MSI GT72 VS ASUS G751 VS Webhallen Config L14-0402 ???

Permalänk
Medlem

MSI GT72 VS ASUS G751 VS Webhallen Config L14-0402 ???

PRIS: 19490 kr

Typ av produktNotebook OperativsystemWindows 8.1 Kombinerad medSuper Pack Processor / Chipuppsättning CPUIntel Core i7 4:e gen. 4710HQ Antal kärnorFyrkärnig 64-bitars datorkapacitetJa Minne RAM16 GB ( 2 x 8 GB ) Max. RAM som stöds32 GB TeknikDDR3L SDRAM Hastighet1600 MHz Antal kortplatser4 Tomma kortplatser2 Lagring Huvudlager256 GB SSD - MSI Super RAID SSD-formfaktormSATA GränssnittSATA 6 Gb/s Sekundärt lager1 TB HDD / 7200 rpm - SATA 6 Gb/s Optisk enhetBD-skrivare Display Typ17.3" Upplösning1920 x 1080 ( Full HD ) BredskärmJa Bildkvot16:9 EgenskaperBländskydd, MSI Matrix Display Ljud & Video GrafikprocessorNVIDIA GeForce GTX 980M - 8 GB GDDR5 SDRAM KameraInbyggd webbkamera Upplösning1080p LjudHögtalare, subwoofer , mikrofon Standarder som följsSound Blaster Cinema 2 LjudfunktionerDynaudio Premium Sound Technology, MSI Audio Boost 2 Inmatning TypPekplatta, bakbelyst tangentbord Kommunikation TrådlösBluetooth 4.0, 802.11ac Trådlös styrenhetKiller N1525 NätverksgränssnittGigabit Ethernet EgenskaperKiller DoubleShot Pro Technology, Smart Teaming Batteri Teknik9-cells litiumjon Kapacitet83 Wh Växelströmsadapter Utmatning230 Watt Anslutningar & Utökning GränssnittLAN Mikrofoningång Hörlursingång 6 x USB 3.0 HDMI 2 x Mini DisplayPort Ljudingång Ljudutgång MinneskortsläsareJa ( SD-kort, SDHC-kort, SDXC-kort ) Diverse EgenskaperSteelSeries-speltangentbord, Cooler Boost 3-teknik Mått och vikt Bredd42.8 cm Djup29.4 cm Höjd4.8 cm Vikt3.78 kg

PRIS: 18990 kr

Processor / Chipuppsättning CPU Intel Core i7 4:e gen. 4710HQ / 2.5 GHz Max. turbohastighet 3.5 GHz Antal kärnor Fyrkärnig Cache 6 MB 64-bitars datorkapacitet Ja Chipuppsättning Mobile Intel HM87 Express Funktioner Intel Turbo Boost Technology 2.0 Minne RAM 16 GB ( 2 x 8 GB ) Teknik DDR3L SDRAM Antal kortplatser 4 Tomma kortplatser 2 Lagring Huvudlager 256 GB SSD SSD-formfaktor M.2 Sekundärt lager 1 TB HDD / 7200 rpm - SATA 3 Gb/s Optisk enhet DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM Display Typ 17.3" LCD-bakgrundsbelysningsteknik LED-bakgrundsbelysning Upplösning 1920 x 1080 ( Full HD ) Bredskärm Ja Bildkvot 16:9 Egenskaper Bländskydd, WideView, 72 % NTSC-färgskala Ljud & Video Grafikprocessor NVIDIA GeForce GTX 980M - 4 GB GDDR5 SDRAM Kamera Inbyggd webbkamera Upplösning HD Ljud Högtalare, subwoofer , mikrofon Ljudfunktioner ASUS SonicMaster Inmatning Typ Pekplatta, bakbelyst tangentbord Egenskaper Inbyggt numeriskt tangentbord Kommunikation Trådlös Bluetooth 4.0, 802.11ac Nätverksgränssnitt 10/100 Ethernet Egenskaper Intel Wireless Display (WiDi) Batteri Teknik 8-cells litiumjon Kapacitet 88 Wh Växelströmsadapter Inmatning AC 120/230 V ( 50/60 Hz ) Utmatning 230 Watt , 19.5 V , 11.8 A Anslutningar & Utökning Gränssnitt Hörlurar/SPDIF-kombinationsjack Thunderbolt HDMI 4 x USB 3.0 LAN VGA Minneskortsläsare Ja ( SD-kort, MultiMediaCard ) Diverse Färg Svart Egenskaper Intel Anti-Theft Technology (iAT) Mått och vikt Bredd 41.6 cm Djup 31.8 cm Höjd 4.3 cm Vikt 3.8 kg

