prisvärda bärbardatorer för högskolestudenter

Permalänk
Medlem

prisvärda bärbardatorer för högskolestudenter

Hej
Min trogna bärbardator acer aspire har börjart ge upp lite. Det har börjat väldigt seg och klarar inte av längre streama filmer utan att datorn hakar upp sig.

Jag är i jakt nu efter en ny bärbardator. Jag studerar nu för närvarande till ingenjör och 3D cad-program och beräkningsprogram är något jag använder dagligen. Mina kunskaper om bärbaradatorer är väldigt lite och jag har inte lyckats hitta en bärbardator som passar mina behov.

Så det jag är ute efter hos en bärbardator är:
1 den ska kunna klara av 3D CAD-program
2 klara av beräkningsprogram som tex matlab
3 designen är helt oviktig för mig
4 priset får ligga mellan 6000-8000 kr
5 OS ska vara Microsoft
6 kunna surfa och streama på nätet
7 den ska ha en bra skärm, kollar mycket på filmer
8 ljudet är också väldigt viktigt för mig

Är det någon som kan ge mig tips så skulle jag vara jätte tacksam.
Mvh semsem

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av semsem:

Hej
Min trogna bärbardator acer aspire har börjart ge upp lite. Det har börjat väldigt seg och klarar inte av längre streama filmer utan att datorn hakar upp sig.

Jag är i jakt nu efter en ny bärbardator. Jag studerar nu för närvarande till ingenjör och 3D cad-program och beräkningsprogram är något jag använder dagligen. Mina kunskaper om bärbaradatorer är väldigt lite och jag har inte lyckats hitta en bärbardator som passar mina behov.

Så det jag är ute efter hos en bärbardator är:
1 den ska kunna klara av 3D CAD-program
2 klara av beräkningsprogram som tex matlab
3 designen är helt oviktig för mig
4 priset får ligga mellan 6000-8000 kr
5 OS ska vara Microsoft
6 kunna surfa och streama på nätet
7 den ska ha en bra skärm, kollar mycket på filmer
8 ljudet är också väldigt viktigt för mig

Är det någon som kan ge mig tips så skulle jag vara jätte tacksam.
Mvh semsem

Skickades från m.sweclockers.com