Skulle behöva lite tips till köp av laptop.

Permalänk
Medlem

Skulle behöva lite tips till köp av laptop.

Tjenare!
Har tänkt köpa en laptop i 10000-15000kr klassen, men det är rena rama djungeln det här, med alla dessa grafikkort, 16gb ram eller 8gb ram osv osv.
Jag har sökt här på forumet också, men känns som att de jag läst om ej är så relevant nu längre.
Det jag vill ha är en dator jag kan spela på, just nu spelar jag mest LOL men kommer i framtiden vilja spela spel som kräver lite mer, så den ska funka fint för framtidens spel också. Gärna en dator med SSD Hdd, bra grafikkort o så.

Jag har fastnat för den här datorn men vet inte ifall den är bra, eller finns någon annan som är bättre för samma pris, eller lite dyrare eller lite billigare.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/MSI-GE702PE-040NE/202...

Nåja hoppas att ni kan komma med nå tips om andra datorer eller så.

Mvh PrillaNz

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrillaNz:

Tjenare!
Har tänkt köpa en laptop i 10000-15000kr klassen, men det är rena rama djungeln det här, med alla dessa grafikkort, 16gb ram eller 8gb ram osv osv.
Jag har sökt här på forumet också, men känns som att de jag läst om ej är så relevant nu längre.
Det jag vill ha är en dator jag kan spela på, just nu spelar jag mest LOL men kommer i framtiden vilja spela spel som kräver lite mer, så den ska funka fint för framtidens spel också. Gärna en dator med SSD Hdd, bra grafikkort o så.

Jag har fastnat för den här datorn men vet inte ifall den är bra, eller finns någon annan som är bättre för samma pris, eller lite dyrare eller lite billigare.

http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/MSI-GE702PE-040NE/202...

Nåja hoppas att ni kan komma med nå tips om andra datorer eller så.

Mvh PrillaNz

Kan väl egentligen bara instämma med ditt val.

Permalänk
Medlem

Med tanke på din budget så ska du försöka hitta en med gtx880, gtx870m, gtx780m, gtx770m. amd m290x, amd 8970m, amd 7970.

Permalänk
Medlem

Aah ok, så dom grafikkorten du nämner är bättre än gtx860. Men hur värt är det med T.ex. 16gb ram om man jämför med 8 eller 12?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PrillaNz:

Aah ok, så dom grafikkorten du nämner är bättre än gtx860. Men hur värt är det med T.ex. 16gb ram om man jämför med 8 eller 12?

8gb räcker gott o väl. Skulle du få för dig att du skulle vilja uppgradera så är de så pass enkelt o billigt att man kan göra det i efterhand.

När du väljer en bärbar för att spela på så ska du utgå ifrån o ha så bra grafikkort som möjligt då det är komponenten som flaskar mest.