Bärbart. 35.000:- budget. Glassa på pojkar.

Permalänk
Medlem

Bärbart. 35.000:- budget. Glassa på pojkar.

Vad rubriken sa. Ska köpa ny dator. Bärbart alla gånger. Glassa på. Har en budget på 35.000:- att leka med.

Datorn ska vara till gaming. Inga jävla toughbooks nu ahha.

OBS har varit på PC konsulten, men det vassaste GPU jag kan välja där är Nvidia GTX 675M 2 GB GDDR5
fetaste jag hittat hitills är utan tvekan:

edit:
Ops länkade fel.. menar storebror GT70:
http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Ta kontakt med pc-konsulten och se om de kan ordna någon laptop med gtx675m SLI!

Permalänk

Konfigurera din egen, det är bara att kötta på tills pengarna tar slut!

http://www.originpc.com/

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon146897:

Ta kontakt med pc-konsulten och se om de kan ordna någon laptop med gtx675m SLI!

låter som en bra idé. Såg föressten nu att PC Konsulten har ett tillval där du kan få AMD Radeon 7970M 2 GB GDDR5 men inte förens tidigast 12 juni.

intressant.

Visa signatur
Permalänk

Gå in på dell's hemsida och bygg ihop en alienware laptop. Är absolut ingen fan av alienware och det dem gör men för så mycket pengar kan du säkerligen hitta något som passar dig.

Visa signatur

Corsair AX750W > Lian Li PC-V354B > ASUS Maximus III Gene > i5 750 @ 3.8 ghz > Corsair H70 > Corsair 8GB (4x2048MB) > 5970 Quadfire > Corsair Force series 120gb

Permalänk
Medlem

hmm se till att få ips-panel eller 120hz, men alienware är nog ett säkert kort om du vill lägga mkt pengar annars gör väl asus fina laptops (annars finns ju razers laptop men prestandan är inte så mkt att hänga i granen på den).

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk

Kör på mobility radeon hd 6990 CF.
http://www.pclaptops.com/store/display/2063/Juggernaut Där har du något!

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Laptop för 35k? ...... borde vara straffbart

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

Kör på mobility radeon hd 6990 CF.
http://www.pclaptops.com/store/display/2063/Juggernaut Där har du något!

läs sweclockers recension av gtx690 om crossfire och microstuttering...

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Inaktiv

Inte bättre att köpa en laptop för halva priset och sen köpa en ny efter några år igen?

Permalänk

Alienware med dubbla 675m, 64gb SSD+1TB HDD, 16GB RAM?

Visa signatur

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Permalänk
Skrivet av femkantig:

läs sweclockers recension av gtx690 om crossfire och microstuttering...

Han menar 6990M CF det är två singel gpuer så alltså bara 2way CF inte alls samma som "vanliga" 6990

Visa signatur

Lian Li pc_A05fn, Corsair H80/NF F12 PNP, Intel 330 180GB, Asus p8p67 WS revolution, Intel i5 2500k, WD green 2TB, 16GB Corsair vengeance 4x4GB CL9 LP, Palit GTX 670 2GB, Corsair AX860

Permalänk
Medlem
Skrivet av iamdanne:

Laptop för 35k? ...... borde vara straffbart

Din kommentar borde vara straffbar. Folk får väl spendera sina pengar hur det vill, är det dessutom en företagsdator är den reella summan det handlar om bara en bråkdel av den faktiska summan. Ser faktiskt en hel del scenarion där jag själv hade kunnat vara beredd att lägga de här pengarna på att få en släpbar dator med near-stationär experience.

För övrigt håller jag med om att det nog är Alienware som gäller om man tänker köpa en släpbar dator för spelande med den här budgeten.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Skrivet av femkantig:

läs sweclockers recension av gtx690 om crossfire och microstuttering...

Har gjort det, men menade mer overkill prestanda än bra flyt

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

låter som en bra idé. Såg föressten nu att PC Konsulten har ett tillval där du kan få AMD Radeon 7970M 2 GB GDDR5 men inte förens tidigast 12 juni.

intressant.

Om dom skeppar till EU så borde även http://www.digitalstormonline.com/ göra det?

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av ZOMBiEBRAiN:

Han menar 6990M CF det är två singel gpuer så alltså bara 2way CF inte alls samma som "vanliga" 6990

Är ju fortfarande 2st GPUer ju?

