Kan intyga problem med touchpad.. eller.. i förrgår krånglade den som fan och nu fungerar den jättebra.. har lenovo kommenterat det i någon tråd du läst på deras forum?
edit: fyfan! Läste just en
9 sidors tråd om detta problem på lenovos supportforum och Lenovo är inte direkt hjälpsamma

på 9 sidor har de postat typ 5 ggr. och bara med olika drivruutiner som tydligen inte löst problemet..
För att sammanfatta:
Vissa tror att det är ett hårdvaruproblem relaterat till värme i maskinen som får metaller att expandera vilket leder till oönskade strömmar genom touchpaden som den tolkar som beröring (porrigt va?), denna teori stöds delvis av att nån snubbe tog ur sin touch pad och tejpade på nåt sätt vilket isolerade den och löste problemet.
Andra tror inte alls att det är hårdvarurelaterat, iaf inte värmerelaterat, då det händer dem i vilka random situationer som helst, bland annat inom 5 minuter efter uppstart. Dessutom löser sig problemet själv i ett par timmar genom att stänga och öppna locket. Omstart löser inte problemet och det kan jag intyga. Den har inte strulat alls sen i förrgår nu så jag har inte haft en chans att testa lösningen med locket, men om någon annan får problemet (ping cklein) så prova gärna det

Att det löser sig av att man öppnar och stänger lockett tycker jag antyder ett mjukvaruproblem, men jag är ingen expert.
En annan grej som stöder hårdvaruproblem var att någon fick en utbytt platta vilket ska ha löst problemet helt.
Någon som har tankar? Personligen kännns det som att det är två olika problem eftersom att det både finnns stöd för en teori om mjukvarufel och för en om hårdvarufel...
Kan folk som upplevt problem med touchpaden säga till? Vore intressant att se hur många i sverige som fått det. Det kan ju även hjälpa folk som funderar på att köpa datorn.