Speldator för 5k med grafikkort.

Permalänk
Avstängd

Speldator för 5k med grafikkort.

Jag söker efter en bärbar dator med ett grafikkort som klarar av spel med 60fps.

Har en prislapp på ungefär 5000

Söker inte efter någon med Intel HD 4000 grafik.

Någon som har tips på länkar ? kollat lite på komplett utan att funnit något direkt.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Det är svårt att veta vilka spel du menar att datorn ska klara i 60fps det beror ju helt på vilka inställningar, spel osv. En dator för 5000kr kan du inte räkna med att kommer klara spel i 60fps om du inte har tänkt spela gamla spel.

Permalänk
Medlem

Men för 5000kr skulle jag nog kollat runt efter något begagnat som har ett Nvidia 650m som grafikkort.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nytt så ser den här ut att vara ok http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1311358 Jag skulle nog satsat på en i5 processor eller en nyare i3:a i 3XXX klassen.

Permalänk
Medlem

Skulle säga att du får problem att plocka ihop en stationär som klarar av spel i 60 fps för de pengarna, än mindre en bärbar!

Begagnat kan vara en väldigt bra idé

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

En laptop för 5k kan inte spela senaste spel på ultra @60fps. Du får titta på något begagnat i så fall om du inte ska spela äldre spel.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Söker en bärbar dator för 6-8 tusen då. Med ett grafikkort som klarar 60fps på spel.

Skulle va okej om de klara 60fps och 1920 upplösning.

Gärna i5 processor.

Och ett grafikkort som är okej. Kan inte vad skillnaden är inom tex Geforce 650M och AMD HD 7740M

Gillar inte dessa M betäckningar direkt.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Blir för stölligt det här

Söker en bärbar dator för 6-8 tusen då. Med ett grafikkort som klarar 60fps på spel.

Kan inte vilket grafikkort av alla dessa som funkar GF 650M osv AMD 7740M.

Så i enkelhetens namn. Så söker jag en dator som klarar spel i 60 fps och 1920x upplösning på skärmen.

När du säger 60 fps på spel menar du då på ultra inställningar eller medium osv?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cooling23:

När du säger 60 fps på spel menar du då på ultra inställningar eller medium osv?

Jag sitter för närvande på en AMD sempron med något grafikkort från geforce på en 5 år gammal laptop kanske. Där får jag köra med sämsta grafiken och har ibland 2 framerate per second.

Så skulle vilja uppgradera lite. Har en budget på 6-8 tusen och orkar inte köpa fel dator och slå sönder den första veckan för att jag råka köpa fel betäckning på grafikkortet.

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Jag sitter för närvande på en AMD sempron med något grafikkort från geforce på en 5 år gammal laptop kanske. Där får jag köra med sämsta grafiken och har ibland 2 framerate per second.

Så skulle vilja uppgradera lite. Har en budget på 6-8 tusen och orkar inte köpa fel dator och slå sönder den första veckan för att jag råka köpa fel betäckning på grafikkortet.

Tala gärna om för oss vilka spel du spelar så blir vårat jobb betydligt enklare för vi vet inte om du spelar tetris eller BF3 -.-

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Medlem
Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Här är en sida där du kan se hur bra grafikkorten är i de bärbara http://www.notebookcheck.net/. Jag skulle nog säga att en bärbar med ett geforce 650m är rimligt att sikta på i den prisklassen (under 8 tusen), eller ett radeon 7730m som är lite billigare. Ska du billigare än så så kommer du nog inte orka dra runt spel i så pass hög upplösning som 1920*1080

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Jag sitter för närvande på en AMD sempron med något grafikkort från geforce på en 5 år gammal laptop kanske. Där får jag köra med sämsta grafiken och har ibland 2 framerate per second.

Så skulle vilja uppgradera lite. Har en budget på 6-8 tusen och orkar inte köpa fel dator och slå sönder den första veckan för att jag råka köpa fel betäckning på grafikkortet.

slå sönder pga fel betäckning??

