Missa inte Amazon Prime Deal Days!

CDON:s THOR Alda Gaming laptop

Permalänk
Medlem

CDON:s THOR Alda Gaming laptop

Hej nu börjar det bli dags för mig att inhandla laptop och jag undrar över era synpunkter på denna dator?http://cdon.se/hemelektronik/thor_alda_intel_core_i7-3630qm_16gb_120_gb_330_ssd_17.3_fullhd_w8_ati_radeon_7970m-22383649
Mvh Andret

Någon som vet ifall man kan sätta i en extra hårddisk sen på ca 750GB?

Permalänk
Medlem

Enligt svar jag fick från Cdon förra veckan så finns det ingen plats för en extra hd i Thor laptop´s.... så då är dessa inget alternativ för mig.

Visa signatur

Elixir & Redbull är mums......

Permalänk
Medlem

Enligt detta inlägg så finns det plats till och med i 15-tummarna.

Det är inte utan att man undrar om det stämmer, speciellt som Cexak tydligen fått annat svar.

Annars har de ju dvdbrännare enligt specen, då borde det gå att peta in en hdd caddy istället.

Permalänk
Medlem

Fick svar av CDON support också
"Hej. Det går, men det är inget vi gör- Väljer du att göra det själv måste det vara fackmannamässigt gjort annars täcker inte garantin."

Permalänk

Det var extremt billigt för sådan biffig maskin måste jag säga. Synd då bara att dom inte erbjuder mekanisk hdd som alternativ. Helt klart en intressant maskin annars. Undrar bara hur byggkvalitén är, kan hända att den fått lida pga det låga priset. Vore intressant om någon som har en kunde uttala sig.

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det var extremt billigt för sådan biffig maskin måste jag säga. Synd då bara att dom inte erbjuder mekanisk hdd som alternativ. Helt klart en intressant maskin annars. Undrar bara hur byggkvalitén är, kan hända att den fått lida pga det låga priset. Vore intressant om någon som har en kunde uttala sig.

Det är en Clevo datorn som dom har bytt namn till Thor osv.

Clevo datorn jag snackar om är CLEVO P370EM. Jag är 99,9% säker att det är denna modell.
Clevo gör riktigt bra grejer!

Man kan även sätta i ett till HD7970M för datorn stödjer crossfire samt sli. Men du måste troligen skaffa ett ny nätadapter, heatsink, sli/crossfire brygga sedan såklart ett grafikkort.

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk

Nån som vet vad det är för trådlöst nätverkskort i Thor maskinerna ? Nyfiken på om den stödjer 5 Ghz bandet.

Permalänk
Medlem

Har skrivit till CDON och frågat efter fulla specs men lär inte få svar innan måndag.. Är själv sugen på Veor modellen men är rädd för att den bygger på w370em och därför inte har belyst tangentbord samt dåligt nätverkskort.. Väntar och ser!

Permalänk
Medlem

Hur är kvaliten på dessa jämfört med tex asus,msi? Skall nog beställa imorgon.
Kan man uppgradera clevo lättare efter ett tag, och sätta in nytt grafikkort ex 680m?

Permalänk
Skrivet av andret:

Hur är kvaliten på dessa jämfört med tex asus,msi? Skall nog beställa imorgon.
Kan man uppgradera clevo lättare efter ett tag, och sätta in nytt grafikkort ex 680m?

Att gå från ett 7970M till ett GTX680M är inte direkt någon stor uppgradering, kostar bara en massa pengar som du inte får ut mycket mer av.

Permalänk
Medlem

Någon som äger en clevo som kan säga hur kvalitén är jämfört med andra tillverkare?

Permalänk
Medlem

Clevo datorer är väldigt bra och minst lika bra som andra tillverkare, sen att man får mycket mer för pengarna är bara för att man inte betalar för märket och annat tjafs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av chronic^:

Clevo datorer är väldigt bra och minst lika bra som andra tillverkare, sen att man får mycket mer för pengarna är bara för att man inte betalar för märket och annat tjafs!

Tack för svaret! Blir troligen att jag köper denna då.

Permalänk
Medlem

Återkom gärna när du beställt eller fått den levererad

Permalänk
Medlem

Köpte visserligen en stationär thor, men thor överlag, störtsa missen ever. Rekomenderas inte.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

Köpte visserligen en stationär thor, men thor överlag, störtsa missen ever. Rekomenderas inte.

Eh va? Utveckla gärna.
Det ända de gjort med sina Thor-datorer är att de satt ett emblem på.
Annars är det ingen skillnad mot en egenbyggd dator.

Låter som skit bakom spakarna, eller att du fått ett måndagsexemplar.

Visa signatur

9800X3D | Asus TUF B850plus | Kingston 32gb HBF 6000mhz | PC Hellhound 9070xt | Corsair rme 850w Gold | Phanteks Ultra | Alienware 27" IPS 180hz + extraskärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av pimpy:

Eh va? Utveckla gärna.
Det ända de gjort med sina Thor-datorer är att de satt ett emblem på.
Annars är det ingen skillnad mot en egenbyggd dator.

Låter som skit bakom spakarna, eller att du fått ett måndagsexemplar.

tror nog mest på måndags exemplar, men de har nog gjort ett STORT fel isåfall i ihopsättningen. Den funkar ju inte ens. Haft den i ett halvt år å plötsligt slutar den helt fungera. Kollade med tillverkarna av alla kompnenter, o INGEN visste vad det konstiga felet beror på. Men kan som sagt vara måndags exemplar. Hade aldrig upp den före den slutade funka, så jag har ANTAGLIGEN inte själv lykkast förstöra nåt.