PRIS: 18990 kr

Processor / Chipuppsättning Intel Core i7 4:e gen. 4710HQ / 2.5 GHz Antal kärnor: Fyra fysiska 64-bitars datorkapacitet Minne RAM 16 GB ( 2 x 8 GB ) DDR3 SDRAM (ingen ledig plats) Lagring 128 GB M2 SSD + 1 ledig M2-plats 1 TB HDD / 5400 rpm + 1 ledig 7mm-plats Skärm 15,6" 2880 x 1620 WQHD+ AHVA/IPS Ljud & Video NVIDIA GeForce GTX 980M - 4 GB GDDR5 SDRAM Intel® HD Graphics 4600 Supports Microsoft Hybrid Graphics Inbyggd webbkamera 1080p Två högtalare, mikrofon SOUND BLASTER® X-FI® MB3 Inmatning Pekplatta, bakgrundsbelyst tangentbord Kommunikation Bluetooth 4.0, 802.11ac Intel® Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth Gigabit Ethernet Batteri 4 cells polymer battery pack, 60WH Växelströmsadapter Utmatning 150 Watt Anslutningar LAN HDMI Mikrofoningång Hörlursingång Ljudingång 2 x Mini DisplayPort 3 x USB 3.0 1 x eSATA/USB 3.0 combo port 1 x HDMI 1 x Minneskortsläsare (SD-kort, SDHC-kort, SDXC-kort) Programvara Levereras fri från freeware Diverse Koppling för kensington lås Nvidia Pick Your Path Mått och vikt Bredd 38,5 cm Djup 27,1 cm Höjd 2,50 cm Vikt 2,5 kg

Vilken ska man köpa, är bara ute efter en riktigt schysst gaming dator.

P. Samt har jag hört att MSI kommer släppa IPS skärmar i januari, men har inte hittat någon information själv om det...

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som dig. Kommer nog att slå till på en msi när de får ips. Först var jag inne på asus men efter att ha läst mycket om den och alla problem som folk haft med den så avstår jag nog från den. Jag var också inne och kände på den på mediamarkt och känslan som man fått från youtube-reviews var helt borta. Den kändes ful och plastig, tyvärr!

Nu har Clevo också kommit med sina nya modeller, intressant. Ska kolla vidare på detta. Ett plus för msi är att den har plats för 4 st sata M.2 ssd medan asus bara har plats för 1 pcie M.2 ssd. Sen kan man byta färg på tangentbordet på msi medans på asus är du fast med rött jag föredrar stilrent vitt.

Visa signatur

Clevo P170EM: i7 3610QM - 8GB RAM - Nvidia GeForce GTX 680M - Plextor M3 Pro 128 GB SSD, 750 GB 7200 RPM - IC Diamond 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av ocr123:

Sitter i samma sits som dig. Kommer nog att slå till på en msi när de får ips. Först var jag inne på asus men efter att ha läst mycket om den och alla problem som folk haft med den så avstår jag nog från den. Jag var också inne och kände på den på mediamarkt och känslan som man fått från youtube-reviews var helt borta. Den kändes ful och plastig, tyvärr!

Nu har Clevo också kommit med sina nya modeller, intressant. Ska kolla vidare på detta. Ett plus för msi är att den har plats för 4 st sata M.2 ssd medan asus bara har plats för 1 pcie M.2 ssd. Sen kan man byta färg på tangentbordet på msi medans på asus är du fast med rött jag föredrar stilrent vitt.

Precis... Funderar också lite på ifall det verkligen är värt att lägga 10k extra på en MSI IPS skärm när jag ändå kommer att sitta och andvända en extern skärm.

Är igentligen bara ute efter en snabb & hållbar laptop och är osäker på ifall en betraktings vinkel på min laptop vore hela världen.

Gillar inte heller att man ska betala 13k extra för denna -
http://www.proshop.se/Barbar-Dator/MSI-GT72-2QE-456NE-Dominat...

känns extremt ovärt när man kan få en MSI IPS med samma specs för det priset