Tack till FouR för bra bilder! Själv tycker jag den är snygg i blått, men det är ju en smaksak.
Märkligt det där med färger. I tio års tid var ALLA laptops svarta. Sen kom Apple med sin revolution - en Macbook i silver, så då kunde man välja på HELA TVÅ olika färger!

Tänk om det bara skulle finnas svarta bilar? Eller endast svarta och silver -- kom någon med en röd bil så vart han/hon genast utfrusen.
Det är samma tangentbord som på min egen gamla Edge 13. Det är otroligt skönt, men det finns ett par egenheter att nämna: för det första så envisas Lenovo med att kasta om ordningen på Fn och Ctrl nere till vänster mot vad alla är vana vid. Det går att ställa om det i BIOS, men det står fortfarande lite tokigt på knapparna.
För det andra så står det inte F1, F2, F3 osv på funktionsknapparna (jo, men med ultraliten, röd text) - utan deras alternativa Fn-text (t ex ljusstyrka, koppla till projektor osv). Inget problem för de flesta, men om man programmerar mycket som jag så vill man hellre ha F1, F2 osv på knapparna.
Jag hittade Lenovos spec för E530 på deras webbplats, ett PDF-dokument. E530 finns i ett 20-tal olika varianter, med olika upplösningar på skärmen (de flesta har 1366 x 768, men någon har 1600 x 900), med blank eller matt sjärm, med olika färger på locket (svart, blå, röd), med olika storlekar på hårddisken. Jag tror de finns med olika chipset, ett för AMD också - men jag är inte helt säker.
Är själv bara intresserad av 1600 x 900 - versionen med i7-3612QM.
da-li: funkar kylningen bra? 3612QM lär ju alstra en hel del värme, så jag undrar om fläkten surrar mycket?