Citat:
Ursprungligen inskrivet av
helas
Köpte precis en G55 och fick runt 15k i 3d mark 06 samt 2700 i 3d mark 11 (performance) men har tryckt in en SSD och mer ram..
Vart hittade du HDD plats nummer två förresten? hittade bara en under luckan längst fram..
Väntar på en service-manual från ASUS men deras representant nämnde två platser för HDD under en utbildning jag var på, har inte hunnit bekräfta detta ännu dock
Citat:
Zerflex
Mycket bra tråd!
Jag tänkte själv slå till på en ASUS G55 inom kort (
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744849). Sitter för närvarande med en gammal och riktigt trött Acer som somnar om den ens tittar på de senaste spelen på marknaden...
Dock har jag en fråga (kanske av lite "nybörjarkaraktär", men ändå): Tänkte köpa till en SSD-disk (
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=634168#info) och lägga OS samt viktigaste programmen/spelen på den.
1. Går det att ha en vanlig HDD + en extra SSD i G55:an?
2. Svårt att montera själv?
Återigen, tack för en bra tråd! Ser framemot att läsa din fullständiga recension.
Se ovan
Citat:
helas
Kan ge dig ett halv svar

eftersom jag är lite på jakt efter ett liknande svar.
1. Precis just den andra HDD platsen jag är på jakt efter, har inte skruvat upp allt ännu dock!
2. inga som helst problem att montera själv, två skruvar på en främre lucka så är du inne och kan sätta i två ramminnesstickor samt byta HDD om du vill.
Kan f.ö. annars säga att jag är sjukt imponerad av prestandan och framförallt ljudnivån!, den hörs inte iöverhuvudtaget och är en av de första gamingburkarna man kan ha i knät utan märkbara brännsår

Ljudnivå och temperaturer känns definitivt imponerande!
Citat:
tillfälle
Jag undrar om vikten. ASUS har en model med samma spec, fast med en 650m istället. Den väger 2,7kg, medan G55 ska väga 3,8kg. Visst behöver en 660m mer kylning, men 1,1kg? Stämmer detta?
3,8kg stämmer nog bra, den väger en del. Men vilket jobb kylningen gör!
-----
Håller på att knappa ihop recensionen sakta men säkert, har extremt mkt jobb för tillfället så skriver det jag hinner.
Admin för
Sweclockers Spelservrar,
BF3 Server &
Mumble.
"Why is there silverware in the pancake drawer?"