Laptop med touch - behöver råd och tips!

Permalänk

Laptop med touch - behöver råd och tips!

Hej!
Nu har skolan börjat igen, och jag är i nöd av en ny laptop. Har tänkt länge på om man ska inskaffa sig en microsoft surface, eller något liknande och anteckna med hjälp av onenote på föreläsningar osv. Jag har dock hört att om man inte köper de dyrare versionerna så är inte touch/pennan så bra, och att det är rätt så svårt att skriva eller rita med...
Jag har också tittat lite på billiga laptops med touch skärmar, och de ser helt ok ut. Jag är inte ute efter att kunna spela spel på den, möjligtvis hearthstone, med det är inte särskilt krävande. Mest anteckna och göra uträkningar etc.
Men frågan är - är det värt? Just nu sitter jag med en macbook från 2010 som skoldator. Är det värt att uppgradera? Är touchskärm värt?
Min budget är runt 6000 kr

Permalänk
Avstängd

Surface Pro är ganska perfekt för studenter som behöver anteckna, i kombination med OneNote förstås. Jag hade nog letat efter en begagnad Surface Pro 1 eller 2, du borde kunna hitta några inom din budget.

Det är grymt att kunna anteckna som på papper, med figurer, rutor där man vill osv. och Surface Pro är ju väldigt liten och lätt, vilket inte är fel om man ska bära med sig den varje dag. Om det är värt det är upp till dig dock.