Studentrabatt på Alienware?

Permalänk
Medlem

Studentrabatt på Alienware?

Hej. Har bestämt mig för att köpa mig en Alienware och har hört att man kan få studentrabatt på Dell och ee ska tydligen funka med Alienware också. Någon som vet var jag kan hitta information om de? ☺

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2

Permalänk
Medlem

Tja, tillverkarens hemsidor, mecenat.se och studentkortet.se torde vara lämpliga ställen att kika på...

Visa signatur

# = Brädgård
FD Nano S|Corsair SF450 V2|Asrock B450 ITX|AMD 2400G|Ballistix Sport 2666Mhz CL 16|Samsung 860 EVO 250GB|Dell U2415|Logitech K400+
Kan nån vara snäll och berätta vad åbäket kan vara värt, i den här tråden: #19710305

Permalänk
Medlem

Det fanns en studentrabatt från mecenat innan, men den verkar vara borta nu.

Permalänk
Medlem

Tror Dell har tagit bort sina studentrabatter av nån anledning, iaf på mecenat. Som LaoLao säger så är ju mecenat.se en bra startplats, om det nu är det studentkortet du har.

Permalänk
Medlem

Dell (Alienware) sköter sin student rabatt själva nu mer.
Det är bara att skicka ett mail till dem och fråga om man kan få student rabatt så kommer man få en kod.
Funkar också att ringa till deras sälj avdelning och prata med dem för att få samma kod.

Rabatten är på 15% och funkar på alla Dells datorer och då även Alienware.

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cequence:

Dell (Alienware) sköter sin student rabatt själva nu mer.
Det är bara att skicka ett mail till dem och fråga om man kan få student rabatt så kommer man få en kod.
Funkar också att ringa till deras sälj avdelning och prata med dem för att få samma kod.

Rabatten är på 15% och funkar på alla Dells datorer och då även Alienware.

Så jävla dumt att dom tar bort sina erbjudanden från mecenat om dom ändå har kvar studentrabatter. Om dom ska hålla på att gömma sina rabatter varför ens bemöda sig med att ha dom kvar? Tack för infon dock

Permalänk

Hej Zazze89

Vi har beklageligvis ikke længere samarbejde med Mecenat, som nogle af de andre nævner, men vi tilbyder naturligvis stadig rabat til studerende.

Send mig en privat besked, og så sender jeg dig en rabatkode på 15%, som gælder på alle vores konsument produkter.

Med venlig hilsen

Karina Hansen
Dell | Social Media & Communities Professional
Følg os på Twitter: @DellLyssnar og Facebook

Visa signatur

Vi på Dell Sociala Medier hanterar frågor som gör gällande befintliga beställningar och produkter som kunder fortfarande har garanti på.

Tyvärr kan vi inte svara på sälj- och marknadsföringsfrågor.

Det går utmärkt att kontakta oss på Facebook, Twitter (@DellLyssnar) och här på forumet - både i trådar och genom privata meddelanden.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen. Tror jag kan lösa de nu ☺

Visa signatur

MSi GT780DXR-695NE | 17,3" Full HD Non-Glare (1920x1080) | intel Core i7-2670QM | 16 GB DDR3 1333 MHz | 1x750GB HDD 1x 128GB SSD | 3TB Lacie EXT | Nvidia Fermi GTX570M 1,5GB GDDR5 | W7U 64bit | BD-ROM | Bluetooth | CM NPX2