Permalänk
Medlem

Ny arbetslaptop

Hej jag är en elev på Blekinge Tekniska Högskola som går på digital ljudproduktion och börjar skolan nästa vecka.
Jag skulle behöva råd över den bästa dealen pris/prestanda -mässigt för en ny laptop helst en pc.
Jag bor i Karlshamn för dem som undrar.
Min budget ligger på allt under 10 000 kr.
Grafikkortet skulle vara nvidia gtx series.

Permalänk
Inaktiv

Vill du ha en mac, köp en för priset du vill ha, du får vad du betalar för.

Vill du ha PC är detta en schysst modell: http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...

Kolla lite på prisjakt, där kan du själv sortera lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinnrell:

Hej jag är en elev på Blekinge Tekniska Högskola som går på digital ljudproduktion och börjar skolan nästa vecka. Jag skulle behöva råd över den bästa dealen pris/prestanda -mässigt för en ny laptop helst en pc. Och jag bor i Karlshamn så ni vet.

Köp den inte i förväg. Vänta med att köpa den tills du har hunnit börja, och hunnit gå ett par dagar. Säkert kommer det att komma tips och synpunkter på vad som är lämpligt att köpa i informationen i början. Inte sällan kan högskolorna förmedla särskilda erbjudanden till studenter så du kan tjäna mycket på att INTE handla din laptop innan skolan börjar.

Permalänk
Medlem

Det är fint i Karlshamn jag sa 10 k ovan

Permalänk
Medlem

Oldskool

Jo det är det som är grejen dem har några enstaka datorer på skolan som man kan hyra men jag behöver den inför skolstarten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinnrell:

Jo det är det som är grejen dem har några enstaka datorer på skolan som man kan hyra men jag behöver den inför skolstarten.

Många som gör digital ljudproduktion kör datorer från Apple och där får man rabatt om man har mecenat/studenkort. Även HP och Dell om jag vill minnas rätt kan erbjuda studentrabatt. Är det Windows du vill köra så kika på en Ultrabook, de är snygga och smidiga

Permalänk
Medlem

som tidigare sagt!
Vänta några dagar innan du köper något. Kanske utbildar skolan i något program som bara finns till en viss plattform! då sitter du där med en dyr aluminiumklump!

Visa signatur

Laptop: Ja
Mobil: Ja
Internet: Ja