Men till Topic skulle jag säga såhär. Köp en bärbar för 25-30k, sen köper du kringutrustning eller varför inte en 24-27" skärm att ha när du är hemma?

Tror om du får tag i en snäll student eller liknade (någon släkting?) så får du 15% rabatt på alienwear också;) kan vara något att tänka på

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anden12:

Din kommentar borde vara straffbar. Folk får väl spendera sina pengar hur det vill, är det dessutom en företagsdator är den reella summan det handlar om bara en bråkdel av den faktiska summan. Ser faktiskt en hel del scenarion där jag själv hade kunnat vara beredd att lägga de här pengarna på att få en släpbar dator med near-stationär experience.

För övrigt håller jag med om att det nog är Alienware som gäller om man tänker köpa en släpbar dator för spelande med den här budgeten.

Håller inte med.. vi kan prata om dagens arbetslöshet och det kapitalistiska klassamhället.. aarrggrgrhglhl.. <stabbed in the back>

35kkr på en spel laptop är EXTREMT mycket oavsett hur vi ser på det, beviset är att det knappt finns spel laptops för 35kkr... Om folk vill/kan köpa laptops för 35kkr så har de självklart all rätt att göra det.. men leenden och gratulationer är inte den enda "logiska" reaktionen. För tror man ärligt att det inte ska sticka i någons ögon när en sådan drömsumma dras upp så är man otroligt naiv.

Inget här är på något sätt kritik riktad mot trådskaparen, endast anden12 och enbart om att kommentaren borde vara straffbar.

Något ontopic också?.. alienware

Permalänk
Rekordmedlem

En Olle durapac soldat som man stoppar in ett 680 grafikkort i ?
http://www.eco-finder.com/shop/product_info.php?products_id=5...
Annars är ju Olle Seahawkserien troligen fräcka att spela med, men de blir lite dyrare, man byter bara ut quadro grafiken till nått mer spelvänligt som ett 690 och man slipper ju köpa monitorer att ha hemma

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Vänta tills Alienware/Clevo-återförsäljare erbjuder 7970m i Crossfire.¨

Edit: Alternativt så släpper Nvidia GTX 680m i Juli. Vänta till dess? Att köpa dubbla 6990/675 i dagsläget är bara dumt.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.

Permalänk
Medlem

Det tråkiga me gaminglaptops är ju att hur mycke pengar man än kastar in är prestandan rätt kass. Det värsta grafikkortet till laptop idag är väl gtx675m som om jag läste rätt presterar enbart marginellt bättre än gtx580m som i sin tur är ett underklockat gtx560..

Så även om man tar de bästa av de bästa är prestandan inte änns i samma liga som en bra gaming pc.

hade jag en budget på 35k hade jag satsat på flera datorer istället för en släpbar. Prestandan på en gaminglaptop för 12k är inte längt ifrån en för 35k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anden12:

Din kommentar borde vara straffbar. Folk får väl spendera sina pengar hur det vill, är det dessutom en företagsdator är den reella summan det handlar om bara en bråkdel av den faktiska summan. Ser faktiskt en hel del scenarion där jag själv hade kunnat vara beredd att lägga de här pengarna på att få en släpbar dator med near-stationär experience.

För övrigt håller jag med om att det nog är Alienware som gäller om man tänker köpa en släpbar dator för spelande med den här budgeten.

Jag tror till och med att de är straffbart om köper saker utan moms med ett företags pengar som man tänkt använda till privat underhållning som att spela spel om man inte tar upp detta som en förmån och betalar den skatt man ska för den biten. Tyvärr är sånt här fusk på tok för vanligt... vilket gör att någon annan för betala den skatten. Jag tycker de är trist! (Jag har ingen aning om hur TS tänkt redovisa eller betala skatt för förmånen av att använda datorn till spel privat eller om TS är i behov av prestandan inom företaget. Min post handlar bara om att jag inte gillar att de finns de som smiter undan sin skatt så jag måste betala mer... och de bör vara straffbart)

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

hos eurocom kan man också bygga en rätt kraftig laptop med dubbla grafikkort osv, http://web.eurocom.com/EC/ec_model_config1(1,214,0)

Permalänk
Medlem

mm ni har antagligen rätt grabbar. det kanske är en stationär man ska ha i alla fall. Lite tråkigt på ett sätt, men får nöjda mig. i juni när 680m kommer ut så kanske jag ångrar mig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Dragtop är det rätta namnet, inte laptop.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

att köpa bärbar för gaming för 35000kr vore nästan en sämre affär än att köpa en ny bil...

