Tjejen ska spela Diablo, är detta ett bra köp?

Permalänk
Medlem

Tjejen ska spela Diablo, är detta ett bra köp?

Nu vill flickvännen vara med och spela Diablo 3, men behöver en ny laptop för ändamålet som samtidigt inte får vara för dyr. Har hittat följande dator som jag tror är ett klipp, men finns det någon hake med köpet? Skärmupplösningen duger. http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=654274

Permalänk
Medlem

Antar att det skulle vara upplösningen och det faktum att Acer har ett dåligt rykte. Men visst, för priset är det svårslaget.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

GT630 kan nog vara för klen

Permalänk

gissar på att den klarar att köra spelet på medium utan problem

Permalänk
Medlem

Ska hon ha datorn i köket då? (confused)

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Ska hon ha datorn i köket då? (confused)

OT: Kedjan som min sitter fast i räcker inte in i vardagsrummet eller kontoret ^^

Hemma hos mig funkar det såhär:
Jag fick ett 7870
Hon fick en ny grytlapp

Åååå tänk om min husregering såg detta, hade slutat med total katastrof:)

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Någon som har en aning om kylningen på den? Och kommer den fixa diablo laggfritt i stora fights(grafik spelar inte så stor roll för mig)?

Permalänk

För 5K kan du väl bygga steget kraftigare HTPC, fast då måste du iofs ha tangentbord, skärm osv för att det ska vara värt...

Visa signatur

Aka: Telefonskaft

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arelion:

Nu vill flickvännen vara med och spela Diablo 3, men behöver en ny laptop för ändamålet som samtidigt inte får vara för dyr. Har hittat följande dator som jag tror är ett klipp, men finns det någon hake med köpet? Skärmupplösningen duger. http://www.inwarehouse.se/k/ki.aspx?sku=654274

Personligen skulle jag aldrig tagit en Acer framför en HP eller Asus, hade förmodligen tagit en Toshiba före acer också då av egen erfarenhet så har acer väldigt dåligt bygg kvalité på sina bärbara.

Men för att svara på din fråga, Ja datorn kommer klara Diablo3 på medium i 720p.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/153544-msi_ge620-060ne-i5-2...

demoprodukt men klarar av spelet bättre+ att det är msi som gjort denna laptop ^^

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

Är inte GT540M typ exakt samma sak som GT630M?

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av mini-z1994:

http://www.webhallen.com/hardvara/153544-msi_ge620-060ne-i5-2...

demoprodukt men klarar av spelet bättre+ att det är msi som gjort denna laptop ^^

OBS!
Endast dator, inget batteri och ingen laddare.

Blir svårt att spela utan POWER!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

OT: Kedjan som min sitter fast i räcker inte in i vardagsrummet eller kontoret ^^

Hemma hos mig funkar det såhär:
Jag fick ett 7870
Hon fick en ny grytlapp

Åååå tänk om min husregering såg detta, hade slutat med total katastrof:)

Haha, skitkul!

När det är dags ger jag alltid min två grytlappar, av samma sort. Så det inte blir förvirrat i köket.

OnT:
Personligen tycker jag det är ganska kass att spela på laptops, har du funderat på att köpa en stationär för samma peng? Eller det är kanske andra anledningar till att hon behöver en laptop.

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nerus:

Haha, skitkul!

När det är dags ger jag alltid min två grytlappar, av samma sort. Så det inte blir förvirrat i köket.

OnT:
Personligen tycker jag det är ganska kass att spela på laptops, har du funderat på att köpa en stationär för samma peng? Eller det är kanske andra anledningar till att hon behöver en laptop.

OnT:
Jag håller med dig där, du är inte rädd för att hon får blodad tand och vill ha mer kräm i burken senare?

OffT: Riktigt bra tips, är det någon speciell färg som ger några perks?
Typ rosa= Mindre skrik om hur man är gift med burken etc.?

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

OnT:
Jag håller med dig där, du är inte rädd för att hon får blodad tand och vill ha mer kräm i burken senare?

OffT: Riktigt bra tips, är det någon speciell färg som ger några perks?
Typ rosa= Mindre skrik om hur man är gift med burken etc.?

OnT:

Jo det var så det fungerade för mig. "nä jag behöver inget grafikkort, jag ska inte spela" ok, sagt och gjort, satte en i3a med inbyggd grafikdel för att surfa, maila mm. Tog inte många veckor innan hon ville lira wow med mig (ja det var ett tag sen). Fick minsann vara så snäll och sätta i ett grafikkort.

OffT:
För oss fungerade vita med blommigt motiv väldigt bra, de har liksom en lugnande effekt, även vid överkokande grytor mm. Det kan eventuellt vara dags nu att investera i en nyare modell (av grytlapp), jag måste ju se till att få IS-4an på World of Tanks innan patchen. Rosa låter ju som att det skulle kunna vara ett alternativ om din gissning stämmer.

PS. Om jag plöstligt slutar svara så vet du vad som hänt.
DS

Visa signatur

"Anger dwells only in the bosom of fools."
- A. Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

OBS!
Endast dator, inget batteri och ingen laddare.

Blir svårt att spela utan POWER!

såg inte det innan (liten text och ville posta det snabbt innan jag drog in och duschade )

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem

http://www.webhallen.com/hardvara/153515-msi_ge620-060ne-core...

den här kanske står inte om den har allt eller om den saknar något.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb