Produkter kopplade till tråden
Produkt (2 st) Bästa pris Betyg
Asus Zenbook UX32VD-R4002H (Bärbara datorer) 8.1
Asus Zenbook UX32VD-R4002V (Bärbara datorer) 8.06
Sidan 56 av 56 « Första 646535455 56

Verktyg Visningsval
2013-12-30, 14:02   #1651

sajmon91

Medlem

Registrerad: dec 2013

Hej, jag funderar på att köpa en UX32VD-R4002V/R4002H från elgreen (http://www.elgreen.se/sv/rekondition...vd-r4002h.html) för priset 6490:-.

Skulle ni anse att detta fortfarande är prisvärt? Den skulle passa mina behov (vardagssurf, office, titta på film, streama till TV:n, krav på bärbarhet och batteritid för studierna) ganska väl men efter att ha skummat igenom denna tråd verkar det också som om den har många problem så är lite tveksam.

Har även kollat på SVP (http://www.elgiganten.se/product/dat...ltrabook-svart) som egentligen är lite över min budget och som jag även hört att många har problem med. Hur tycker ni Asus:en står sig mot denna?

Hur står sig en 3gen i7 mot 4gen i5? I Sonyn finns det redan en 128gig SSD men den saknar möjlighet att uppgradera RAM-minnet. Skulle även tycka det vore kul om jag kunde spela lite äldre spel på den och då är väl GT620M något bättre än det integrerade HD4400?

Tack på förhand!
sajmon91 är inte uppkopplad
2014-01-02, 22:33   #1652

sebbetheman

Medlem

Plats: I fablernas värld

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xiao-x Visa inlägg
Jag kan påpeka att jag uppgraderade min UX32VD och det verkar som att problemen jag tidigare hade är borta. Tyckte det var otroligt enkelt och prisvärt! Kostade mig 1 500 SEK för en 250 GB SSD, ett 8 GB RAM-minne och ett skruvmejsel-kit!
Vilken ram minne och ssd köpte du? Det verkar väldigt prisvärt.

Jag är själv på jakt efter lämpligt ramminne på antingen 4gb eller 8gb för ett lågt pris, men det verkar inte som dessa produkter har någon mellandagsrea.
sebbetheman är inte uppkopplad
2014-01-03, 08:42   #1653

talibananen

Medlem

Plats: Kabul

Registrerad: dec 2013

Jag menar inte att driva off topic eller att kapa tråden på jävelskap, men jag undrar om det är någpn med en UX32VD(-R3013H) som har erfarenhet av UX32A vad gäller SSD och att byta minne?

Jag tolkade https://www.inet.se/produkt/1970615/...nbook-ux32a-i5 som att jag inte direkt har någon anledning att förvänta mig mindre krångel än vad ni haft med era? .vds? Om det är nån som haft tasarna på båda modeller så vore jag tacksam.
talibananen är inte uppkopplad
2014-01-05, 10:29   #1654

xiao-x

Medlem

xiao-xs avatar

Plats: Utrikes

Registrerad: apr 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sebbetheman Visa inlägg
Vilken ram minne och ssd köpte du? Det verkar väldigt prisvärt.

Jag är själv på jakt efter lämpligt ramminne på antingen 4gb eller 8gb för ett lågt pris, men det verkar inte som dessa produkter har någon mellandagsrea.
Jag kommer inte ihåg vilket märke det var på RAM-minnet men SSD:n var en Samsung 840 Evo 250 GB. Om du prioriterar pris så kan jag rekommendera att skaffa 4 GB snarare än 8 GB om du nu inte ofta jobbar med mycket uppe samtidigt. Jag kommer sällan upp över 5 GB trots att jag har ganska mycket uppe. 4 GB var hur som helst för lite eftersom att jag ofta låg mellan 3 - 4 GB i förbrukning.

