Värde på MSI GT683DXR idag?

Permalänk

Värde på MSI GT683DXR idag?

Jag har haft min MSI sedan februari 2012 och funderar på att sälja den vidare. Men har lite svårt att sätta pris på den i nuläget. Så jag letar efter någon som är bra på att prissätta den. Datorn och dess specifikationer finns i länken nedan.

https://www.inet.se/produkt/1969360/msi-gt683dxr-geforce-gtx-...

Jag har använt den mest till att spela spel som cs:go, HoN, flertal cod och BF m.m. , samt tittat på film och studerat på, om detta spelar någon roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Jag har haft min MSI sedan februari 2012 och funderar på att sälja den vidare. Men har lite svårt att sätta pris på den i nuläget. Så jag letar efter någon som är bra på att prissätta den. Datorn och dess specifikationer finns i länken nedan.

https://www.inet.se/produkt/1969360/msi-gt683dxr-geforce-gtx-...

Jag har använt den mest till att spela spel som cs:go, HoN, flertal cod och BF m.m. , samt tittat på film och studerat på, om detta spelar någon roll.

Tyvärr ser jag inget större värde i den, men skulle tippa på ca 2500 kr

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk

Oj 2500, de trodde jag verkligen inte! Den pallar jag ändå bra mycket, och är "bara" 2 år gammal, trodde mer åt 5000 hållet jag :/

Permalänk
Medlem

Tyvärr finns det så mycket bra saker idag för en väldigt liten peng.

Får du 2500:- så bör du vara glad.

Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Oj 2500, de trodde jag verkligen inte! Den pallar jag ändå bra mycket, och är "bara" 2 år gammal, trodde mer åt 5000 hållet jag :/

Nä inte direkt.. Och jag satt ca ett max värde på den.. Laptops ärkite tråkigare på på sätt att de sjunker i pris kraftigaren än en pc.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Nä inte direkt.. Och jag satt ca ett max värde på den.. Laptops ärkite tråkigare på på sätt att de sjunker i pris kraftigaren än en pc.

Okej jag förstår... Ja det är väll bara att gilla läget, får se om jag behåller den till att glo film nu bara (har ändå en ny stationär som jag lirar på) eller om jag säljer den till polaren.

Permalänk
Medlem

skulle också tippa på lite drygt 2000kr

det är ju en speldator men som idag är väldigt utdaterad och inte hänger med speciellt bra i nya titlar, och som vanlig bärbar är den extremt otymplig vilket också drar ner andrahandsvärdet i min bok

Visa signatur

▪ R5-5600x - Aurous x570 elite - 32 GB DDR4 - MSI RTX 3060ti OC
▪ Nintendo Switch - iPhone XR

Permalänk
Skrivet av htbtoma:

skulle också tippa på lite drygt 2000kr

det är ju en speldator men som idag är väldigt utdaterad och inte hänger med speciellt bra i nya titlar, och som vanlig bärbar är den extremt otymplig vilket också drar ner andrahandsvärdet i min bok

allright , tror nog att jag behåller den... ;D

Permalänk

Jag sålde min för 3700:- för några månader sen, iof inte exakt samma modell, min var 17.3" istället för 15.6", men i övrigt exakt samma komponenter, så kanske runt 2500-3000 skulle du kanske kunna få

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Jag sålde min för 3700:- för några månader sen, iof inte exakt samma modell, min var 17.3" istället för 15.6", men i övrigt exakt samma komponenter, så kanske runt 2500-3000 skulle du kanske kunna få

Jaha okej bra snack!

Grejjen är den att jag tänkte sälja till en kompis som vill ha den också, och nu i samma veva då jag ska flytta hemifrån. Så tänkte att det skulle vara bara inkomst i fickan. Och för 3000 till han kanske är lite sjystare än att ta 5k, eftersom han verkligen inte vet ett skit om datorer o.s.v.
Men jag ska i alla fall fundera på det, den kan vara fin att använda ett tag i början i nya lyan. Funderar på att skaffa server och köra plex senare men det dröjjer länge

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonzaitraed:

Jaha okej bra snack!

Grejjen är den att jag tänkte sälja till en kompis som vill ha den också, och nu i samma veva då jag ska flytta hemifrån. Så tänkte att det skulle vara bara inkomst i fickan. Och för 3000 till han kanske är lite sjystare än att ta 5k, eftersom han verkligen inte vet ett skit om datorer o.s.v.
Men jag ska i alla fall fundera på det, den kan vara fin att använda ett tag i början i nya lyan. Funderar på att skaffa server och köra plex senare men det dröjjer länge

Tänk på att gtx 800m serien redan finns ute på marknaden, ju längre du väntar ju mindre värde får den

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Skrivet av Dragone:

Tänk på att gtx 800m serien redan finns ute på marknaden, ju längre du väntar ju mindre värde får den

Ja precis, men grejjen va den att jag inte tänket sälja egentligen. Men nu visade det sig att polaren behövde en ny bärbar, som han ska se film och spela football manager på. Och tänkte då att det var perfekt, men behåller den nog istället då och behåller den så den kan användas framför tvn eller något...

Men tack som fan för hjälpen!