GTX 680 i SWTOR, åt helvete med spelet

Permalänk
Medlem

GTX 680 i SWTOR, åt helvete med spelet

http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=428045

Som vissa redan vet så är Hero Engine oerhört skit.

Vad ni kanske inte visste, var att Game Director James Ohlen klagade på kundernas low-end computers och att det bara var 5% av customers som "grät Q_Q".

Sen har ni ju tråden till SWTOR jag länkade till.

Ville bara påpeka/varna er att, det spelar ingen roll om köper marknadens starkaste kort. SWTOR och Bioware kommer fortfarande bete sig som en jävla råtta.

Att uppgradera er dator för SWTOR är att bränna ner hela huset och tro att man får tillbaka det utan försäkring.

Permalänk
Medlem

Jo det stod klart redan under betan att motorn är trasig.

Permalänk
Medlem

Testade spelet i helgen lite för skojsskull och visst kändes det inte alls smidigt på de högsta inställningarna. Kunde dessutom inte få Anti-Aliasing att fungera. Allt som allt kändes FPSen ryckig på något sätt.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Umm... vad har Bioware gjort?
Jag tycker inte riktigt det framgår.
En användare klagar över 50fps (helt utan anmärkning i ett MMO) samtidigt som han verkar ha något konstigt med inställningarna eller en flaskhals på annat ställe än grafikkortet.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Umm... vad har Bioware gjort?
Jag tycker inte riktigt det framgår.
En användare klagar över 50fps (helt utan anmärkning i ett MMO) samtidigt som han verkar ha något konstigt med inställningarna eller en flaskhals på annat ställe än grafikkortet.

Ibland undrar jag om personer ens läser vad man skriver eller hastigt klickar på "Reply" knappen.

I ett spel med Direct9x, i en omgivning med inga andra spelare utan bara NPCs.

50 fps? Dessutom är det inget som "flaskhalsar" mitt spel.

Som sagt, jag tror inte du har förstått vitsen med vad jag har försökt att berätta. Inget problem med några andra spel, från gamla till nya. Endast SWTOR.

Med all respekt Aniron, kom tillbaka när du verkligen läst allt och kollat vad man försöker förmedla. För jag har definitivt förklarat vad Bioware har gjort och vad jag har gjort.

Permalänk
Medlem

du behöver 24 core Xeon socket 2011 processor och GTX 680 4gb quad SLI för att kunna lira SWTOR på max med 64gb ram och en revodrive

"sarcasm"

Permalänk
Medlem

Min dator drar MW3 på max ( inkl. max AA osv ) på 1920x1080 med avg. 90 och lowest 82 fps, BF3 med 60+ snitt på high, men får fps lagg i swtor på vissa ställen på medium när jag levlar, helt sjukt.

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Ibland undrar jag om personer ens läser vad man skriver eller hastigt klickar på "Reply" knappen.

I ett spel med Direct9x, i en omgivning med inga andra spelare utan bara NPCs.

50 fps? Dessutom är det inget som "flaskhalsar" mitt spel.

Som sagt, jag tror inte du har förstått vitsen med vad jag har försökt att berätta. Inget problem med några andra spel, från gamla till nya. Endast SWTOR.

Med all respekt Aniron, kom tillbaka när du verkligen läst allt och kollat vad man försöker förmedla. För jag har definitivt förklarat vad Bioware har gjort och vad jag har gjort.

Jag upprepar, 50fps är ett helt OK resultat. De kanske har optimerat motorn för att inte elda upp folks grafikkort i onödan?
Har du en mätning på ett mer belastat ställe med flera spelare?

Directx9? Mig veterligen kör SW:TOR DirectX 11.

50% GPU load känns spontant som en flaskhals.

Jag förstår fortfarande inte hur Bioware "beter sig som en *** råtta" utifrån ditt inlägg här och ditt inlägg (utan svar) på swtor forum.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag fick fps-drops när jag maxade allt med mitt GTX 580. Sen ändrade jag ned vissa inställningar ett snäpp (jag såg absolut ingen skillnad fast jag försökte leta), och fick stabila 60 fps hela tiden, även med mycket folk runt omkring (och det såg som sagt ut precis som när jag maxade allt).