Jag bor inte i Sverige så det kanske är svårare att hitta lika bra pris där.
2014-01-05, 11:29   #1655

Alotiat

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: dec 2009

Fick hem en UX32A (länk: http://www.komplett.se/asus-zenbook-ux32a-133-hd/798152)
för ca en vecka sedan och det är två saker jag stör mig på:

1. Den blir varm efter vanligt surfande. Jag har tidigare haft en annan asus och den blev ALDRIG varm. Är detta normalt? Trodde laptops idag endast blev varma av när tunga program ska köras, t.ex. installerar program eller spelar spel. Men vanligt surfande!?

2. Som standard tar den 2 GB av totalt 6 GB (inga program öppna). Vad är standard för en laptop med Windows 8 som precis startat? Ska den verkligen käka 2 GB?

Ska jag ta bort allt skit som följde med från början? Är osäker på om vissa program faktiskt kan vara dåliga, som t.ex. ASUS InstantOn.

Tacksam för svar
Alotiat är inte uppkopplad
2014-01-08, 18:21   #1656

sebbeharry

Medlem

sebbeharrys avatar

Plats: Linköping

Registrerad: mar 2004

Det finns säkert folk som skrivit vad de köpt för komponenter till sina laptops men jag ställer frågan ändå. Har ni några rekommendationer på minnen och ssd som skulle passa? Antar att det är 7mm man ska titta efter? Vilken hastighet på minnet är har ni köpt?

Tack på förhand!

/Sebbe
2014-01-10, 17:40   #1657

joehow

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2011

Min UX32VD har gått sönder (ej garantiärende). Saken är den att jag har en rätt omfattande skadeförsäkring som ger ersättning för "vad det i allmänna handeln kostar att köpa ett nytt motsvarande föremål", ifall ett sådant inhandlas inom 6månader från skadetillfället. Men nu är ju det här en utgången modell som det verkar svårt att få tag på. Då blir ju frågan, vad kan klassas som ett "motsvarande föremål" ? Någon som vet hur man går tillväga i ett sånt här fall?
joehow är inte uppkopplad
2014-01-10, 17:49   #1658

joehow

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: jun 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sebbeharry Visa inlägg
Det finns säkert folk som skrivit vad de köpt för komponenter till sina laptops men jag ställer frågan ändå. Har ni några rekommendationer på minnen och ssd som skulle passa? Antar att det är 7mm man ska titta efter? Vilken hastighet på minnet är har ni köpt?

Tack på förhand!

/Sebbe
jag körde förövrigt på Samsung 840 PRO (7mm som du nämner, men har för mig det går att få in andra dim.?) och 1600Mhz, CL11 minne. Fungerade utmärkt. Men jag är inte insatt i dagens prisnivåer, så möjligt att det finns bättre alternativ.
joehow är inte uppkopplad
2014-01-16, 11:26   #1659

Idumhet

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: apr 2010

Jag saknar två skruvar på undersidan av min UX32VD, och när jag kikar på Asus spare parts så finns det 9 olika skruvar med olika benämningar. Jag är helt inkompetent vad gäller skruvstorlekar, så tänkte höra om någon vänlig själv möjligtvis kan veta vilka skruvar det är jag ska köpa. Det är alltså de som man skruvar bort för att få bort bakstycket av laptopen.

http://www.asusparts.eu/se/partfinde...s/UX32VD#Screw

Länk till skruvarna är där!
Tack på förhand!
CPU: i5 2500K @ 4,7GHz | GPU: Gigabyte GTX 670 OC | Mobo: MSI P67A-GD55 | PSU: BeQuiet Dark Power Pro10 550W | CPU-kylare: Noctua NH9-UB |Chassi: Inget | HDD: 2+1TB WD Green | SSD: Corsair Force GT 120GB | RAM: Corsair 16GB Vengeance CL9
Idumhet är inte uppkopplad
2014-01-22, 20:56   #1660

nordic01

Medlem

Registrerad: dec 2012

Uppdatera Intel grafikdrivrutin Win 8.1

Efter att jag uppdaterat till Windows 8.1 går det inte att installera grafikdrivrutiner från Intels hemsida längre.
Den säger att det krävs drivrutin från tillverkaren.

