Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Theunit
Hmm, ok tog du inte olyksförsäkring då ?

kostade 1000kr för 3 år, och då gäller allt.. cola spillning, du råkar tappa den osv.. det känns rätt bra att ha för en så dyr dator!
Fan har sån beslutsångest.. det känns inte kul och se runt 19k dra iväg från kontot

samtidigt så vill man verkligen ha en!! det jag tänker på är bara det att datorn kommer vara ganska dålig om 3-4 år .. och då vill man ha tillbaka dom där 19 lapparna!
hur resonerar du? om du vill dela med dig av de!
Mvh.
Jag har drulleförsäkring och det går emot mina principer att ta sådana här extraförsäkringar. Jag är försiktig av mig men skulle olyckan vara framme så täcker min vanliga hemförsäkring det hela.
När det gäller att slösa så mycket pengar brukar jag tyvärr inte resonera allt för mycket med mig själv. Jag använder datorn väldigt mycket och känner nu när jag har möjlighet att unna mig själv det hela, att det är ok typ
Datorn kommer att använda till både jobb och spel, det gör att det känns lite bättre också
Sedan så finns det väl knappast någon dator som håller uppemot 4 år oavsett kostnad, men jag tror att dessa high-end datorer gör det betydligt bättre (inte bara alienware så klart utan alla med schyssta komponenter i) än andra.
En sak som är bra med m17x är dock att man längre fram kan byta ut både processor, grafikkort, minne hårddiskar, trådlöst nätverkskort osv då nästan allt i datorn är uppgraderingsbart (inte fast-lött som på 99.9% av alla andra bärbara där allt integreras i moderkortet)