Dags att sluta hänga upp sig på "maxning" tycker jag (typ om ett spel valde att implementera 64xSSAA så vore det ju idiotiskt att använda sig av det när man realistiskt (dvs när man inte sitter och fingranskar utan bara spelar som vanligt) inte ser någon skillnad på 4x och 8x -.-

Du använder att det är DirectX9 som argument, men som jag uppfattat det så får du ju mer fps med DirectX11 då det är mer effektivt (förutsatt att man inte lägger på en massa extra effekter).

Visa signatur

Case: Fractal Design Arc MoBo: Asus SaberTooth P67 B3 CPU: Intel Core i5 2500k @4.5 GHz Cooler: Noctua NH-D14 GFX: Asus Geforce GTX 690 RAM: 16 GB Corsair Vengeance 1600 MHz SSD: Intel 320 series 160GB HDD: WD Caviar Green 2 TB PSU: Corsair TXV2 650W Monitor: LG IPS231P Accessories: Steelseries Sensei ¤ MS Sidewinder X4 ¤ Steelseries Siberia V2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av AbeS:

Min dator drar MW3 på max ( inkl. max AA osv ) på 1920x1080 med avg. 90 och lowest 82 fps, BF3 med 60+ snitt på high, men får fps lagg i swtor på vissa ställen på medium när jag levlar, helt sjukt.

Haha, roligt att du tar MW3 som exempel då MW3s spelmotor inte är så olik en spelmotor som är 5 år gammal Det du får i SWTOR är faktiskt inte så orimligt med din hårdvara men ändå kanske lite mindre än vad som borde gå...

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Jag upprepar, 50fps är ett helt OK resultat. De kanske har optimerat motorn för att inte elda upp folks grafikkort i onödan?
Har du en mätning på ett mer belastat ställe med flera spelare?

Directx9? Mig veterligen kör SW:TOR DirectX 11.

50% GPU load känns spontant som en flaskhals.

Jag förstår fortfarande inte hur Bioware "beter sig som en *** råtta" utifrån ditt inlägg här och ditt inlägg (utan svar) på swtor forum.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . ________
. . . . . .. . . . . . . . . . . ,.-‘”. . . . . . . . . .``~.,
. . . . . . . .. . . . . .,.-”. . . . . . . . . . . . . . . . . .“-.,
. . . . .. . . . . . ..,/. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ”:,
. . . . . . . .. .,?. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .\,
. . . . . . . . . /. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,}
. . . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:`^`.}
. . . . . . . ./. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . ,:”. . . ./
. . . . . . .?. . . __. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . :`. . . ./
. . . . . . . /__.(. . .“~-,_. . . . . . . . . . . . . . ,:`. . . .. ./
. . . . . . /(_. . ”~,_. . . ..“~,_. . . . . . . . . .,:`. . . . _/
. . . .. .{.._$;_. . .”=,_. . . .“-,_. . . ,.-~-,}, .~”; /. .. .}
. . .. . .((. . .*~_. . . .”=-._. . .“;,,./`. . /” . . . ./. .. ../
. . . .. . .\`~,. . ..“~.,. . . . . . . . . ..`. . .}. . . . . . ../
. . . . . .(. ..`=-,,. . . .`. . . . . . . . . . . ..(. . . ;_,,-”
. . . . . ../.`~,. . ..`-.. . . . . . . . . . . . . . ..\. . /\
. . . . . . \`~.*-,. . . . . . . . . . . . . . . . . ..|,./.....\,__
,,_. . . . . }.>-._\. . . . . . . . . . . . . . . . . .|. . . . . . ..`=~-,
. .. `=~-,_\_. . . `\,. . . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . .`=~-,,.\,. . . . . . . . . . . . . . . .\
. . . . . . . . . . . . . . . . `:,, . . . . . . . . . . . . . `\. . . . . . ..__
. . . . . . . . . . . . . . . . . . .`=-,. . . . . . . . . .,%`>--==``
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . _\. . . . . ._,-%. . . ..`

Asså sorry, men jag har verkligen ingen lust med ditt trollande just nu.

Citat:

50% GPU load känns spontant som en flaskhals.

När du säger detta så bevisar det bara att du inte vet ett öre om vad som pågår med Hero Engine och SWTOR. Jag är inte den enda.