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

mm ni har antagligen rätt grabbar. det kanske är en stationär man ska ha i alla fall. Lite tråkigt på ett sätt, men får nöjda mig. i juni när 680m kommer ut så kanske jag ångrar mig.

Såhär skulle en laptop för ~35kkr kunna se ut.

Customizations:
The ORIGIN Difference: Truly Custom PCs. Want a component that is not on our site? Call or email us and we will include it in your system.
Included
Laptop Exterior: Laptop Exterior: Pure Silver
Chassis and Primary Display: EON17-X platform with 2nd Generation Intel Core i7 and 1920 x 1080 Full HD 17.3" LED Backlit Matte 120Hz 3D Screen (Includes NVIDIA 3D Vision Active Glasses) Extended Lead Time
$238.00
Customizable Backlit Keyboard : Customizable Backlit Keyboard Software with Three Lighting Zones and Seven Color Options
Included
Graphics Card: Dual 2GB GDDR5 NVIDIA GeForce GTX 675M (4GB of Total GFX) w/Dual 300watt power adapters
$491.00
ORIGIN Professional Graphics Card Overclocking: None
Included
3D Glasses: None
Included
Processor: Intel Core i7 3930K 3.2GHz/3.8GHz Turbo LGA 2011 Hex-Core Processor (12MB L3 Cache)
$341.00
Memory: 16GB DDR3 1333MHz (4 X 4GB)
$56.00
Optical Drive: 8X DVD+/-R/RW/4X +DL Super-Multi Drive
Included
External Optical Drive: None
Included
Playback Software: None
Included
RAID Configuration: None
Included
Hard Drive One: 256GB Samsung 830 Series - Solid State Drive
$365.00
Hard Drive Two: 1TB SATA 3.0Gb/s, 5400RPM, 8MB Cache HDD Does Not Support RAID
$126.00
Hard Drive Three: None
Included
Optical Bay Hard Drive Caddy (Replaces Optical): None
Included
Audio: Integrated High-Definition Audio with THX TruStudio Pro and up to 7.1 Channel support
Included
Networking: Killer Wireless-N 1103 - Gaming Network Card (Bluetooth on EON17 and EON17-X only)
$44.00
Bluetooth: Internal Bluetooth Module
Included
SuperSpeed USB 3.0: SuperSpeed USB 3.0 Ports
Included
Media Card Reader: Media Card Reader
Included
Finger Print Reader: Integrated Biometric Fingerprint Reader
Included
Web Camera: Built-in 2.0 Megapixel Video Camera
Included
Operating System: Genuine MS Windows 7 Home Premium 64-Bit Edition
Included
Warranty: 1 Year Part Replacement and Free Shipping Warranty with DVD image and Lifetime Labor/24-7 Support
$70.00
No Dead Pixel Guarantee: 90 Day No Dead Pixel Guarantee
$49.00
ORIGIN Maximum Protection Shipping Process: ORIGIN Wooden Crate Armor
$30.00

Additional Charges:

Free ORIGIN T-shirt: ORIGIN T-shirt XLarge

Product Subtotal: $4,504.00

Dold text
Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon146897:

Håller inte med.. vi kan prata om dagens arbetslöshet och det kapitalistiska klassamhället.. aarrggrgrhglhl.. <stabbed in the back>

35kkr på en spel laptop är EXTREMT mycket oavsett hur vi ser på det, beviset är att det knappt finns spel laptops för 35kkr... Om folk vill/kan köpa laptops för 35kkr så har de självklart all rätt att göra det.. men leenden och gratulationer är inte den enda "logiska" reaktionen. För tror man ärligt att det inte ska sticka i någons ögon när en sådan drömsumma dras upp så är man otroligt naiv.

Inget här är på något sätt kritik riktad mot trådskaparen, endast anden12 och enbart om att kommentaren borde vara straffbar.

Något ontopic också?.. alienware

TLDR; Ja, jag är avundsjuk och försöker rationalisera bort det med att det finns de som är arbetslösa. Det sticker i mina ögon att andra köper saker.

Permalänk
Medlem

20 000 Kr = stationar dator. Gaming pc
15 000 Kr = en MacBook air.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)