Nån som lyckats med det här?
nordic01 är inte uppkopplad
2014-01-28, 11:31   #1661

a.eriksson90

Medlem

Plats: Nyhammar

Registrerad: dec 2008

Styrplattan funkar inte som den ska för min del. Den känner av 1 och 2 fingrar när jag ska rulla på hemsidor osv. Men den har slutat känna av 3 fingrar när man kan växla sidor, gå bakåt och framåt mellan hemsidor osv.

Har provat avinstallerat "smart gesture" drivrutinerna, men det hjälper inte. Någon som har nå förslag?
a.eriksson90 är inte uppkopplad
2014-02-03, 12:39   #1662

RaekWon

Medlem

Plats: Södertälje

Registrerad: mar 2003

Hej.
Har precis köpt en ny SSD och mer RAM. Jag kan ju tanka windows från dreamspark, jag vet dock inte vilket windows jag har? Är det Pro, Home jag ska tanka? Det går ju inte att se vilken version jag har om jag klickar på datorns egenskaper.

Läste tidigare i tråden att nyckeln ligger kvar i BIOS så den kommer hittas automatiskt sen när jag bootar upp den nya SSD:n, är jag rätt ute då?
Det enda som behövs är de rätta versionen av Win( som följde med datorn?

Har en UX32VD 4002H, tacksam för all hjälp!

MVH

*EDIT*

Efter att ha pratat med ASUS kundservice så påstår han jag pratade med att garantin för UX32VD-modellen inte gäller om man öppnar den. Vad man läst här ska det ju inte vara några problem så länge man inte förstör något?

Senast redigerad av RaekWon 2014-02-05 klockan 15:29.
RaekWon är inte uppkopplad
2014-03-03, 14:59   #1663

sebbetheman

Medlem

Plats: I fablernas värld

Registrerad: feb 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av xiao-x Visa inlägg
Jag kommer inte ihåg vilket märke det var på RAM-minnet men SSD:n var en Samsung 840 Evo 250 GB. Om du prioriterar pris så kan jag rekommendera att skaffa 4 GB snarare än 8 GB om du nu inte ofta jobbar med mycket uppe samtidigt. Jag kommer sällan upp över 5 GB trots att jag har ganska mycket uppe. 4 GB var hur som helst för lite eftersom att jag ofta låg mellan 3 - 4 GB i förbrukning.

Jag bor inte i Sverige så det kanske är svårare att hitta lika bra pris där.

Likt dig så köper jag nu en Samsung 840 evo 250gb (1190kr just nu) och 8gig Ram. Kalaset går för 1800kr, vilket jag nu hoppas det är värt för jag hade tänkt använda datorn i minst två år till.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av froken Visa inlägg
Du ska inte installera expresscache, eftersom det är en funktion du inte behöver när du använder en ssd. Cachen är ju bara för att snabba upp den mekaniska disken.

Om du måste göra något för att använda den som lagringsdisk vet jag inte, kanske är någon inställning eller bara att formatera den som sådan disk. Det finns dock information på det både här på forumet och om du kollar forum.notebookreview.com
När jag installerar SSD:n, så tänkte jag klona den gamla Hddn för att göra det enkelt för mig. Men när jag väl har jag gjort det, bör jag då avinstallera expresschache och Intel RST, för att undvika att 24gig iSSD:n blir en flaskhals?

Helst vill jag att ISSD:n inte alls kommer användas/ vara igång, för jag har redan fått byta ut moderkortet en gång pga av en död iSSD:n och nu när garantitiden närmar sig sitt slut, så vill jag inte issd:n slits/används i onödan när det finns en SSD monterad i datorn.
sebbetheman är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb