Sweclockers hjälp mig! Pris ang. bärbar dator

Permalänk
Medlem

Sweclockers hjälp mig! Pris ang. bärbar dator

La precis ut min bärbara dator på blocket, länk: http://www.blocket.se/skaraborg/HP_Envy_Ultrabook_8GB_RAM_bar...

På den korta tiden den varit ute så har telefonen gått varm. Högsta budet jag fått ligger på 2000:- av en köpare som antagligen ska komma imorgon.

Jag börjar tvivla på att jag la ut den lite för billigt eller tror ni den ligger rätt prismässigt?

Svar uppskattas.

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!

Permalänk

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?pu=1245947

Kolla prisjakt om vad prdukten skulle kosta om den var ny, nu är den datorn ute ur marknaden men enligt statistik så låg den på ca. 5500:-.

utifrån de ska du nu lägga till slitage, garanti, antal år från då den kom ut från butik, samt om du nu har uppgraderat vilket du har!

Jag skulle säga ca. hälften om den är mer än 3 år gammal. 2500 - 3000:-.

Min åsikt!

Visa signatur

FD Define R4 White/ ASRock Z77 Pro3/ Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz/ Corsair 8.00 (2x4) GB DDR3/ 120GB SAMSUNG SSD 830 Series/ AMD Radeon HD 7800 Series/ SyncMaster 226BW (1680x1050@60Hz)/ Intel(R) HD Graphics 4000/ AL2016W (1680x1050@60Hz)/ MS Windows 7 Ultimate 64-bit SP1/ 500GB Western Digital (SATA)/ TSSTcorp CDDVDW SH-222BB/ Realtek High Definition Audio

Permalänk
Medlem

För en 15" Ultabook som inte är mer 2 år med hyfsade komponenter, förut skärmen som är i budgetklassen tycker jag att man borde kunna få lite mer än 2k, är ganska dålig på begagnat då jag själv sällan handlar eller säljer begagnat, har heller ej superkoll på bärbara datorer över lag.

Är väl enligt min inte kasst att få 2k för den men ett par hundra extra borde man kunna få, skulle nog tipsat mina föräldrar om datorn även om den hade kostat 2.5-3k, där börjar väl gränsen för vad jag skulle tipsa folk att köpa den för.

Som sagt har jag inte direkt superkoll på läget och mina åsikter borde kanske inte ligga till grund för ditt beslut. Bara säger som jag ser läget här.

Visa signatur

NZXT Phantom 410 (Vit) | i5 3570k@4.2GHz | Asus P8Z77-V LE | Corsair Vengeance LP 1600MHz 16GB | Gigabyte GTX 670 Windforce OC @1GHz | Seagate 600 480GB | Corsair HX750 | Cooler Master 212 Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cheesier:

För en 15" Ultabook som inte är mer 2 år med hyfsade komponenter, förut skärmen som är i budgetklassen tycker jag att man borde kunna få lite mer än 2k, är ganska dålig på begagnat då jag själv sällan handlar eller säljer begagnat, har heller ej superkoll på bärbara datorer över lag.

Är väl enligt min inte kasst att få 2k för den men ett par hundra extra borde man kunna få, skulle nog tipsat mina föräldrar om datorn även om den hade kostat 2.5-3k, där börjar väl gränsen för vad jag skulle tipsa folk att köpa den för.

Som sagt har jag inte direkt superkoll på läget och mina åsikter borde kanske inte ligga till grund för ditt beslut. Bara säger som jag ser läget här.

Hej och tack för hjälpen! Var i dom banorna jag också tänkte i. Två tusen kännns ändå lite i underkant. Vi får se vad köparen säger

Visa signatur

Vortex Poker 3 (ISO) MX Clears säljes. Bud på PM!