Citat:
Ursprungligen inskrivet av
kanto64
Att fläktarna alltid är på tror jag beror på att den dedikerade gpun alltid är på. Är det möjligt att stänga av det via BIOS på något sätt? Har du förresten kollat om det är "vanlig" BIOS på datorn eller om det är UEFI?
Dvs kan du testa att installera exempelvis någon linux variant på den för att se om det går att installera annat än bara "windows" på den...
Vad tycker du om maskinen för övrigt? Hur är byggkvalitet? Hur är skärmen? Hur är touchpaden, tangentbordet? Och så vidare...
Mvh
Det verkar inte gå att styra fläktarna via BIOS eller annan programvara i dagsläget, men förhoppningsvis ändrar ASUS på det. Datorn kör UEFI och Secure Boot med Windows 8, så att installera linuxdistributioner rakt av ska tydligen inte fungera. Däremot verkar det gå att stänga av Secure Boot och då ska det fungera - men jag har inte testat!
Jag är tokkär i maskinen. Chassit är jävligt snyggt och stilrent med aluminium. Skärmen är suverän, knappt någon backbleed och grymma betraktningsvinklar. Touchpaden verkar bra då den har tre-fingers multitouch och massa funktioner (likt MBP), men den tar lite tid att vänja sig vid då den är så står. Tangentbordet är för mig perfekt, jag kunde börja skriva snabbt på det redan direkt. Avståndet mellan tangenterna är precis lagom.
Citat:
V.V.S.
Ett av hans klagomål var just batteritiden. Den var väldigt låg även för en dator med den aktuella hårdvaruspecifikationen.
Har du någon kommentar på det?
Vidare undrar jag lite om skärmkvalitén. Hurdan är skärmen? Har du något att jämföra med? Slutligen vill jag nog bara önska dels en recension av dig med många bilder, men framförallt all lycka med din nya dator!
Jag har tyvärr inte hunnit testa batteriet utförligt, men det pekar åt att man hamnar runt 4-5 timmar vid enkel surf 50% ljusstyrka och wifi. Jag ska göra ett batteritest med 50% ljusstyrka och en 1080p-film igång tills den dör.
Har inte annat än TN-paneler att jämföra skärmen med men min uppfattning är att den är kanon. Knappt någon backbleed, grymma betraktningsvinklar, bra färger..
Någon recension får du tyvärr inte då det lär dyka upp professionella recensioner inom kort
Citat:
Aldaron
Är det någon som helst skillnad på prototypen som många recenserade för ett par månader sedan och den nu släppta versionen?
Jag har inte märkt något.