Fujitsu Lifebook UH552 - Någon med erfarenhet?

Permalänk

Fujitsu Lifebook UH552 - Någon med erfarenhet?

Hej.

Tänkte skaffa en laptop till studier och lite musikinspelning/redigering.

Har sållat ut alternativen och kommit fram till den här datorn.

Ivy bridge i5:a, och 4GB ram känns fräschare än någon motsvarande (möjligtvis) billigare sandy bridge variant, och prestandan borde väl räcka till?

Annars är det enda frågetecknet som återstår: Någon som har erfarenhet av byggkvalitén/känslan av just den datorn eller Fujitsu Lifebooks i allmänhet?

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem

Tjenixen!

Tror datorn kommer passa dig bra för dina behov. Jobbar som konsult för Fujitsu och tycker att deras produkter fungerar bra, men att de har en relativt plastig finish.

Tycker 4 GB RAM är relativt begränsande dock, om du skall hålla på med redigering, skulle rekommendera dig att köpa till 2 eller 4 GB extra.

Sitter själv med en Lifebook highmobility variant och den fungerar klockrent.

Permalänk
Skrivet av BiZQan:

Tjenixen!

Tror datorn kommer passa dig bra för dina behov. Jobbar som konsult för Fujitsu och tycker att deras produkter fungerar bra, men att de har en relativt plastig finish.

Tycker 4 GB RAM är relativt begränsande dock, om du skall hålla på med redigering, skulle rekommendera dig att köpa till 2 eller 4 GB extra.

Sitter själv med en Lifebook highmobility variant och den fungerar klockrent.

Jo jag hade tänkt skruva in 8GB ram, och kanske även en ssd i framtiden. Just modellen i fråga har ju "exclusive aluminum cover" så den borde väl vara en aning mindre plastig än de värsta, men lite plast är ingen dealbreaker när datorn är så pass billig.

Vet du dock om den är rejäl och stabil? Jag har sökt mig till 13"-are just för att större laptops i samma prisklass ofta känns väldigt rangliga, så det vill jag ju förstås undvika.

Visa signatur

"Vem är hårddisk, och vad gör han i min dator?"

Permalänk
Medlem

Uppdatering?