För D3, är detta nog? (Har läst på i andra trådar)

Permalänk
Medlem

För D3, är detta nog? (Har läst på i andra trådar)

Edit: Omformulerar toppinlägget till något mer konkret..

Ändamål
- Diablo 3 med så mycket flyt som möjligt i situationer med många spelare/mobs/effekter.

Val av datorer

- MSI (Bättre graffe, snabbare HDD, vassare skärm) i5-2430M, GT 555M 2GB DDR3
http://www.webhallen.com/hardvara/140462-msi_ge620dx-462ne-i5...

- ASUS (Bättre CPU, långsammare HDD, sämre skärm och lite sämre graffe) i7-2670QM, GT630 2GB DDR3
http://www.webhallen.com/hardvara/148939-asus_k53sm-sx004v-i7...

Min fråga
- Vilken av datorerna lämpar sig bäst för ändamålet?

Den enda variabeln jag inte kan se specs över är kylningen, tänker att MSIn är mer byggd för gaming och kanske har bättre kylning? Men ingen aning egentligen.

/flipo

Permalänk
Medlem

Du kan spela Diablo 3 på högsta grafik med den där datorn. Men i situationer med mycket mobs/effekter laggar det mest troligt en hel del.
Diablo 3 har egentligen mycket låga krav för att kunna pumpa upp grafiken men för att kunna pumpa upp den och inte lagga krävs det lite mer från datorn, just i situationer som är högt populerade.

Visa signatur

Citera mig för svar!
[ASUS Sabertooth P67] [Intel Core i5 2500K @ 4.2ghz] [Gigabyte Radeon 7970]
[16GB Corsair Vengeance @ 1600Mhz] [Corsair Force Series 3 GT 120GB] [Seagate Barracuda 1TB 7200RPM]
[Corsair Obsidian 800D] [Corsair CX V2 600W]

Permalänk
Medlem

Tack för svar. Min följdfråga är då: Om jag vill ha flyta även i sådana situationer, borde jag gå för bättre processor?

Har sett en Asus (ej gamingserien) med i7 2670QM-processor som rankas högt o GT 630 (är väl lite sämre än GT555). Har dock ej HD-upplöst skärm och HDD ligger på 5400 (MSIn på 7200). Är den ett bättre val?

Edit: Denna http://www.webhallen.com/hardvara/14...gb-bt-win_7_hp

Sinnessjukt tacksam för goda svar

/flipo

Permalänk
Medlem

Gälle det laptops i den prisklassen så hitta den med bäst grafikort. Det är generellt alltid när akilleshälen är i en laptop.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Gälle det laptops i den prisklassen så hitta den med bäst grafikort. Det är generellt alltid när akilleshälen är i en laptop.

Tack för svar. Dock gäller nu frågan huruvida vilken av två laptops som är bäst för ett bestämt ändamål (D3), alltså
inte generella ändamål.

Val av datorer

- MSI (Bättre graffe, snabbare HDD, vassare skärm) i5-2430M, GT 555M 2GB DDR3
http://www.webhallen.com/hardvara/140462-msi_ge620dx-462ne-i5...

- ASUS (Bättre CPU, långsammare HDD, sämre skärm och lite sämre graffe) i7-2670QM, GT630 2GB DDR3
http://www.webhallen.com/hardvara/148939-asus_k53sm-sx004v-i7...

Ändamål
- Diablo 3 med så mycket flyt som möjligt i situationer med många spelare/mobs/effekter

Min fråga
- Vilken av datorerna lämpar sig bäst för ändamålet?

Den enda variabeln jag inte kan se specs över är kylningen, tänker att MSIn är mer byggd för gaming och kanske har bättre kylning? Men ingen aning egentligen.

/flipo

Permalänk
Medlem

Nu är båda produkterna borttagna så jag vet inte vilken prisklass du siktar på men om jag skulle köpt en laptop skulle jag siktat på att få tag i något med ett 560m i

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcorc:

Nu är båda produkterna borttagna så jag vet inte vilken prisklass du siktar på men om jag skulle köpt en laptop skulle jag siktat på att få tag i något med ett 560m i

Sorry, har uppdaterat länkarna nu. Tack för tips, har just dessa två som alternativ dock då jag hittat dem billigt. Men om du vet om en med 560m och fin processer for 5k, hojta till

/flipo

Permalänk
Medlem

För övrigt så är inte spelet släppt ännu och blizz har själva sagt att det blir bättre optimering när det är färdigt. Sen hur mkt/lite det blir återstår att se. Alla svar du får nu är rena gissningar. Och om du har gjort din läxa bör du ha hyfsad koll redan på vad som ungefär krävs

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

För övrigt så är inte spelet släppt ännu och blizz har själva sagt att det blir bättre optimering när det är färdigt. Sen hur mkt/lite det blir återstår att se. Alla svar du får nu är rena gissningar. Och om du har gjort din läxa bör du ha hyfsad koll redan på vad som ungefär krävs

Ja men att ungefärligt veta är inte kul, det är ångestframkallande! =D Jag tar för givet att Sweclockers forum är fyllt av teknikintresserade phsycics som vet precis vad jag kommer att behöva. Jag börjar gå mot att nöja mig med MSIn. Det är egentligen bara processorn jag funderar över, och anledningen är att ingen av de hundratals trådar som finns om detta ämne tar upp hur eller varför en viss processor skulle funka si eller så till diablo 3 i den ena eller andra situationen. Vill bara ha flyt och kan definitivt inte vänta med att köpa efter release efter alla år av väntan! =D

Tack för svar btw!

/flipo

Permalänk
Medlem

Som jag sagt i många andra trådar så tror jag man skall titta på D3 prestandan och jämföra den med Starcraft2. Borde inte ligga allt för långt imellan de två, kanske t.om. är samma grafikmotor?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Lånar din tråd lite.
Jag tänkte införskaffa mig denna Msi laptopen och undrar om den kommer kunna köra diablo 3 med flyt, det jag är lite orolig över är om processorn kommer att klara av större strider och liknande.

• 15.6"Full HD Glare(1920x1080)
• Intel®Core™ i5, i5-480M(2.67GHz)
• ATI HD5870 1GDDR5
• 4GB DDR3
• 500GB(7200rpm)

Tacksam för svar!

Mvh Adam

Permalänk
Skrivet av Adam90:

Lånar din tråd lite.
Jag tänkte införskaffa mig denna Msi laptopen och undrar om den kommer kunna köra diablo 3 med flyt, det jag är lite orolig över är om processorn kommer att klara av större strider och liknande.

• 15.6"Full HD Glare(1920x1080)
• Intel®Core™ i5, i5-480M(2.67GHz)
• ATI HD5870 1GDDR5
• 4GB DDR3
• 500GB(7200rpm)

Tacksam för svar!

Mvh Adam

Den datorn kommer att klara diablo 3 utan problem, jag maxar spelet med mitt 6770m som är 15-20% sämre än 5870m

Flipo, ta msi:n med gt555m, den kommer att prestera mycket bättre i spel än asusen som bara har gt630m