Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Sh4d0wfi3nd
Jag lirar på en laptop med samma processor ram och GPU
LoL på 630M blir lägsta settings för att få 60 FPS.
ARMA 2 med DayZ modden får jag 50-60 fps ( helt lagfritt ) på absolut lägsta. ( 3d resolution gör MYCKET i det spelet )
Diablo 3 var dock ospelbart ( för mig ). Fick kanske 20-35 fps med lagspikes ner till 1-2fps

Ja så är det ,i vissa spel får man köra på det lägsta, då upplösningen i Acer laptopen endast är på 1366x768 så blir belastningen inte lika tung som om det vore en HD skärm.
Man får räkna med dipps i vissa spel på en 5000:- laptop
Äldre och mindre krävande spel går och köra på medel inställningar, vissa även på high, då gamla spel såklart.
Jag kan fortfarande spela div nya spel på min aAcer laptop med ett 9600GTm kort (32 sp) dock inte dom mer krävande.
Citat:
Outman112
Nej,aldelse för dyrt för beggat.
7690m kortet som sitter i den HP laptopen presterar som GT630m,den nya Acer laptopen som är länkad flera gånger i tråden kostar 5000:- altså 2000:- mindre än den begagnade du länka.
Citat:
eppebansen
Nej, den AMD processorn presterar som en gamal intel core 2 duo, ca 60% svagare än i5-2450M som sitter i Acer laptopen som är länkad flera gånger i tråden.
Citat:
DAoG
Köpte själv en demo bärbar från webhallen(sitter på den just nu) Battlefield 3 fungerar helt perfekt med 40 fps+ på low/medium.
Kostade mig 5000 kr. Kan vara värt att kolla igenom det.
Men räkna inte med en kostnad under 5000 kr, i stort sett omöjligt.
http://www.webhallen.com/se-sv/hardv...-win_7_hp_demo
Gammal hårdvara, men eftersom du är ute efter något så billigt så varför inte =P. Bluray i alla fall

Den ska man absolut inte köpa för 5000:-, man kan köpa en likvärdig när det gäller prestandan på tex tradera för ett par tusen, köpte min Acer med C2D@2500mhz, Geforce 9600GTm osv för 2000:- och den presterar nästan som den du länka + så ger den hälften av prestandan som Acer laptopen ger, den är länka flera gånger i tråden, det ända som är ett + är storleken, absolut inget man ska ge 5000:- för.