Det är väl bra onödigt, i laptops så har du ett "M" efter pga att det är Mobile grafikkort i dom.

Du kommer nog inte få någon datorn som kan köra 60fps i 1080 upplösning för den prislappen.
Inte ifall du har tänkt typ BF3 eller liknande..

Permalänk
Medlem

Du kan alltid testa att använda prisjakt. Den sidan har ett riktigt snyggt rankingsystem, den har prisinformation från de flesta återförsäljare och man kan söka genom specifikationer. Här är en länk till sidan med ett filter som borde filtrera bort alla "dåliga" datorer(som jag precis skapade). T.ex. datorer med i3 filtreras bort, datorer med "dåliga" grafikdelar, osv...

Permalänk
Medlem

För övrigt:

Betäckning är ett uttryck som beskriver hur ett djur blir med barn.

Beteckning är det ord ni letar efter.

Tänkte bara reda ut det, inte för att vara dryg eller nåt.

Ha en bra dag

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem

Du måste nog trippla de pengarna för att få en laptop som kan köra spel "i 60 FPS".

Kostar ca 2,5 till 3+ gånger pengarna för att få samma prestanda på en laptop som på en stationär

Permalänk
Skrivet av MrZodiak:

Jag sitter för närvande på en AMD sempron med något grafikkort från geforce på en 5 år gammal laptop kanske. Där får jag köra med sämsta grafiken och har ibland 2 framerate per second.

Så skulle vilja uppgradera lite. Har en budget på 6-8 tusen och orkar inte köpa fel dator och slå sönder den första veckan för att jag råka köpa fel betäckning på grafikkortet.

Kanske detta är något?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Hej,

först och främst finns det ingen ny laptop för under 10k som motsvarar de krav du ställer upp, en laptop i prisklassen 5-6k fixar säkert spel som dota2/sc2/CS:GO/COD i 60+ FPS med native res 1360x768, men inte i HD och absolut inte på max grafik.

denna kostar ny ca 11k i butik men kan köpas för 7290:- här, något bättre för de pengarna tror jag inte du hittar:
http://www.elgreen.se/sv/rekonditionerade-toshiba/toshiba-pri...

Mitt tips är att du ringer elgreen och frågar vad som är "felet" på den datorn, jag köpte min laptop i sign där förra sommaren och i mitt fall var det endast en kosmetisk skada som gjorde att den såldes som "rekonditionerad" (kan även vara en utbytt defekt hdd eller något annat) den funkar perfekt och har så gjort i ett års tid.

edit: här kan du läsa om grafikkortet som sitter i, GTX 670m, som är ett av de bästa grafikkorten till laptops atm

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670M.72197.0....

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1686119 här är en för 8k... den kanske kan duga till herren?

Permalänk
Avstängd

Kollat lite nu!

Vart och kollat på en Intel i5 3210M med Amd HD 7670M för 5500:-

http://www.notebookcheck.se/AMD-Radeon-HD-7670M-benchmarks-pr...
http://ark.intel.com/sv/products/67355/Intel-Core-i5-3210M-Pr...

Det är lite info jag snappade upp angående prylarna.

Dock hur hållbart är det i spelformat ? Kör wow, Cs:go, d3

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Inte allt för länge sedan jag lyckligt knep en av de sista Packard-Bell kartongerna efter morgonköandet till PC City-rean (hette dom så?) för att det var så obegripligt billigt att mamma kunde få sej en laptop för bara fem tusen!

-Nu, 8 års inflation och löneförhöjningar senare, förväntar man sej -och får(!) en fullt duglig spelmaskin för samma antal kronor -även om den inte maxar alla spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrZodiak:

Söker en bärbar dator för 6-8 tusen då. Med ett grafikkort som klarar 60fps på spel.

