Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Red Beaver
Skulle vilja ha fler synpunkter på hur era touchpads är. Min är helt stum i ovankant, men längst ner kan man trycka din den flera millimeter, tap:ar man på den löst med fingret flexar den inåt och ett "klunkande" ljud uppstår. Ska det vara så eller är det fel på min?
Tycker även att den är sjukt överkänslig. Har jag fingret på touchpaden och lyfter det för att klicka på en länk exempelvis så flyttas musen oftast och glider ifrån länken eller var jag nu skulle klicka på. Fler som har detta problemet?
Tänk på att det är en klickpad så den ska åka in en bit iaf på nederkant men inte på överkant. Detta eftersom knapparna (vänster, högerklick) finns inbyggda i touchpaden (Alla gillar inte tap-to-klick utan vill ha en fysisk knapp) och de finns i nederkanten. När dessa trycks in klickar plattan mest för att du ska förstå att du klickat.
Om din klickar onormalt eller far in ovanligt mycket vet jag inte men den ska röras lite. Du kan antagligen fråga någon annan med en relativt ny dator om du får känna på deras touchpad och jämnföra. Nästan alla touchpads är av denna typ idag. Du kan även skriva ett mail och fråga säljaren vad de tror.
Känsligheten är inställningsbar i programvaran som följer med.