Hänvisar dig till http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=345548&highli....

Välkommen till SWTORs Game Engine Aniron.

Permalänk
Medlem

Spelar folk fortfarande detta spelet? haha

Permalänk
Medlem

http://sv.wikipedia.org/wiki/HeroEngine

När man läser att motorn har fått flera priser så börjar man fundera på vems fel det är. Är det BioWare som trasat sönder den eller? Det sjuka är att jag knappt kände någon skillnad när jag gick från ett GeForce GTS 250 512mb till ett Radeon HD7870 2gb.

Visa signatur

| E-mail |
CPU: AMD Ryzen 5 3600 GPU: Gigabyte Geforce GTX960 MB: Gigabyte X570 I AORUS PRO WIFI RAM: Corsair LPX 3200MHz 2x8GB PSU: be quiet PURE POWER 11 600W HDD: 500GB Samsung 850 SSD | 1TB Samsung SpinPoint F1 Chassi: Phanteks EVOLV mITX TG RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av i0x:

http://sv.wikipedia.org/wiki/HeroEngine

När man läser att motorn har fått flera priser så börjar man fundera på vems fel det är. Är det BioWare som trasat sönder den eller? Det sjuka är att jag knappt kände någon skillnad när jag gick från ett GeForce GTS 250 512mb till ett Radeon HD7870 2gb.

När SWTOR skulle börja byggas så valde Bioware att köpa Hero Engine och använda den.

Människorna bakom Hero Engine varnade dock Bioware att den är långt ifrån färdig. "No problem, we'll sort it out ourselves" sade Bioware då. Detta var flera år sedan.

Så ja, Bioware har byggt Hero Engine from scratch.

Permalänk

Hejsan. Jag vet inte hur man gör i Windows men i Linux kan man ställa in sitt nvidia-kort på performance mode istället för adaptive. Då kommer kortet aldrig klocka ner sig. Samma sak ska gå att göra i Windows på något sätt, kanske med nvidia inspector?

Annars håller jag med dig om att swtor har undermålig prestanda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Hejsan. Jag vet inte hur man gör i Windows men i Linux kan man ställa in sitt nvidia-kort på performance mode istället för adaptive. Då kommer kortet aldrig klocka ner sig. Samma sak ska gå att göra i Windows på något sätt, kanske med nvidia inspector?

Annars håller jag med dig om att swtor har undermålig prestanda.

Jo just det, det går också. Vet inte om det hjälper dock eftersom det endast är SWTOR som drar ner kortet och inget annat spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzanar:

Haha, roligt att du tar MW3 som exempel då MW3s spelmotor inte är så olik en spelmotor som är 5 år gammal Det du får i SWTOR är faktiskt inte så orimligt med din hårdvara men ändå kanske lite mindre än vad som borde gå...

Med tanke på att BF3 går på high med 60+ fps ( som jag redan skrev ) och ser ca 10 gånger bättre ut än SWTOR så är det helt oacceptabelt att jag får så låga fps

Visa signatur

Case: Custom made: Chieftec Dragon Midtower
Motherboard: ASRock P67 Extreme 6 B3 CPU: Intel Core i5 2500k
GPU: 2x Sapphire Radeon HD5770 1GB CrossFire RAM: 8GB ( 2x4GB ) Corsair Vengeance DDR3 @1600 MHz
PSU:
Corsair TXV2 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av AbeS:

Med tanke på att BF3 går på high med 60+ fps ( som jag redan skrev ) och ser ca 10 gånger bättre ut än SWTOR så är det helt oacceptabelt att jag får så låga fps

Det kanske är dåligt optimerat för crossfire? Har du kollat så att båda korten används i spelet?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

<ASCII-facepalm>

Asså sorry, men jag har verkligen ingen lust med ditt trollande just nu.

När du säger detta så bevisar det bara att du inte vet ett öre om vad som pågår med Hero Engine och SWTOR. Jag är inte den enda.

Hänvisar dig till http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=345548&highli....

Välkommen till SWTORs Game Engine Aniron.

Jag trollar inte, jag ber dig bara utveckla problemet.
Jag har själv aldrig upplevt några fps-problem med en liknande rigg som din (i7 2600k, Radeon 6970, 8GB RAM). Jag spelar dock i 1680x1050.

I tråden du länkar finns ett flertal inlägg av Biowarerepresentanter där dom ger tips på felsökning och efterfrågar information som dom kan använda för att lösa problemet och optimera spelet. Jag ser inget dåligt uppförande från deras sida.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aniron:

Jag trollar inte, jag ber dig bara utveckla problemet.
Jag har själv aldrig upplevt några fps-problem med en liknande rigg som din (i7 2600k, Radeon 6970, 8GB RAM). Jag spelar dock i 1680x1050.

I tråden du länkar finns ett flertal inlägg av Biowarerepresentanter där dom ger tips på felsökning och efterfrågar information som dom kan använda för att lösa problemet och optimera spelet. Jag ser inget dåligt uppförande från deras sida.

Läs igenom http://www.eurogamer.net/articles/2012-01-10-bioware-most-peo...

och sen http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=252808 Dom kallar det en "guide to fix fps issues" när det verkligen bara är en wall of text vad settings i SWTOR gör. Som att inte tooltips ingame är enough?

Som sagt, meningen med detta var inte att skapa en diskussion. Utan att varna andra medmänniskor som spelar SWTOR, har dålig fps och hade tänkt uppgradera deras dator för att få en boost. Fel fel och fel. Man kastar pengar i brasan.

Tack.

Permalänk
Medlem

Har med min cpu i7 2600k testat 6st grafikkort med SWTOR.
2st ATI kort 5870, 7970 och 4st nvidia kort GTX 460, GTX 560Ti, GTX 580, GTX 680

Och vart absolut ingen skillnad alls mellan någon utav korten (max inställning i 1080p), enda som jag märkte skillnad var när jag drog upp CPU'n från stock till ~4,6GHz.

Och det stället jag jämför FPS'n på är i world PVP på Ilum, på alla andra ställen så är FPS'n Ok/Bra (40+).

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Har med min cpu i7 2600k testat 6st grafikkort med SWTOR.
2st ATI kort 5870, 7970 och 4st nvidia kort GTX 460, GTX 560Ti, GTX 580, GTX 680

Och vart absolut ingen skillnad alls mellan någon utav korten (max inställning i 1080p), enda som jag märkte skillnad var när jag drog upp CPU'n från stock till ~4,6GHz.

Och det stället jag jämför FPS'n på är i world PVP på Ilum, på alla andra ställen så är FPS'n Ok/Bra (40+).

Jasså? Jag tyckte faktiskt jag såg en förbättring när jag kör med GTX680 mot när jag körde med 5850CF (som dessutom hade flashing shadows lite här och var). Dock fortfarande inte bra nog med tanke på hur simpel grafiken verkar vara. Iofs körde jag betan på 5850CF vilket kan förklara förbättringen.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Uppstår dina problem även när det är glesbefolkat? Jag har samma problem som du men det är bara när man står på flottan eller annat tätbefolkat område(30+ pers). När det är 40pers på ilum har jag ungefär 17fps (2500k, 560ti SLI, 8gb ram)

Jag har en egenutvecklad TEORI om varför detta händer. Kan det vara så att det är processorn som flaskhalsar på grund av att det sker så många uppdateringar av vad alla andra spelarna gör för något att den inte hänger med helt enkelt? För som sagt fungerar det problemfritt när spelet enbart renderar fast omgivning eller fåtal spelare.

Permalänk
Medlem

Jag märker inte av någon lagg eller fps drops när jag spelar.. däremot så susar gpufläkten som aldrig förr på detta 560ti och jag har tom nått värmenivåer upp till 78 grader vilket rent ut sagt aldrig hänt förut inte ens när jag försöker göra bf3 så vackert det bara går med ett 560ti.. min sign säger fel just nu vad gäller grafiken då jag väntar på ett gtx680 btw.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Skrivet av Noobenu:

Spelar folk fortfarande detta spelet? haha

Finns inget att skratta åt.

Vi liksom många andra gillen har många medlemmar och hög aktivitet, och viktigast av allt, riktigt roligt i SWTOR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Läs igenom http://www.eurogamer.net/articles/2012-01-10-bioware-most-peo...

och sen http://www.swtor.com/community/showthread.php?t=252808 Dom kallar det en "guide to fix fps issues" när det verkligen bara är en wall of text vad settings i SWTOR gör. Som att inte tooltips ingame är enough?