Skulle va okej om de klara 60fps och 1920 upplösning.

Gärna i5 processor.

Och ett grafikkort som är okej. Kan inte vad skillnaden är inom tex Geforce 650M och AMD HD 7740M

Gillar inte dessa M betäckningar direkt.

Jag har en laptop som kostade strax under 13,000:- vid en kampanj med ett 7970M och en I7 3740QM, exkl ssd-diskar och OS, den klarar inte 60fps i 1920 på högsta på de flesta lir. Allt går att spela bra, men inte med maxad fps konstant.

http://www.pc-konsulten.se/barbara/extreme/x-768b-345.html <-- Bättre pris än så på en dator som ligger på topp tror jag inte att du hittar idag!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av htbtoma:

Hej,

först och främst finns det ingen ny laptop för under 10k som motsvarar de krav du ställer upp, en laptop i prisklassen 5-6k fixar säkert spel som dota2/sc2/CS:GO/COD i 60+ FPS med native res 1360x768, men inte i HD och absolut inte på max grafik.

denna kostar ny ca 11k i butik men kan köpas för 7290:- här, något bättre för de pengarna tror jag inte du hittar:
http://www.elgreen.se/sv/rekonditionerade-toshiba/toshiba-pri...

Mitt tips är att du ringer elgreen och frågar vad som är "felet" på den datorn, jag köpte min laptop i sign där förra sommaren och i mitt fall var det endast en kosmetisk skada som gjorde att den såldes som "rekonditionerad" (kan även vara en utbytt defekt hdd eller något annat) den funkar perfekt och har så gjort i ett års tid.

edit: här kan du läsa om grafikkortet som sitter i, GTX 670m, som är ett av de bästa grafikkorten till laptops atm

http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GTX-670M.72197.0....

Skrivet av jakob55:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1686119 här är en för 8k... den kanske kan duga till herren?

Köp någon av dessa. Jag skulle nog köpt den rekondade Toshiban, även om du får en ny för 800 mer. Dock är den sämre än Toshiban.
Köp den från Elgreen, den är klart värd pengarna.
Du kommer inte att kunna köra de spel du spelar på högre upplösningar med något sämre.

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

http://www.mediamarkt.se/mcs/product/HP-Pavilion-G7-2356so,90... denna var de bästa jag kunde hitta för din extremt låga budget, inte lätt och hitta en skaplig laptop för 5k

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Avstängd

Hittade en dator från samsung

Vart och kollat på en Samsung med Intel i5 3210M med Amd HD 7670M för 5500:- via Audiovideo.com

http://www.notebookcheck.se/AMD-Rade...r.73859.0.html
http://ark.intel.com/sv/products/673...-3_10-GHz-rPGA

Det är lite info jag snappade upp angående prylarna.

Dock hur hållbart är det i spelformat ? Kör wow, Cs:go, d3

Kan det klara ultra grafik ? eller får jag hålla mig på lägre för 60fps ?

Visa signatur

MSI GE60 < Cpu: intel core i5 3210M < Geforce GT 650M < DDR3 6GB < HDD 500GB
4 Laptops och 2 extra skärmar på 32 och 22 tum.

Gaming & Hacking since Windows 95 - DOS

Permalänk
Medlem

Lite irriterande när så många ger köpråd och du bara ignorerar alla tips... :/
Köp vad du vill då om du inte är intresserad av att spela med bättre grafik. Ultra kan du fetglömma med någon av de du länkat. Möjligen går det med Toshiban ifrån Elgreen, men du är inte så intresserad...

Visa signatur

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en dator att spela med så ta Elgreen datorn annars får du nöja dig med 30 fps på low. Ingen av datorerna klarar nyare spel på ultra med bra flyt. _

Permalänk
Medlem

Och vill du ha en laptop som du KAN spela med, kolla på den jag länkade...

Det går inte att få en Ferrari för priset av en Volvo 240!

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K