Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Gronis93
Är det någon som vet om garantin bryts om man byter hårddisk eller ram?? Hittar inget konkret svar i tråden

Endligt NHW.se när man testade denna så har man kollat med samsung och fått svar om att man inte bryter garantin om man byter hårdisk så länge inget går sönder när man gör det. Så pajar en högtalare, en sladd eller att du får en repa i moderkortet när du byter så är det nog kört då det är självvållat. Men annars kan du dock byta och vara lugn när du väl är klar och har lyckats.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
taejjfer
Jag hittade ingen nyckel på datorn, och gjorde precis som du så att ladda ner ett program för att leta på den serial som används på datorn. Installation gick smärtfritt men det blev problem när nyckeln skulle aktiveras. Då hittade jag min serial på laddaren(?). Den skiljer sig hur som helst från den nyckeln jag fick fram från registret, antar att det är så även för dig. Ändrar du till nyckeln på laddaren ska det inte vara några problem alls! Hoppas det löste ditt problem.
Tack jag har googlat som en galning om vart jag hittar min serial key, tänkte att den behövs nog sen för win8 uppgraderingserbjudande. Visst satt den på laddaren. Lite udda men nu vet jag vart den är i alla fall.
Jag har dock efter min win 8 RP installation råkat göra något som gör att datorn inte går att starta om. Går att stänga av och starta med snabbbootsläge utan problem dock. Men försöker jag starta om den så tar det evigheter och slutar ibland med blåskärm eller att jag stänger av den genom att hålla in startknappen. Detta hände efter en uppdatering genom Asus Live Update. Ska återställa datorn med återställnings partionen och se om det löser sig.