship in May or after with the desired unnamed component. If something totally wacky happens, and it doesn't, I guarantee you can reach out to me here. I'll make it so. But you won't have to. You're good.

Wow, det var mycket text och har dygnat inatt, så mina ögon orkar inte läsa de där läste igenom lite fort men blev inte så mycket klokare... det känns läskigt att chansa när chat-supporten har sagt nej!?

hur ska du göra ? du gör på de du tänkt eller ?

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Haha, ja det är en lång tråd. Vad som sägs sammanfattas dock ganska bra i den sista delen av det jag copy-pate-at från tråden

"as long as you placed your order after last week's announcement for one of the 3 new products announced- no matter the region- your system will ship in May or after with the desired unnamed component"

För att svara på din tidigare fråga om hur man ser vilka system som är nya så kan man tex surfa in på www.alienware.se och sedan hålla muspekaren över fliken bärbara & mini (nästan högst upp) En popupp meny dyker upp och i den så kan man se att det står NYHET m14xr2 NYHET m17xr4 NYHET m18xr2. Dessa är nyheterna

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Haha, ja det är en lång tråd. Vad som sägs sammanfattas dock ganska bra i den sista delen av det jag copy-pate-at från tråden

"as long as you placed your order after last week's announcement for one of the 3 new products announced- no matter the region- your system will ship in May or after with the desired unnamed component"

Hmm, enligt dell killen så hade dom inte ens fått in Ivy och då inte testat dom.. så lär ta 1 månad innan man får datorn om man beställer nu känns det som..

Men som sagt hör av dig när du vet något mer du som faktiskt köpt redan! och lycka till!

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Ännu en post från killen jag länkade till tidigare

"Correct. We've kept the front line agents in the dark a bit, because the message is too confusing. The chance for miscommunication is high if they know all the details. Not that they are dumb or anything. It's just not the usual, straightforward launch. Too easy for them to make incorrect assumptions if they haven't stopped to read the internal comms. M14xR2 will bring you unnamed component that shall remain nameless joy."

Säljarna har med andra ord inte fått den nya informationen

Jag ska återkomma när jag vet mer, ska sluta tjat och kanske börja jobba lite lol Kan inte surfa bort hela arbetsdan på forumet (bara en del hehe)

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Ännu en post från killen jag länkade till tidigare

"Correct. We've kept the front line agents in the dark a bit, because the message is too confusing. The chance for miscommunication is high if they know all the details. Not that they are dumb or anything. It's just not the usual, straightforward launch. Too easy for them to make incorrect assumptions if they haven't stopped to read the internal comms. M14xR2 will bring you unnamed component that shall remain nameless joy."

Säljarna har med andra ord inte fått den nya informationen

Jag ska återkomma när jag vet mer, ska sluta tjat och kanske börja jobba lite lol Kan inte surfa bort hela arbetsdan på forumet (bara en del hehe)

Hehe, har bara en sista fråga till dig

när jag byggde ihop m17x på deras sida med 7970m 750gb hårddisk (utan ssd) 1års global warranty ,1920x1080p lcd , 8gb ram 1600mhhz.. och 15% rabatten så fick jag det till 17500kr du fick samma pris fast med 3års global warranty samt 15000kr med 1 år ?? vad har vi tagit olika ?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Theunit:

Hehe, har bara en sista fråga till dig

när jag byggde ihop m17x på deras sida med 7970m 750gb hårddisk (utan ssd) 1års global warranty ,1920x1080p lcd , 8gb ram 1600mhhz.. och 15% rabatten så fick jag det till 17500kr du fick samma pris fast med 3års global warranty samt 15000kr med 1 år ?? vad har vi tagit olika ?

Jag har redan minnet från min andra laptop (8gb 1600Mhz som jag byter till den nya) så jag valde bara grund minnet på 6gb samt den hårddisk som är standard. Dessa uppdaterar jag helst själv då dell har tokhöga priser på dessa uppdateringar tycker jag. 2 gb extra minne kostar tex 1000 kr lol, man kan köpa 2x4 gb 1600mhz minne för typ 400 spänn om man kollar på prisjakt (så där försvinner det en tusing från priset) plus ytterligare om man inte väljer att uppgradera hårddisken.
Jag får det till 15529,50 med rabatten
Edit: jag ser att priset är utan frakt, tillkommer några hundralappar för frakten också . Det är ändå en trevlig rabatt på - 2740,50 kr inte illa alls

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Jag har redan minnet från min andra laptop (8gb 1600Mhz) så jag valde bara grund minnet på 6gb samt den hårddisk som är standard. Dessa uppdaterar jag helst själv då dell har tokhöga priser på dessa uppdateringar tycker jag. 2 gb extra minne kostar tex 1000 kr lol, man kan köpa 2x4 gb 1600mhz minne för typ 400 spänn om man kollar på prisjakt (så där försvinner det en tusing från priset) plus ytterligare om man inte väljer att uppgradera hårddisken.
Jag får det till 15529,50 med rabatten

Okok, bad news.. frågade supporten nu hur lång tid det skulle ta att få hem den 20-30 dagar sa han

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Jo jag räknar nog med typ mitten av maj eller så (två veckor efter att de börjar skeppa dessa) Det är väl typ 20 + dagar från och med idag..

Visa signatur

Stationär: Chassi:Fractal Arc Mini Mobo:Asus Maximus V Gene CPU:i5 3570k GPU: Asus GTX 670 (DCU II TOP) Ram:8Gb 2133Mhz SSD:Intel 330 120Gb +++
Bärbara: Alienware m11x-r2 | i7 | 8gb Ram | 256 GB SSD | GT335m 1Gb |
Apple MBP 15 | C2D 2.5 Ghz | 4GB ram | 500 GB 7200rpm | GT8600m 512 Mb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Jo jag räknar nog med typ mitten av maj eller så (två veckor efter att de börjar skeppa dessa) Det är väl typ 20 + dagar från och med idag..

Ahh, shiit vilken väntan men det är det värt!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ugoboss:

Jo jag räknar nog med typ mitten av maj eller så (två veckor efter att de börjar skeppa dessa) Det är väl typ 20 + dagar från och med idag..

Har du lust att länka till den nya versionen av m17x ? (R4) lite osäker på vilken som är den nya!

Mvh.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Skrivet av Theunit:

Har du lust att länka till den nya versionen av m17x ? (R4) lite osäker på vilken som är den nya!

Mvh.

http://www.dell.com/se/p/alienware-m17x-r4/pd?~ck=anav

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).