Som sagt, meningen med detta var inte att skapa en diskussion. Utan att varna andra medmänniskor som spelar SWTOR, har dålig fps och hade tänkt uppgradera deras dator för att få en boost. Fel fel och fel. Man kastar pengar i brasan.

Tack.

Bioware (Ohlen) säger´:

1. Merparten av användarna märker inte av några fps-problem, han vill inte säga någon exakt andel.
2. De flesta (= inte alla)av de med problem har low-end-maskiner.
3. Han medger att spelet har buggar som påverkar prestanda kraftigt negativt, och att dom jobbar på att fixa dessa.

Om du läser igenom deras "wall of text" hittar du följande:

"Low FPS in the fleets, warzones and Ilum

We’re very aware of the frame-rate degradation that even top-notch systems experience in these gameplay scenarios. We’ve taken measures to control the overall impact that character-heavy scenarios can have on system performance, but there is always more we can do. We are constantly investigating and optimizing, and we are in the process of making changes to the fleets that have hopefully yielded some improvement.

Some of you have pointed out that your GPU is not being fully utilized when in these types of situations; we have found that character-heavy situations like these are usually limited by the CPU, not by rendering, so this makes sense.

Other changes you can make that will help improve performance:
We’ve read that some mobile graphics cards might not appropriately set their performance profile when running SWTOR. You can correct this by going to your graphics control panel and manually setting up a profile. Disabling Windows Aero can also improve performance slightly.
And, of course, shutting down background programs can only help.
"

Har du provat detta eftersom du har problem med att kortet klockar ner? ´
"And downclocked my 1006 mhz to 445?!"

Har du ställt in Full screen, Full screen (window) eller window mode när du spelar? Testa Full screen.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig hack etc i Swtor (inte ens när det är fullsmockat med folk på flottan)...kör allt på max med endast ett GTX560. Har visserligen kraftig cpu och mycket ram, jag tror swtor kräver kraftig cpu speciellt när det är många spelare på skärmen samtidigt.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Medlem

Har heller aldrig upplevt nån framedrop. Tror gott och väl att det kan vara TS CPU som falskar.

Håller med om att det måste vara dåligt optimerat om inte en 2500k klarar och driva det någorlonda.

Varför uppgraderade du grafikkortet för att köra MMO?
bara en ärlig fråga, dom flesta MMO har ju ganska föråldrad grafik så dom är ju knappast så svårdrivna grafikmässigt

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jockew1989:

bara en ärlig fråga, dom flesta MMO har ju ganska föråldrad grafik så dom är ju knappast så svårdrivna grafikmässigt

Inte TERA Det är väl det snyggaste MMOt just nu?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av aniron:

Bioware (Ohlen) säger´:

1. Merparten av användarna märker inte av några fps-problem, han vill inte säga någon exakt andel.
2. De flesta (= inte alla)av de med problem har low-end-maskiner.
3. Han medger att spelet har buggar som påverkar prestanda kraftigt negativt, och att dom jobbar på att fixa dessa.

Om du läser igenom deras "wall of text" hittar du följande:

"Low FPS in the fleets, warzones and Ilum

We’re very aware of the frame-rate degradation that even top-notch systems experience in these gameplay scenarios. We’ve taken measures to control the overall impact that character-heavy scenarios can have on system performance, but there is always more we can do. We are constantly investigating and optimizing, and we are in the process of making changes to the fleets that have hopefully yielded some improvement.

Some of you have pointed out that your GPU is not being fully utilized when in these types of situations; we have found that character-heavy situations like these are usually limited by the CPU, not by rendering, so this makes sense.

Other changes you can make that will help improve performance:
We’ve read that some mobile graphics cards might not appropriately set their performance profile when running SWTOR. You can correct this by going to your graphics control panel and manually setting up a profile. Disabling Windows Aero can also improve performance slightly.
And, of course, shutting down background programs can only help.
"

Har du provat detta eftersom du har problem med att kortet klockar ner? ´
"And downclocked my 1006 mhz to 445?!"

Har du ställt in Full screen, Full screen (window) eller window mode när du spelar? Testa Full screen.

Fast TS har väl ingen laptop?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |