E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Permalänk
Medlem

E-sim -Hyfsat nytt MMOG webläsar spel [Gratis]

Hej! Sökte runt lite och blev förvånad att detta spel inte kommit på tal!

Esim är en världssimulator där kartan är den riktiga värdskartan. Alla spelar på samma server, men är uppdelade i olika länder. Varje land för sin egen politik och har sina egna partier och militärförband. Man kan flytta runt mellan länderna och även söka medborgarskap i andra länder om så önskas.

Alla spelare har en "citizen", en medborgare i e-sim världen. Detta är ens karaktär som man kan införskaffa mat och vapen till. Varje citizen har en egen liten uppsättning byggnader som kan vara allt ifrån fabriker och träningsanläggningar till plantager och järngruvor. Allt som återfinnes på marknaden är producerat av andra spelare i deras egna fabriker.

Vissa spelare krigar mycket och struntar i att bygga upp ett ekonomiskt imperium medan andra bygger upp en många fabriker och struntar i att kriga. Båda är dock lika viktiga för att ett land skall överleva i eSim. Utan soldater kan man inte kriga men utan pengar har soldaterna ingen utrustning. Andra startar tidningar och skriver om politik, krig, rådande ekonomin i landet/världen eller helt enkelt vad de än känner för, medan andra drar runt i grupper som legosoldater och krigar där regeringar ger dem betalt för det. Vad du väljer att göra är helt och hållet upp till dig.

Politik är också en viktig del av spelet Varje månad hålls tre olika val som spelarna kan rösta i; presidentvalet, kongressvalet samt partiledarvalet. Då vi är en liten comunity har vi ett gemensamt parti för oss alla. Men alla som vill kan ta sig fram till höga poster! Och allas röster räknas lika. Den som har sista ordet om var krig skall utkämpas och hur pengarna skall fördelas är landets president.

Ni kan regga er på två sätt, anginen via någons reff (här får båda en bonus när du når lvl 7:

samt så ser den att du använt h*ns reff så kan h*n förhoppningsvis hjälpa ibörjan) Men det går lika bra att registrera er på vanligt sätt: http://e-sim.org/index.html
För att registrerar dig via någons refferer så skriver du helt enkelt bara in personones namn (tex jockmokk som jag heter ingame) ) i den lilla rutan som jag länka tidigare. Den finns på registreringssidan, svårt att missa den ^^

Hur du än väljer att spela så önskar jag dig lycka till i eSim och det är bara kontakta mig ingame om du behöver hjälp med något, heter jockmokk i spelet:)

Permalänk

jo det är ett av de bättre spelen inom genren, i grunden en kopia av gamla erepublik, men i dagsläget många gånger bättre. ni får gärna använda min ref länk till esim. den stora fördelen esim utnjuter jämfört med travian och dess kopior, är att det inte har att göra om vem som kan nolifa mest, utan ofta om vem som är skickligast med räknaren eller pennan. nackdelen är självklart att det i början är väldigt tråkigt, det går helt enkelt inte att göra så mycket. men reggar ni så kan ni alltid få låna guld av en äldre spelare för att skapa företag eller liknande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alibababert:

jo det är ett av de bättre spelen inom genren, i grunden en kopia av gamla erepublik, men i dagsläget många gånger bättre. ni får gärna använda min ref länk till esim. den stora fördelen esim utnjuter jämfört med travian och dess kopior, är att det inte har att göra om vem som kan nolifa mest, utan ofta om vem som är skickligast med räknaren eller pennan. nackdelen är självklart att det i början är väldigt tråkigt, det går helt enkelt inte att göra så mycket. men reggar ni så kan ni alltid få låna guld av en äldre spelare för att skapa företag eller liknande.

Precis kan gå lite segt i början, men det går faktiskt väldigt snabbt att komma upp i level. Regga er och säg till mig så hjälper jag er med mat ibörjan som gör att ni levlar och får guld och för guldet så kan ni starta tex ett företag

Permalänk
Medlem

Nu har det ju ändrats väldigt mycket sedan tråden startades.
Just nu är Litauen inne i Sverige och har nästan tagit över alla regioner. Vi har endast Norrland kvar.
Vad tror ni är bästa sättet att få tillbaka Sverige på?

Permalänk
Medlem

BB

en babyboom är ett utan de bästa sätten, visst tar det tid innan dom nya blir starka men när dom väl blir starka, så har vi större chans att ta tillbaka sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alip:

en babyboom är ett utan de bästa sätten, visst tar det tid innan dom nya blir starka men när dom väl blir starka, så har vi större chans att ta tillbaka sverige

Jo måste hålla med, BB är nog bästa alternativet långsiktigt. Tänkte mer om vi skulle försöka förbättre kontakten med våra allierade för att på så sätt ta tillbaka regioner? Vad tror du om det?

Permalänk
Medlem

Jo sant, har värvat mina polare nu iaf och blir väl att jobba utomlands ett tag innan vi har råd att gå ihop och bilda en företags-koncern men då djäklar! Tur att man kommer upp sig så snabbt i rankerna iaf, började ju inte för alls länge sen själv!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Startade precis. Vad ska jag göra? Haha fattar ingenting.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem

Ja, inget land klarar sig på egen hand, inte ens Litauen. Men vi måste vara kyliga. Vi har nyss lämnat en allians, och läget i världen är inte stabil. Självklart ska vi hålla goda allianser. Har vi många "halvvänner" så får är det mer troligt att vi inte får så många fiender. Men först och främst får vi se hur många nya som kommer. Kan komma att betyda allt.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Kolla mailen, där finns det en del uppgifter från början Annars kan du pma mig i spelet så kan jag ge dig tips!

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Ja, inget land klarar sig på egen hand, inte ens Litauen. Men vi måste vara kyliga. Vi har nyss lämnat en allians, och läget i världen är inte stabil. Självklart ska vi hålla goda allianser. Har vi många "halvvänner" så får är det mer troligt att vi inte får så många fiender. Men först och främst får vi se hur många nya som kommer. Kan komma att betyda allt.

Som sagt, om vi hoppar från allians till allians så försvinner respekten som länder har för oss. Som du säger måste vi vara kyliga och visa att vi klarar oss själva ett tag. Sedan kommer allianserna att behöva oss mer än vi behöver dom.

Permalänk
Medlem

Har jobbat och tränat nu!

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av Attax:

Jo måste hålla med, BB är nog bästa alternativet långsiktigt. Tänkte mer om vi skulle försöka förbättre kontakten med våra allierade för att på så sätt ta tillbaka regioner? Vad tror du om det?

för nån vecka sedan bad jag alla svenskar som var inne på irc i alla fall att inte slå i svenska krig utan att bara slå utomlands för våra allierade för att visa vårt stöd, vilket vi har fortsatt med nu. när tiden är ska jag tala med våra allierade och be om hjälp för att ta tillbaka sverige!

Permalänk
Medlem

Gött! Om du läser mailen också kommer du få möjlighet att slåss för Sverige i Jämtland också! Ger en xp per slag och du helar 50 varje natt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Alip:

för nån vecka sedan bad jag alla svenskar som var inne på irc i alla fall att inte slå i svenska krig utan att bara slå utomlands för våra allierade för att visa vårt stöd, vilket vi har fortsatt med nu. när tiden är ska jag tala med våra allierade och be om hjälp för att ta tillbaka sverige!

Precis, hjälper vi våra allierade nu kommer vi att få hjälp tillbaka.
Men är nog inte lång tid kvar innan vi kan börja planera ett försök till att ta tillbaka Sverige.
Det vi behöver är som sagt först och främst en massa nya spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Har jobbat och tränat nu!

Flytta till ett allierat land sen. Bättre betalt då Sverige inte har det bra ekonomiskt just nu.

Skrivet av Alip:

för nån vecka sedan bad jag alla svenskar som var inne på irc i alla fall att inte slå i svenska krig utan att bara slå utomlands för våra allierade för att visa vårt stöd, vilket vi har fortsatt med nu. när tiden är ska jag tala med våra allierade och be om hjälp för att ta tillbaka sverige!

Sant det du säger, mycket bra.
BTW Alip; som jag fattat det som är du den enda vettiga som ställer upp i presidentvalet i dagarna. Hur hade du tänkt jobba? Stora förändringar? Vi behöver en stark ledare i denna tid.
Hur har Sulle skött sig tycker ni? Har varit lite i två-klickar mode, så har inte varit så uppdaterad.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Flytta till ett allierat land sen. Bättre betalt då Sverige inte har det bra ekonomiskt just nu.

Hur vet jag vilka vi är allierade med? Har även slagits i slaget om Jämtland.