Mvh.Joel

Permalänk
Medlem

jag sitter på en clevo laptop haft den i 2 månader nu , jag är nöjd med min funkar kanon . haft lite problem med drivrutiner från amd med 7970m men nu har det funkat klockrent .

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem

Vart köpte du din clevo m1ck3h?

Har förövrigt fått lite information om Thor Veor:
"När det gäller THOR Veor så gäller följande:
Gråaktig färg
Ljudkort: Realtek ALC892
Nätverkskort: Realtek RTL8723AE

Inget bakgrundsbelyst tangentbort."

Så datorn är inte svart som det står och den har inget bakgrundsbelyst tangentbord, nätverkskortet är känt för att ha mycket problem och ljudkortet är standard...
Har bett om mer info om både Veor och Alda.

Permalänk
Skrivet av chronic^:

Har förövrigt fått lite information om Thor Veor:
"När det gäller THOR Veor så gäller följande:
Gråaktig färg
Ljudkort: Realtek ALC892
Nätverkskort: Realtek RTL8723AE

Inget bakgrundsbelyst tangentbort."

Så datorn är inte svart som det står och den har inget bakgrundsbelyst tangentbord, nätverkskortet är känt för att ha mycket problem och ljudkortet är standard...
Har bett om mer info om både Veor och Alda.

Man får det man betalar för och datorn är ju billig. Bra hårdvara är det ju i alla fall i övrigt.

Permalänk
Medlem

Såg nu att cdon har uppdaterat infon om thor datorerna så att vi kan se vilken clevo dom bygger på samt korrekt information om tangentbord osv! Tror det blir en Alda för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chronic^:

Min clevo är köpt på pc-konsulten.

Visa signatur

TUF GAMING B650-PLUS WIF|Ryzen 7 7800x3d|RTX 4080 Super 16G |DDR5 32GB |2x Kingston FURY M.2 SSD | NZXT Kraken 240|NZXT H6 Flow RGB |Dell 32" Alienware AW3225QF OLED 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

Min clevo är köpt på pc-konsulten.

Hej, hur är tangentbordet på clevos?
Har hört om mycket ghosting, och hur är tangenterna att spela på?, ifall man stör sig på dom efter ett tag. Mvh Andret

Permalänk
Medlem
Skrivet av andret:

Hej, hur är tangentbordet på clevos?
Har hört om mycket ghosting, och hur är tangenterna att spela på?, ifall man stör sig på dom efter ett tag. Mvh Andret

jag trivs bra med mitt tangentbord har inte märkt något man kan störa sig på vid spelande .

det ända märkbara som kan vara lite "störigt" i mellan åt är att Windows tangenten sitter på "fel sida " tycker jag

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ck3h:

jag trivs bra med mitt tangentbord har inte märkt något man kan störa sig på vid spelande .

det ända märkbara som kan vara lite "störigt" i mellan åt är att Windows tangenten sitter på "fel sida " tycker jag

Tack hade en asus G73 innan tänkte ungefär hur olika dom är i kvaliten. Nått att tänka på innan köp?
Hur är fläkten mycket ljud? Ursäkta för så mycket frågor men hade vart bra att få info från en ägare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andret:

Tack hade en asus G73 innan tänkte ungefär hur olika dom är i kvaliten. Nått att tänka på innan köp?
Hur är fläkten mycket ljud? Ursäkta för så mycket frågor men hade vart bra att få info från en ägare.

Ingen fara =]
Den låter en del när man spelar men inte annars vid surfande .
Nu har jag en kylplatta under också den låter ju en del bara den .

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av TontteJooi:

tror nog mest på måndags exemplar, men de har nog gjort ett STORT fel isåfall i ihopsättningen. Den funkar ju inte ens. Haft den i ett halvt år å plötsligt slutar den helt fungera. Kollade med tillverkarna av alla kompnenter, o INGEN visste vad det konstiga felet beror på. Men kan som sagt vara måndags exemplar. Hade aldrig upp den före den slutade funka, så jag har ANTAGLIGEN inte själv lykkast förstöra nåt.

Mvh.Joel

Du har två års garanti. Lämna in den till CDON så får du en ny.

Visa signatur

Nostalgidator: Intel Core i7 3820 @ 4.3 ghz | 2 x XFX 7970 Black Editon OC | MSI X79A-GD45 | Corsair HX 850W | Corsair Cooling Hydro H80 | Corsair Force 3 SSD | Corsair Vengeance RAM 16 GB | Fractal Design Arc Miditower |

Permalänk
Medlem

Har själv en clevo från PC
Konsulten och är mycket nöjd. Nu har jag inte koll på just detta chassit men strömadaoten till min är gigantisk. Något att tänka på. Knapparna på tng bordet är ganska små, iallafall för en med stora händer som jag. Men oavsett så är jag mycket mycket nöjd med datorn.

Ett VÄLDIGT fint pris för vad du får med

Permalänk
Medlem
Skrivet av jerseph:

Du har två års garanti. Lämna in den till CDON så får du en ny.

om du undrar har jag nog försökt. Men dom verkar inte bry sig. :/ tyvärr...

Permalänk
Medlem

Har köpt en Thor Alda nu, återkommer med en mindre recension när jag fått den