Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Wowbagged
Jag har lite svårt att avgöra om ramen är svart eller silver/mörk silver. Kanske någon plåt på detta?
Skickades från m.sweclockers.com
Ska försöka dra ett par bilder på det imorgon, tillsammans med lite intressanta vinklar (selling points, i mitt tycke då).
Den är grafitgrå, nästan åt det mörkbruna hållet om mina ögon inte spelar ett spratt. Datorn ser inte alls ut som på produktbilderna, där den är mer silver i kroppen med svart skärmram. Ser mer elegant ut i verkligheten med lite mörkare kropp och ljusare ram än sagda produktbilder.
Ska även försöka få med en bild på min bleeding.
Angående användarupplevelse;
Efter en helgs varierande användande har jag detta att säga om datorn.
Ljudet är faktiskt riktigt bra för att vara en laptop, och av denna storleken. Det är ingen hifi-maskin men uppspelningen är mer behaglig än skrikig.
Skärmen är fantastisk, 1080p är nog absolut max att ha på en 13" skärm utan skalning enligt mig. Färgåtergivningen och betraktingsvinklarna är klart godkända. Mitt exemplar har blödningar i underkant på fyra ställen och en blödning i högerkant. Ser ut lite som spotlight-effekterna i Photoshop. Syns mest i uppstart och filmer i bredformat, men ändå surt på en så pass dyr dator. Det sägs vara oundvikligt på en så pass tunn IPS-panel dock. Schackbrädet av pixlar/punkter på skärmen går inte längre att urskilja rakt av, på UX21/31E var det lätt att se vertikala och horisontella linjer pga. upplösningen.
Startknappen är inte helt responsiv men jag kanske också är lite väl försiktig i tryckningarna på samma gång. Instant on funkade bra men min fläkt låste sig på 100% (?) vid uppvaknande och höll sig där tills jag drog ner den i hibernation och tillbaka igen. Känner igen den historian från UX31E.
Antiglaren är väldigt mjuk, så den är inte kornig men samtidigt hjälper den inte speciellt mycket. På långresa i buss så var det i princip som att ha en blank skärm, man såg inte mycket annat än en (något) diffus bild av sig själv. Helt klart ljusår bekvämare att leva med än Dells AG iallafall.
Byggkvalitet, helt klart otroligt solid, inget vickar, inget knakar. Mycket ovant. Jag föredrar Apples blästrade yta framför Asus borstade men det är personlig preferens som spelar in där.
Utseendemässigt är den säkert hundra gånger snyggare i verkligheten än på alla produktbilder, mörkare kropp och ljusare skärmram än vad som visas. Känns väldigt rätt helt enkelt.
Tangentbordet är väldigt rappt, väldigt lite gung i tangenterna. Längre slaglängd än UX31E och känns inte alls som en bankomat längre. Tillsammans med backlighten så är det tummen upp.
Trackpaden är ungefär likadan som förut, men upplever rörelserna som mycket mjukare och mer kontrollerade. UX31E var ofta väldigt kantig och ryckig. Scrollen fungear bra men jag hade hellre sett en separat scroll på högersidan. Zoomen fungerar helt okej, kanske något överkänslig ibland.
Wall of text, men det hjälper säkert någon. Mina personliga åsikter och intryck, garanterar inte att det stämmer med vad andra upplever.
Beyerdynamic DT-770 PRO 80Ω | Beyerdynamic DT-990 PRO 250Ω | Pro-Ject USB Box | Pro-Ject Head Box II | Pro-Ject RPM1.3 Genie | Pro-Ject Phono Box S | Asus Xonar Essence STX | HRT HeadStreamer | Asus Zenbook Prime UX31A | Dali Concept I | Dali Lektor II
[Curreal] - [Simplicity] - [Purple Haze] - [Red Wine] - [Malay] - [Nano] - [Mono] - [Athene]