Visa signatur

4670K, 8GB RAM, MSI 760

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Sant det du säger, mycket bra.
BTW Alip; som jag fattat det som är du den enda vettiga som ställer upp i presidentvalet i dagarna. Hur hade du tänkt jobba? Stora förändringar? Vi behöver en stark ledare i denna tid.
Hur har Sulle skött sig tycker ni? Har varit lite i två-klickar mode, så har inte varit så uppdaterad.

jag kommer satsa mycket på att få sverige starkare genom bland annat BB, och under den tiden kommer vi ha hjälpt allierade mycket så att vi kan få fullt stöd när vi väl vill ta tillbaka sverige.
babyboomen har stor betydelse inte bara för att ta tillbaka regioner utan framför allt att hålla kvar dom när vi väl fått tillbaka dom

varför ställer inte du upp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svbg:

Hur vet jag vilka vi är allierade med? Har även slagits i slaget om Jämtland.

Kolla under; country -> war and politics
Längst ner på sidan finns våra allierade. Polen är nog ett smart val.

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alip:

jag kommer satsa mycket på att få sverige starkare genom bland annat BB, och under den tiden kommer vi ha hjälpt allierade mycket så att vi kan få fullt stöd när vi väl vill ta tillbaka sverige.
babyboomen har stor betydelse inte bara för att ta tillbaka regioner utan framför allt att hålla kvar dom när vi väl fått tillbaka dom

varför ställer inte du upp?

Haha, jag har inte tiden. Skulle säkert kunna lära mig och få erfarenhet. Kanske skulle klara det. Men nu kan jag inte lägga den tiden som behövs. Kanske till sommaren^^

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Kolla under; country -> war and politics
Längst ner på sidan finns våra allierade. Polen är nog ett smart val.

Lättaste sättet att få jobb är nog att skriva en shout eller komma in på ircen så att du kan hitta nån svensk spelare med företag. Då hjälper ju upp Sverige på samma gång

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut, ska kollade in. Tack för tipset!/ en MMO-fantast!

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Haha, jag har inte tiden. Skulle säkert kunna lära mig och få erfarenhet. Kanske skulle klara det. Men nu kan jag inte lägga den tiden som behövs. Kanske till sommaren^^

Tror att du skulle bli en utmärkt president
Men vi får hoppas att Alip sköter sig, annars så avsätter vi honom på direkten. Men vi behöver en president som kan organisera landet nu, skapa en gemenskaphet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uldrer:

Lättaste sättet att få jobb är nog att skriva en shout eller komma in på ircen så att du kan hitta nån svensk spelare med företag. Då hjälper ju upp Sverige på samma gång

Ja det är sant, bästa är ju att hitta en svensk. Men vill man ha bra jobb snabbt så vill man

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad kul detta verkar!

Tro tusan att man ska hjälpa Sverige i kriget mot fienderna. Ska satsa på att bli en grym soldat

Permalänk
Skrivet av usb3:

Jävlar vad kul detta verkar!

Tro tusan att man ska hjälpa Sverige i kriget mot fienderna. Ska satsa på att bli en grym soldat

Det tycker jag låter som en utomordentligt bra ide!

Permalänk
Medlem
Skrivet av usb3:

Jävlar vad kul detta verkar!

Tro tusan att man ska hjälpa Sverige i kriget mot fienderna. Ska satsa på att bli en grym soldat

Grymt! Glöm inte titta in på ircen där du kan få hjälp eller svar på frågor:
Kanal: #sim.SWE
Server: Rizon

Permalänk
Medlem
Skrivet av usb3:

Jävlar vad kul detta verkar!

Tro tusan att man ska hjälpa Sverige i kriget mot fienderna. Ska satsa på att bli en grym soldat

Bra initiativ! Kom ihåg att du inte gör mycket skada i början, så offra inte alla dina pengar. Men du går upp i styrka snabbare än de andra, och krigar du några slag om dan, så blir du snabbt bäst^^

Visa signatur

Hjälp Sverige att bli en stormakt, gå med i e-sim idag!
Jah heter champis in game.

Permalänk
Medlem
Skrivet av champiss:

Ja det är sant, bästa är ju att hitta en svensk. Men vill man ha bra jobb snabbt så vill man

Jupp sant men så länge man inte jobbar för litauer eller andra fiender e de ju ganska lungt tills man hittar nått hos svensk

Btw om folk reggar för någons länk så får ni 2 guld när ni kommer upp i lvlarna! PM för länk.. Hint hint wink wink

Visa signatur
Permalänk
Medlem

japp, just nu får man bäst löner i polen, så jobba där
och precis som uldrer säger får ni 2g extra när ni joinar via refflänk